پتروشیمی غدیر طی ۱۲ ماه توانست ۶۳۷ میلیارد تومان درآمد خلق کند. این شرکت طی ۹ ماه حاشیه سود ۲۳ درصدی داشت و انتظار می رود با توجه به قیمت اتیلن مصرفی و سایر هزینه های بخش سربار مجموع سود ناخالص به ۱۴۵ میلیارد تومان رسیده باشد لذا در چنین شرایطی بالغ بر ۹۰ تومان eps ساخته است.

باید توجه کرد که شغدير ۱۱۲ هزار تن تولید و ۱۱۱ هزار تن فروش داشته و طی فروردین ماه نیز همچون سایر واحدهای کشور نیمه تعطیل بوده است. این شرکت توانایی تولید و فروش ۱۲۵ هزار تن محصول را دارد و اگر بتواند مقدار فروش را بالا ببرد می تواند در سطح ۱۳۰ تومان eps برای سال ۹۸ داشته باشد.

نکته مهم اینجاست که فعلا نرخ محصولات شرکت ۲۰ درصد بالاتر از میانگین سال قبلی است و اتیلن هم به همین تناسب و گاها بیش ازین رشد کرده است لذا مادامی که قیمت pvc نسبت به نرخ های فعلی ( ۷ میلیون تومان هر تن ) بالاتر نرفته، سود این شرکت نیز در حد انتظارات ما باقی می ماند.

انتظار داریم پتروشیمی غدیر طی ۱۲ ماه سودی در سطح ۹۰ تومان ساخته باشد. با نرخ های فعلی فروش ( حدود ۷ میلیون تومان ) انتظار می رود که سود خالص سال ۹۸ نیز رقمی بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تومان بر حسب مقدار فروش باشد.

شرکت می تواند مقدار فروش را تا ۱۲۵ هزار تن بالا ببرد اما در سال ۹۷ توانست ۱۱۱ هزار تن بفروشد. در مجمع هم ۸۰درصد سود را تقسیم خواهد کرد.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *