بانک تجارت در سال ۹۷ با تحولات بنیادین در عملکرد خود همراه شده که فرای پتانسیل هایی نظیر اجرایی شدن افزایش سرمایه ، افزایش توان جذب منابع و تسهیلات دهی بانک و پتانسیل تراز ۹۰۰ میلیون دلاری مثبت ارزی بوده و وضعیت عملیاتی بانک نیز تغییرات بسیار خوبی داشته است.

این سلبریتی بانکی امروز یک بازگشایی رویایی را در بورس به نمایش گذاشت ، معامله بیش از ۴ میلیارد سهم با ارزش بیش از ۱۸۷ میلیارد تومان و جهش قیمتی بیش از ۲۹ درصد از قیمت های ۴۵ تومان، سهامداران را سورپرایز کرده و مزد شرکت در مجمع و اعتماد به این سهم بانکی امروز به جامعه سهامداری داده شد.

بررسی بورس۲۴ حاکی از آن است : بانک تجارت در عملکرد ۱۲ ماهه سال قبل حدود۱۱۵۶۱ میلیارد تومان سود تسهیلات دهی و ۹۲۷ میلیارد تومان سود سرمایه گذاری ها در مقابل ۱۵۳۵۸ میلیارد تومان سود پرداختی به سپردها داشته است. به عبارتی تراز تسهیلات و سپرده گیری بانک در سال ۹۶ فرای سود سرمایه گذاری ۳۷۹۷ میلیارد تومان منفی بوده است که با احتساب سودا سرمایه گذاری ها این تراز همچنان منفی است ، اما در سطح ۲۸۶۹ میلیارد تومان قرار گرفته است.

این بررسی حاکی از آن است : همان تراز عملیاتی که در سال قبل ۳۷۹۷ میلیارد تومان منفی بوده است، با تحول و چرخش ۱۸۰ درجه ای در پایان سال ۹۷ حدود ۱۷۳۳ میلیارد تومان مثبت شده است. این بانک برای کل سال ۹۷ پیش بینی سود ۱۰۵۳ میلیارد تومانی حاصل از سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری ها را داشته است. پس جمع تراز عملیاتی و سود سرمایه گذاری های بانک به سطوح ۲۷۸۶ میلیارد تومان مثبت خواهد رسید.

بورس ۲۴

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *