زشگزا

زشگزا در ۹ ماه سال ۹۷ به سود ۱۰۹۲ ريالی رسیده بود اما در کل سال ۹۶ تنها ۴۰۶ ريال سود داشت و در ۱۲ ماه سال ۹۷ به سود ۱۳۴۹ ريالی رسید. البته ناگفته نماند که سود عملیاتی ۹ ماهه و ۱۲ ماهه زشگزا تفاوت چندانی نداشته چون هزینه های اداری – عمومی رشد با اهمیتی داشته اما به لطف فروش دارایی ثابت، سود محقق شده ۱۲ ماهه صعودی مانده است. این احتمال می رود که زشگزا علاقه داشته مدیریت سود کند.

کخاک

کخاک در ۱۲ ماه سال ۹۷ به سود ۲۴۱۶ ريالی رسید در حالی که طی ۹ ماه ۱۲۳۰ ريال سود داشت. عمده دلیل اینکه زمستان گرمی سپری شده تحقق سود در بخش سایر درامدها است. سود تسعیر ارز در ۹ ماهه رقم ۲۱ میلیارد ريال بود اما در ۱۲ ماهه به ۱۸۷ میلیارد ريال رسیده و ۳۵ میلیارد ريال هم سایر درآمدها شناسایی شده که این ارقام نسبت به سود ۷۳۱ میلیارد ريالی در بخش عملیاتی با اهمیت است. البته نمی توان گفت سود تسعیر ارز قابل تکرار نیست، شاید توضیح آن در این متن اندکی سخت باشد اما وقتی چنین سود تسعیر ارزی شناسایی می گردد به این معنا است که شرکت ورودی های ارزی دارد و در ادامه هم آن ورودی های ارزی را گران تر تسعیر کرده و سود عملیاتی را بالا می برد. در کل کخاک گزارش خوبی داد.

هرمز

هرمز در ۹ ماه ۹۵۳ ريال سود ساخته بود و در ۱۲ ماه به ۱۱۰۶ ريال رسید. سود تسعیر ارز که ۸۸۳ میلیارد تومان در ۹ ماهه بود به ۱۰۵۱ میلیارد تومان رسید. به لحاظ عملیاتی ۷۸۲ میلیارد تومان سود ناخالص در ۹ ماه داشت که طی ۱۲ ماه آنرا به ۹۹۴ میلیارد تومان رساند. متوسط نرخ شمش فولاد در سال ۹۷ برای این شرکت کمتر از ۲۷ میلیون ريال بوده اما حالا نرخ واقعی بورس کالا بالای ۴۰ میلیون ريال است. ازین جهت که نرخ نیمایی دلار هم رشد می کند می توان انتظار رشد سود عملیاتی و تسعیر ارز برای هرمز داشت. هرمز که ۱۶۶۰ میلیارد تومان سود ساخته زیر مجموعه مبارکه است و برای اولین بار به این شرکت dps می دهد. اگر بخواهد می تواند ۱۰۰ ريال به سود مبارکه بیفزاید با تقسیم سود بالای خود …

شغدیر

شغدیر در ۹ ماه ۶۸۱ ريال سود ساخت و در ۱۲ ماه ۸۶۳ ريال. این شرکت در ۹ ماه ۱۰۹ میلیارد تومان سود ناخالص عملیاتی داشت که در ۱۲ ماه آنرا به ۱۴۴ میلیارد تومان رساند. همکنون نرخ های واقعی ۲۵درصد بالاتر از متوسط سال ۹۷ است اما اتیلن پا به پای PVC رشد نکرده لذا شاید غدیر بتواند سال ۹۸ را بهتر بگذراند.

شبصیر

شبصیر در ۹ ماه ۱۲۶۷ ريال سود داشت اما در ۱۲ ماه ۲۲۷۴ ريال محقق کرد. رشد نسبی خوبی است. سود ناخالص عملیاتی در ۹ماه ۶۶ میلیارد بود اما در ۱۲ ماه به ۱۱۰ میلیارد تومان رسید و این اعداد کاملا قابل تکرار است. نرخ فروش همکنون ۳۵درصد بالای نرخ سال ۹۷ است اما استایرن منومر و بوتادین به همین اندازه رشد نکرده لذا وضعیت سال ۹۸ قاعدتا از ۹۷ بهتر هم خواهد بود.

ولید هلالات

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *