در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، پنل تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور سعید فلاح پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن از لوگوی سپر ریسک مالی و نرم افزار جامع مدیریت ریسک تمدن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سعید فلاح پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در این مراسم با بیان اینکه بحث مدیریت ریسک برای تمام کسب و کارها اهمیت دارد گفت: مدیریت ریسک به معنای حذف ریسک نیست  و مفهوم مدیریت ریسک در نهادهای مالی به خاطر ماهیت این نهادها اهمیت ویژه تری پیدا می کند.

فلاح پور گفت: مفهوم مدیریت ریسک در پیاده سازی بسیار مهم است و باید با نظام مدیریت واقعی و قوانین کشور تطبیق داشته باشد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه بر اساس ساختار سازمانی  واحد مدیریت ریسک باید زیر نظر مدیرعامل سازمان باشد، گفت: مدیریت ریسک در یک سازمان نه تنها موجب قفل شدن فعالیت های یک سازمان نمی شود بلکه کمک کننده نیز خواهد بود.

فلاح پور تصریح کرد: باید میان کاری که صورت می گیرد و مدیریت ریسک تعادل برقرار باشد و نکات مهم در این رابطه رعایت شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: با مدیریت ریسک، نظام های داخلی تامین سرمایه تقویت می شود.

ایجاد مدل مفهومی در خصوص ریسک نهادهای مالی

محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در این مراسم گفت: شرکت تامین سرمایه تمدن در مسیر توسعه خود برنامه ریزی های مختلفی داشت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به دنبال آن بودیم تا فرآیند توسعه را به سمت خدمات مالی سوق دهیم گفت: بر همین اساس  کلینک درمانگری مالی تمدن تاسیس شد تا بتواند تاثیرات مثبتی بر بازار سرمایه کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن تصریح کرد: بعد از رشد، ثبات یک نهاد مالی است که اهمیت دارد.

خواجه نصیری با بیان اینکه ۲۸ ماه کامل بر روی مفهوم مدیریت ریسک کار کرده و از برترین های این حوزه دعوت به همکاری کردیم گفت: مجموع این تلاش ها، به ایجاد مدل مفهومی در خصوص ریسک نهادهای مالی و تولید نرم افزار جامع مدیریت ریسک تمدن منجر شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن ادامه داد: با سپر ریسک مالی تمدن می توان مفهوم مدیریت ریسک را برای تمام نهادهای مالی اجرایی کرد تا به عنوان یک ساختار قابل اتکا مورد توجه قرار داشته باشد.

به گفته خواجه نصیری به کمک این نرم افزار در لحظه تمام سرفصل های ریسک یک نهاد مالی سنجیده می شود و هزینه، فایده و شرایط ریسک نهادهای مالی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

پایگاه خبری بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *