شرکت کاشی پارس

شرکت کاشی پارس به سبب رشد نرخ های فروش توانست محصول دپو شده از قبل را نیز به فروش برساند و موجودی انبار خود را طی سال ۹۷ نسبت به ۹۶ کاهش دهد لذا مقدار فروش  و نرخ فروش تواما رشد کرد و سود سال ۹۷ به شکل مناسبی افزایش یافت.

داده های آماری نشان می دهد متوسط نرخ فروش داخلی ۲۳ درصد، صادراتی ۲۸ درصد، مواد اولیه ۳۰ درصد، دستمزدها ۲۵ درصد و سایر هزینه ها ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ بالاتر رفته است. در چنین فضایی در آمد تحلیلی با فرض فروش ۴ میلیون متر مربع محصول در سطح ۱۲۵۰ میلیارد ریال با حاشیه سود ۲۴ درصد خواهد بود که در این صورت eps سال ۹۸ در سطح ۱۶۰۰ ریال خواهد بود. یک نکته که نباید فراموش شود حاشیه سود زمستان است که اندکی بالای ۳۰ درصد بوده است.

فراتر از اکسل های تحلیلی، حاشیه سود قابل استناد است که البته گاها می تواند به علت فروش مقداری بالاتر از میانگین فصول قبلی با استفاده از مواد اولیه ارزان در انبار با اتفاقاتی ازین دست باشد. فعلا سود تحلیلی ما همین عدد است اما اگر در گزارش ۳ ماهه حاشیه سود در سطح ۳۰ درصد باشد، eps سال ۹۸ به ۲۰۵۰ ریال هم می تواند برسد اما خیلی زود است برای پیشبینی چنین اعدادی.

بهسازی خطوط تولید

ضمنا در مرداد ماه بهسازی خطوط تواند به نتیجه می رسد که طبق اعلام شرکت منجر به بالا رفتن کیفت محصول پرسلان به لعابدار فول پولیش و افزایش ارزش افزوده می شود. شرایط عدم تخصیص ارز برای واردات محصول مشابه، موقعیت بهتری برای کاشی سازها فراهم کرده به شکلی که دپوی محصولات حذف و نرخ های فروش رشد کرده است بنابراین مادامی که رقیب اصلی ( محصول وارداتی ) از بازار حذف شده وضعیت این گروه بهتر از گذشته خواهد بود. قیمت سهام پارس طی ماه های اخیر از مرز ۵۵۰۰ ریال به ۹۰۰۰ ریال رسیده است.

خلاصه مطلب:

کاشی پارس در سال ۹۷ به سود ۱۱۸۱ ريالی رسید. با داده های فعلی سود سال ۹۸ در سطح ۱۶۰۰ ريال خواهد بود. حاشیه سود واقعی زمستان نسبت به عدد تحلیلی ما بالاتر است که یک شانس برای تحقق ارقام بالاتر سود محسوب می گردد.

ولیدهلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *