شنفت

شنفت هم افزایش نرخ رارسمی کرد ولی برخی از روند رشد بهای تمام شده نسبت به فروش اظهار نگرانی میکنند.به هر حال این شرکت، مجوز افزایش نرخ محصولات روانکار بنزینی به میزان ۷۰% و دیزلی به میزان ۶۰% طی نامه شماره ۳۷۰/۹۸/۸۲۵۰ مورخ ۱۳۹۸/۲/۱۷ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دریافت گردید.

در این خصوص توضیحات زیر لازم به ذکر است.:

۱- نرخ خرید لوبکات در اردیبهشت سال ۱۳۹۸، حدود ۴۵۰۰۰ ریال می باشد که نسبت به میانگین نرخ خرید سال گذشته که حدود ۲۲۰۰۰ ریال بوده، بیش از ۱۰۰% افزایش یافته است.

۲- نرخ ارز مصرفی برای واردات مواد اولیه-با توجه به حذف ارز دولتی ۴۲۰۰۰ ریالی- نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰% افزایش یافته و در نتیجه بهای تمام شده خرید این اقلام نیز دوبرابر شده است.

۳- آخرین مجوز افزایش نرخ محصولات به میزان ۹% در تیرماه سال قبل و پیش از آن در سال ۱۳۹۳، ۱۲% بوده است که با توجه به تورم موجود در فضای اقتصادی و افزایش هزینه عوامل تولید، بسیار ناچیز و عملا بی اثر بوده است.

۴- با عنایت به توضیحات فوق، برآورد اثرات سودوزیانی مجوز افزایش نرخ جدید، منوط به بررسی های عملکردی و محاسبه اثرات متقابل درآمدی و هزینه ای عوامل مختلف تولید و فروش می باشد.

غشصفا

غشصفا در ۱۲ماهه ۱۲۱۶ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سود عملیاتی ۱۰۰درصد و سود خالص ۱۵۶درصد رشد داشته است.سهم در ۳ماهه ۵۱ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۴۵ میلیارد ریال سود خالص داشته است . در ۶ماهه ۸۳ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۷۰ میلیارد ریال سود خالص دارد در ۹ ماهه سود عملیاتی با یک پرش ۲۲۶ میلیارد ریالسود عملیاتی و سود خالص ۱۹۰ میلیارد ریال شده است در ۱۲ماهه سود عملیاتی ۳۲۷ میلیارد ریال و سودخالص۲۷۵ میلیارد ریال است و نشان میدهد در بین غذایی ها او هم خوب بوده است.

سبهان

سبهان عملکرد خوبی را داشته است و ۱۲ماهه ۶۲۰۹ ریال سود محقق کرده است . در ۳ ماهه ۷۴۹ ریال به ازای هر سهم محقق کرده است عدد ۴۱ میلیارد تحقق سود خالص و سود عملیاتی را در هر سهم شرکت داریم در ۶ ماهه متحول شده و ۳۲۶۳ ریال را محقق کرده . . ۱۹۲ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۱۷۹ میلیارد ریال سود خالص دارد در ۹ ماهه سبهان ۴۷۵۶ ریال را محقق کرده است ۲۹۶ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۲۶۱ میلیارد ریال سود خالص داشته در ۱۲ماهه سود عملیاتی ۳۶۹ میلیارد ریال و سودخالص ۳۴۱ میلیارد ریال شده .۳ماهه دوم بهترین دوره شرکت بوده است.

 

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *