نظم یک رکن اساسی برای تبدیل شدن به یک معامله گر با سودآوری مستمر در بازار سرمایه است…

چرا نظم برای تبدیل شدن به یک معامله گر با سودآوری مستمر ضروری است

معامله گری در بازار سهام به سطح بالایی از نظم نیاز دارد که تقریباً تمامی معامله گران، چه مبتدی و چه با تجربه این موضوع را می دانند. اما دانستن با انجام دادن متفاوت است و درحالی که اکثریت معامله گران می دانند که باید با نظم بیشتری عمل کنند، اغلب فکر می کنند منظم بودن را می توانند تا زمانی که به مقدار معینی سودآوری برسند به تعویق بیاندازند. این یک اشتباه است که از بی نظمی نشأت می گیرد و معامله گران نامنظم در بلند مدت نمی توانند سودآوری زیادی داشته باشند.

تبدیل شدن به یک معامله گر منظم یعنی ایجاد تغییر در عادت های معامله گری
معامله گرانی که به اندازه کافی در بازار سرمایه حضور دارند و کسب تجربه از طریق آموزش و معامله گری می کنند به دنبال سودآوری مستمر هستند. اینها کسانی هستند که به عادت های مثبتی در نحوه معامله گری خود دست می یابند و آن ها را تداوم می بخشند.

چگونه عادت های معامله گری خود را تغییر دهید؟

در واقع نیاز دارید یک استراتژی کامل و جامع و دقیق برای سنجش عملکرد در بازار سرمایه را به صورت نوشتاری برای خود تنظیم کنید. این برنامه معاملاتی راهنمای شما در تعامل با بازار سهام خواهد بود و با تعریف تمامی جنبه های معاملاتی خود می توانید به طور آگاهانه امکان خطا هنگام معاملات را تا حدود زیادی از بین ببرید، البته به شرطی که به دقت برنامه معاملاتی خود را دنبال کنید.

زمانی که شروع به تغییر عادات خود کردید، از حرکت باز نایستید

زمانی که راه خود را در مسیر منظم شدن و منظم ماندن شروع کردید همیشه استمرار نظم در هر روزی که در بازار به معامله می پردازید را به خاطر داشته باشید.

وقتی شروع به تغییر عادات معاملاتی خود کردید، تداوم نظم برای شما آسان تر خواهد شد. البته در ابتدا می تواند سخت باشد اما با گذر زمان با مشاهده آثار مثبت و لزوم انجام آن و همچنین میل و اشتیاق شما به انجام تمرین، این کار به بخشی از شما تبدیل می شود.

زمانی که شما عادت های مثبتی را در زمینه معامله گری در خود پرورش می دهید، می بینید در بازار کمتر پول از دست می دهید و نتایج مثبت مستمری در طول زمان کسب می کنید، این عادت ها نیز در شما تقویت می شوند و بخشی از خود شما می شوند و با خود فکر می کنید چگونه قبل از این می توانسید آنقدر بی نظم به معامله گری بپردازید.

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *