شرکت آلومینیوم ایران

شرکت آلومینیوم ایران با استفاده از آلومینا و پترولیوم کک اقدام به تولید محصولات آلومینیومی می کند. بدهی ارزی و برخی کوره ها با قدمت بالا از مشکلات این شرکت در سال های قبل بوده است اما در طرف دیگر با رشد نرخ ارز، شرکت توانسته محصولات خود را با افزایش قیمت همراه کند ضمن اینکه عموما تقاضای داخلی به اندازه تولید شرکت است و در بخش فروش فایرا با مشکل خاصی مواجه نیست.

با توجه به نرخ های واقعی زمستان می توان انتظار داشت که این شرکت ۹۵۰ ریال eps طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۷ محقق کرده باشد همچنین با فرض تداوم نرخ فروردین در ماه های بعدی ۳۶ هزار میلیارد ریال درآمد در سال ۹۸ خواهد داشت که حاشیه سود ۲۸ درصد برای آن به شرط رشد متناسب مواد اولیه و همچنین افزایش ۱۰ درصد نرخ برق در سال قابل محاسبه است. در صورت تحقق این فروضات فایرا ا قادر به پوشش ۱۴۰۰ ریال eps در سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

بهبود نرخ های فروش شرکت آلومینیوم ایران باعث شده تا فایرا در سطح ۹۵۰ ريال eps برای سال ۹۷ داشته باشد. در صورت تحقق این مساله برای سال ۹۸ می توان انتظار ۱۴۰۰ ريال eps هم داشت.بهبود نرخ های فروش باعث شده تا فایرا در سطح ۹۵۰ ريال eps برای سال ۹۷ داشته باشد. در صورت تحقق این مساله برای سال ۹۸ می توان انتظار ۱۴۰۰ ريال eps هم داشت.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *