البرزدارو

البرزدارو در گزارش ۱۲ ماهه خود توانست به سود ۸۷۵ ريالی با سرمایه ۱۸۶۰ میلیارد ريالی برسد. این شرکت تقریبا همچون انتظارهای تحلیلی عمل کرده و با فرض عدم تغییر نرخ دلار ۴۲۰۰ برای دارویی ها ۱۱۰۰ ريال سود خواهد داشت. افزایش نرخ دلار باعث افزایش هزینه ها می شود و اگر به تناسب نرخ فروش هم افزایش داده شود، سود شرکت رقمی بالاتر از ۱۵۰۰ ريال خواهد بود البته بستگی دارد در چه مقطعی از سال دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود.

چکاوه

چکاوه در ۹ ماهه زیان ده بود و در ۱۲ ماهه بر زیان خود افزود. این شرکت علی رغم دریافت افزایش نرخ ها اما در زمستان هم به لحاظ عملیاتی زیان ساخت. به نظر می رسد راندمان پایین و تامین خوراک با قیمت بالا، مانع از سودآور شدن باشد.

سپ

سپ هم گزارش ۳ ماهه داد. درآمدها ۲۲درصد و بهای تمام شده ۲۶درصد رشد کرده که نشان می دهد حاشیه سود درصدی کاهش یافته است. رشد هزینه عمومی و هزینه مالی باعث شده تا سود خالص محقق شده در زمستان ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵درصد کاهش یابد. سپ با سرمایه ۳ میلیارد سهمی ۱۳۸ ريال سود ساخته است. افزایش درآمد و تعداد تراکنش ها، سود سپ را تا اینجا بالا نبرده است.

دشیری

دشیری در ۱۲ ماهه ۱۱۸۰۸ ريال eps ساخت. این شرکت ۴۰۲ میلیارد ريال سود ناخالص عملیاتی ساخته و ۲۱۷ میلیارد ريال سایر درآمدها دارد که به دلیل افزایش نرخ ارز صورت گرفته است.

کتوکا

کتوکا در ۹ ماهه ۷۹۶ ريال eps داشت اما در ۱۲ ماه به ۱۴۳۱ ريال رسید. حاشیه سود زمستان نیز نسبت به ۹ ماه قبل ازان روند صعودی داشته است. قاعدتا کتوکا با توجه به حجم عملیات جدید، نرخ های فروش و حاشیه سود زمستان می تواند مسیر رشد سود را ادامه دهد.

وامید

گزارش ۱۲ ماهه وامید با ۱۰۷۱ میلیارد تومان هزینه مالی تحمیل شده از سوی سهامداران عمده همراه بود. خنجر از پشت سهامدار عمده به سهامداران خرد باعث شد تا این شرکت با ۳۰ میلیارد سهم سود ۴۹۰ ريالی بسازد اما باید توجه داشت در سال بعدی هزینه مالی حذف و سود سرمایه گذاری به شدت رشد می کند لذا عدد eps وامید بالای ۱۰۰۰ ريال خواهد بود. سال مالی وامید ۳۰ دی ماه است.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *