بیمه ملت

بیمه ملت در ۹ ماه ۲۵۶ ريال سود ساخته بود و کل سود سال گذشته ۲۱۸ ريال بود. در ۱۲ ماه سال ۹۷ به سود ۳۹۷ ريالی رسیده که عملکرد خوبی است. ضریب خسارت بالای ۱۰۰درصد است به بیانی هزینه پرداختی با احتساب ذخائر از درآمدها بالاتر رفته است.

نسبت نگهداری هم ۱۰۱درصد است که شرایط مشابهی را نشان می دهد. اما اصل عملکرد بیمه ای ها سود حاصل از سرمایه گذاری است که ملت توانسته ۲۹۷ میلیارد تومان از محل فنی، غیر فنی و سایر منابع، سود کسب کند که قابل تکرار است.

شاید بیمه ملت مدیریت سود کرده باشه و برای جلوگیری از جهش با اهمیت سود، ذخائر بیشتری نسبت به حالت عادی گرفته باشد چون نسبت خسارت ماهانه با ضریب خسارت سالانه همخوانی ندارد و گویی در ضریب خسارت، خیلی سفت و سخت ذخیره گرفته است. سال قبل بیمه ملت بخش مهمی از سود محقق شده را تقسیم کرد.

فروسیلیس ایران

فروسیلیس ایران در ۹ ماه ۳۵۵ ريال سود داشت اما در ۱۲ ماه آنرا به ۶۱۵ ريال رساند ضمن اینکه کل سود سال ۹۶ در سطح ۱۱۰ ريال بوده است. حاشیه سود زمستان به سمت ۵۰درصد حرکت کرده است ضمنا نرخ های فروش صعودی است و نسبت مواد مصرفی به فروش ۳۰درصد است لذا اگر فرض کنیم نرخ فروش ۴۰درصد نسبت به سال ۹۷ رشد کند و ماده اولیه هم همین رفتار را داشته باشد، با رشد دستمزدها به میزان ۲۵درصد به این نتیجه می رسیم که سود فروس در سال ۹۸ روند صعودی خود را ادامه می دهد.

کنور

کنور در ۹ ماه ۵۲۵ ريال سود ساخته بود اما در ۱۲ ماه ۵۱۶ ريال سود ساخت! این کاهش سود در ۱۲ ماه نسبت به گزارش ۱۲ ماهه به سبب تصمیم شرکت جهت تصفیه شرکت های آينده سازان فولاد البرز و توسعه و تجارت بين المللي صبا است و برای کل مبلغ سرمایه گذاری ذخیره لحاظ شده است. همچنین به نظر می رسد بخش مواد اولیه گزارش های قبلی در ۱۲ ماهه اصلاح و رشد کرده است. با این حال توجه کنیم که نرخ فروش کنسانتره حدود ۳۲۰ هزار تومان در سال قبلی بود اما همکنون حدود ۶۰۰ هزار تومان است! بر این اساس درآمد کنور در سال ۹۸ به شکل با اهمیتی رشد می کند و سود سال ۹۸ با ۹۷ قابل مقایسه نخواهد بود.

ولید هلالات

 

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *