پتروشیمی پارس

پتروشیمی پارس در ۹ ماه ۵۶۸۱ ريال سود داشت اما در ۱۲ ماه آنرا به ۹۲۷۹ ريال رساند. سایر درآمد ها که سود تسعیر ارز است از رقم ۱۱٫۴ هزار میلیارد ريال به ۱۲٫۴ هزار میلیارد ريال رسیده همچنین سود سرمایه گذاری ۱۵٫۵ هزار میلیارد ريال دریافتنی از شرکت آریاساسول است که ۵۵درصد رشد نسبت به سال قبلی دارد. ضمنا سود ناخالص عملیاتی ۲۱٫۷ هزار میلیارد ريال در ۹ ماه بود که در ۱۲ ماه به ۳۰٫۳ هزار میلیارد ريال رسید. اگر پارس مقدار فروش محصول را حفظ کند، سود سال ۹۸ روند صعودی را ادامه خواهد داد.

پخش البرز

پخش البرز در سال ۹۶ زیان ده بود نهایتا ۱۱۱ میلیارد ريال زیان رقم زد. سال ۹۷ طی ۹ ماه توانسته بود ۱۱۷ میلیارد ريال سود خالص بسازد یعنی ۱۹۶ ريال سود برای هر سهم با سرمایه ۶۰۰ میلیون سهمی. در ۱۲ ماه آنرا به ۴۱۰ ريال رسانده و حالا می خواهد سرمایه را به ۹۵۰ میلیون سهم از آورده برساند. سود محقق شده سال جاری به دلیل دریافت سود حاصل از فروش دارايي هاي ثابت است اما نکته مثبت اینجاست که در ترازنامه دارایی جاری ۴۰درصد رشد کرده و بدهی جاری نیز ۳۸درصد اما سهم بدهی بانکی از بدهی ها از ۲۳درصد به ۱۶درصد کاهش یافته که این بسیار مهم است. هزینه مالی شرکت ۸۷۰ ريال است … کاهش یا تثبیت آن خبر خوبی برای پخش البرز است.

حسینا

حسینا سال ۹۶ سودی در سطح ۱۲۸۷ ريال ساخته بود اما در ۱۲ ماه سال جاری ۲۳۹۱ ريال سود ساخت. در ۹ ماه هم ۱۷۵۴ ريال ساخته بود و باید توجه داشته باشیم که شیب تحقق سود ۳ ماه زمستان چندان بالاتر از ۹ ماه قبل ازان نیست در حالی که نرخ درآمد تخلیه و بارگیری با سامانه نیما محاسبه می شود. در واقع کاهش در THC باعث شده تا شتاب رشد سود بالا نباشد. قاعدتا سود فعلی می تواند تکرار شود. البته حسینا در حال فعالیت های جدید در بنادر دیگر همچون نگین است که می تواند درآمدهای جدیدی خلق کند.

دارویی کاسپین

دارویی کاسپین در ۶ ماه اول سال ۹۷ به سود ۱۸۴۵ ريال رسیده بود. در ۹ ماه آنرا به ۳۲۵۸ ريال رساند و در ۱۲ ماهه ۴۱۲۴ ريال سود ساخت. این عدد ۶۲درصد بالاتر از سال ۹۶ است. روند درآمدها در عموم دارویی ها شرایطی را نشان می دهد که سودآوری روند صعودی خود را تداوم بخشد. فعلا دارو با دلار ۴۲۰۰ تامین می گردد اما اگر ارز دارو نیمایی شود، درآمد و هزینه به تناسب رشد و قاعدتا سود بهبود می یابد.

پتروشیمی فناوران

پتروشیمی فناوران در ۶ ماه ۶۷۸۳ ريال سود ساخته اما در ۹ ماه آنرا به ۱۰۷۱۱ ريال رساند. در ۱۲ ماه این عدد به ۱۷۱۸۳ ريال رسید که برای بازار کمی غیر قابل پیشبینی بود. علت این رشد با اهمیت سود شناسایی ۳۶۵ میلیارد تومان سود تسعیر ارز است که در گزارش ۹ ماهه تنها ۴۴ میلیارد تومان بود. از سپرده های بانکی طی ۹ ماه ۳۹ میلیارد تومان گرفته بود اما در ۱۲ ماه آنرا به ۸۰ میلیارد تومان رساند. ضمنا نرخ فروش متانول شرکت ۲۲ میلیون ريال هر تن طی سال ۹۷ بود اما طی فروردین با نرخ ۲۵٫۵ میلیون ريال به فروش رسیده است. تداوم این وضعیت سود سال ۹۸ را می تواند در سال ۹۷ و حتی بالاتر هم نگه دارد.

 

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *