شرکت فولاد هرمزگان تولید کننده ۱٫۵میلیون تن اسلب است که در نقطه مناسبی از کشور قرار گرفته است. این شرکت طرح افزایش تولید اسلب و راه اندازی خطوط پایین دست اسلب را در برنامه دارد تا بر ارزش افزوده تولید، بیفزاید.

هرمز از زیر مجموعه های فولاد مبارکه اصفهان، در ۹ ماه ۹۵۳ ریال سود ساخته است. مجموع سود ناخالص عملیاتی طی ۹ ماه ۷۸۲۲ میلیارد ریال است که در تحليل ما طی ۱۲ ماه به ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است. در واقع حاشیه سود زمستان ۳۴درصد و حاشیه سود فصول قبلی ۳۱ درصد است. با توجه به سود تسعیر ارز ۸۸۳۰ میلیارد ریالی، سود خالص سال ۱۳۹۷ در سطح ۱۱۵۰ ریال قابل محاسبه است.

برای سال ۱۳۹۸ نیز سودناخالص عملیاتی ۲۰ هزار میلیارد ریال قابل محاسبه است با اسلب ۴۰ میلیون ریالی. در چنین فضایی انتظار می رود eps سال ۱۳۹۸ خود را به ۱۴۰۰ ریال برساند. هرگونه افزایش در نرخ دلار با قوانینی که منجر به شناسایی سود تسعیر ارز گردد، سود تحلیلی را رشد خواهد داد. فرض تحلیلی تحقق مقدار فروش مشابه سال ۱۳۹۷ طی سال جدید است.

انتظار می رود که هرمز طی سال ۱۳۹۷ توانسته باشد ۱۱۵۰ ريال eps محقق کند. با اسلب ۴۰ میلیون ريالی قاعدتا ۱۴۰۰ ريال سود در سال ۱۳۹۸ خواهد داشت.

اولین سالی است که هرمز می تواند تمام سود دوره را تقسیم کند اما انتظار داریم نیمی ازان تقسیم شود.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *