بورس اوراق بهادار

“ادامه نوسانات بازار”

با گرایش به سمت گروه خودرو و بانک کار بازار سرمایه شروع شد، اکثر نماد های بازر معاملات مثبتی را شروع کردند اما در ادامه بازار افزایش عرضه کاملا مشهود بود.

گروه فلزات اساسی و محصولات نفتی با معاملات مثبت آغاز شد

و همچنین نماد شرانل بعد از شفاف سازی افزایش نرخ با ۲۰ درصد مثبت بازگشایی شد. گروه حمل و نقل و انبوه سازی همسو با کلیت بازار مثبت معامله شدند. در گروه دارویی نماد های دزهراوی، درازی، دتماد، کاسپین و اکثر نماد های این گروه با صف خرید همراه شدند.شاخص نیز با رشد ۱۷۰۰ واحدی به کار خود پایان داد. اما مطابق با انتظار جو نیمه دوم بازار به روز بعد منتقل شد و با افزایش عرضه ها شروع به کار کرد.گروه فلزات اساسی با تاثیر از جو کلی بازار با عرضه همراه بودند. گروه محصولات شیمایی در سقف مجاز با تقاضا همراه بودند اما گروه خودرو معاملاتی منفی داشتند و مجددا شاه رشد نماد های کرمان و ستران بودیم.

روز بعد بازار با اصلاح قیمت شروع به کار کرد.گروه خودرو  و بانک با افت قیمتی همراه بودند. در گروه محصولات شیمایی با تاثیر از گزارش عملکرد نماد های این گروه معاملات مثبتی را داشتند.

روند اصلاحی بازار برگشت وبازار مثبت شروع به کار کرد. در گروه ها بزرگ مثل فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و محصولات شیمایی معاملات متعادل و مثبتی را شروع کردند. در گروه انوبه سازی نماد کرمان با افت مواجه شد و بقیه نماد ها روند اصلاحی داشتند  اما نماد ستران همچنان صف خرید خودش را حفظ کرد.

شرکت کشت و صنعت شریف آباد با نماد زشریف در بازار فرابورس ایران عرضه شد و به هر کد حقیقی و حقوقی ۱۳۹ عدد سهم در سقف قیمتی ۴۲۰۰ ریال رسید.

همچنین آگهی عرضه اولیه شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد دکپسول منتشر شد تا سهام این شرکت نیز در روز ۶ خرداد عرضه شود.

بازار روز بعد با تاثیر از جو روز قبل کمحجم و مثبت آغاز شد اما با گذشتن یک ساعت از بازار شاهد افزایش عرضه ها بودیم.در گروه بانک،محصولات شیمایی، فلزات اساسی ، انبوه سازی، فرآورده های نفتی و فلزات اساسی معاملات متعادلی را پیش گرفتند.

درآخر شاخص بازار در کانال ۲۱۵ هزار واحد توقف کرد.

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *