بورس اوراق بهادار

کرازی

کرازی توضیح داده است با توجه به در جريان بودن ادغام شرکت‌هاي شيشه دارويي رازي و شيشه بسته‌بندي تاکستان مبلغ فروش شرکت توليدي شيشه بسته‌بندي تاکستان طي ارديبهشت ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۶۹٫۴۷۲ ميليون ريال مي‌باشد.

کرازی در فروردین به فروش ۶۵ میلیارد ریالی رسیده نرخ فروش دارویی ۴۲,۴۱۹,۸۹۰ و غیر دارویی ۴۲,۲۳۱,۹۳۳ریال بوده است . در اردیبهشت با فروش نسبتا خوب ۱۲۵ میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ فروش دارویی ۴۹,۳۰۰,۷۳۱ و غیر دارویی ۳۶,۷۲۷,۰۴۰ ریال بوده . جمع فروش ۲ ماهه ۱۹۱ میلیارد ریال است و در مدت مشابه این عدد ۴۴ میلیارد ریال است و پیشرفت بسیار خوبی را داشته است.

پکرمان و زیان تسعیر ارز …

با عنایت به اینکه شرکت پکرمان در سال ۱۳۹۶ و ماقبل عهده خریدهای ارزی (عمدتا کائوچو طبیعی) خود را به صورت open account و از محل ارز متقاضی انجام داده و بدهی ارزی ناشی از خرید اعتباری مذکور معادل مبلغ ۱۴٫۹۵۸٫۹۷۷ یورو می باشد (افشا شده در یادداشت ۳۷ صورت های مالی ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ و یادداشت ۳۶ صورت های مالی ۱۳۹۷/۰۶/۳۱).

با عنایت به تغییر شرایط نرخ ارز در کشور و به موجب بخشنامه شماره ۹۷/۴۶۳۲۷ مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ بانک مرکزی و تصویب نامه شماره ۶۳۷۹۳ /ت۵۵۶۳۳ه مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ هیئت وزیران مقرر گردید تامین ارز کالاهای فهرست گروه یک به نرخ رسمی ارز انجام گردد، که پس از پیگیری های لازم و ارائه بدهی ارزی مورد تایید حسابرس به مراجع ذیربط، هیچ اقدامی جهت تامین ارز رسمی برای تسویه بدهی های ارزی از سوی بانک مرکزی صورت نپذیرفته و از این بابت هیئت وزیران تصویب نامه شماره ۱۶۹۳۶۸ /ت۵۵۷۸۹ه مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ مبنی به عدم شمولیت پرداخت بدهی های ارزی غیربانکی با نرخ ارز رسمی را اعلام نمود.

شرکت طی مکاتبات و پیگیری های متعدد از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست صدور مجوز جهت تخصیص ارز رسمی و تسویه دیون مذکور را نمود که نتیجه ای از این بابت حاصل نگردید و لاجرم شرکت به استناد استانداردهای حسابداری با کسب نظر حسابرس مستقل در خصوص تسعیر بدهی های ارزی با نرخ ارز در دسترس (سامانه نیما)، تصمیم به شناسایی زیان تسعیر ارز به مبلغ ۸۰۴٫۰۰۰ میلیون ریال در صورت های مالی سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ گرفت.

غشاذر

غشاذر در فروردین ۹۸ با ۱۸۹ میلیارد ریال فروش مواجه بود در اردیبهشت با فروش خوب ۲۲۴ میلیارد ریالی مواجه شده جمع فروش دو ماهه ۴۱۴ میلیارد ریال است . در مدت مشابه این عدد ۲۴۶ میلیارد ریال است . و رشد خوبی داشته . نرخ فروش شیر ۲۷,۴۹۵ ریال است .

 

بتا سهم

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *