رئیس هیأت مدیره بورس تهران گفت: بازار سرمایه در نتیجه اثر چهار عامل به بهترین محل برای جذب نقدینگی و بهترین محل برای تحقق شعار رونق تولید تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به نقل از روزنامه ایران، محمد ابراهیم پورزرندی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بازار سهام بهترین بازار سرمایه‌گذاری است گفت: بورس به چهار دلیل در شرایط کنونی بهترین محل برای جذب نقدینگی و بهترین بازار برای تحقق شعار رونق تولید است. چرا که بیش از ۳۰۰ شرکت در این بازار فعال هستند که نقش مهمی در رشد تولید دارند.

وی ادامه داد: ورود نقدینگی جدید به این بازار، صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه و در نهایت منجر به رشد اشتغالزایی می‌شود.

رئیس هیأت مدیره بورس تهران در مورد دومین دلیل مناسب بودن شرایط رشد بورس هم توضیح داد:

بازارهای دیگر توان و جذابیت لازم برای جذب نقدینگی هنگفت را ندارند. بازار پول و بانک‌ها نیز به دلیل نرخ سود ثابت ، چندان برای سرمایه گذاران جذاب نیستند ولی با توجه به بازدهی بیش از ۲۰ درصدی شاخص در ۲۲ روز نخست کاری سال ، بورس می‌تواند به انتظارات سرمایه گذاران پاسخ دهد.

پورزرندی افزود: علاوه براین افزایش برخی کالاها مانند فولاد و سنگ آهن در بازارهای داخلی و جهانی منجر به رشد فروش و درآمد شرکت‌ها و در نتیجه افزایش ارزش سهام شده و همه این عوامل چشم‌انداز مثبتی را برای بازار سهام ایران به نمایش می گذارد .

وی درباره چهارمین دلیل تداوم رشد بورس گفت: این بازار به دلیل عقب افتادگی سال‌های گذشته، هنوز جای رشد بیشتری دارد و  در این میان اخیراً دولت و بنگاه‌های بزرگ برای تأمین مالی به بازار سرمایه رو آورده‌اند که انتشار اوراق مختلف مؤید این رویکرد است.

پورزرندی ادامه داد: درکنار هم قرار گرفتن این عوامل، باعث شده تا بازار سهام ضمن برخورداری از ظرفیت زیاد به بهترین محل برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود و ارزش روزانه معاملات بیش از هزار میلیارد تومانی هم نشان دهنده افزایش رونق و ورود سرمایه‌های جدید به این بازار است.

پایگاه خبری بازار سرمایه

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *