فن بدل به فروشنده ها!

امروز شنبه اولین روز هفته را در حالی آغاز کردیم که ذهن بازار پر از رویداها و خبرهای مختلف بود و نمی دانست چه رفتاری باید نشان دهد روزه داری و روضه خوانی و عبادت های شب قبل هم او را کمی بیحال کرده بود و ۱ ساعتی طول کشید تا بازار امروز روی روال بهتری قرار گیرد . امروز بازار بین خبرها می لولید و سعی میکرد برای خود طنابی پیدا کند و از دیوار منفی خود را نجات دهد .

خبرهای منفی که روزهای قبل به بازار رسیده بود عمدتا حول محور بازارهای جهانی بود که به خصوص افت نفت و فلزات و چشم انداز جنگ تجاری کمی او را نگران کرده بود.

البته در سوی دیگر بلاتکلیفی صورت های مالی برخی شرکت ها و روند کند گزارش دهی و در سوی دیگر خبرهای شورای نگهبان و تسعیر ارز بانکی که دست دست میکنند تا برسند ، نیز روی حوصله بازار و سهامداران موثر بود .

ولی امروز هر طور که بود زیر پگیری خوبی از سوی خریداران و حامیان آن صورت گرفت:

بازار در آستانه خاک شدن بود و تقریبا خود را باخته بود که ناگهان چنان فن بدل به فروشنده ها زد و زیر گیری کرد که همه مانده بودند! واقعا حرکت بازار امروز حرکت خوبی در راستای انرژی دادن به بازار بود ولی انصافا این یار کمکی تنها نمیتواند در زمین بجنگد باید هر چه سریعتر قوای کمکی به داد او برسد شاید گزارش ها کمی موثر باشد ولی لازم است تا شورای نگهبان و برخی نهاد های دیگر زودتر دست به کار شوند تا شوک خوبی به بازار وارد نمایند .هیچ وقت فکر نمیکردیم روزی شورای نگهبان هم در بازار سرمایه موثر باشد !!!

اما به هر حال بازار امروز هر طوری بود سعی داشت منفی نباشد و چهره شاخص اگر هم منفی بود با شدت قوی این اتفاق رخ ندهد .

در همین راستا امروز دو مقدمه مهم در مورد رخداد های اطراف بازار داریم:

اولی بحث داغ روز بورسی ها و به طور کلی عموم جامعه است ! اوضاع سیاسیالبته بهتر است بگوییم در بلبشوی خبری فعلا تحلیل کردن کار سختی است از یک سو ظریف به ژاپن می رود بعد ترامپ می رود بعد ژاپنی ها میگویند ما می اییم ! وزیر خارجه عمان می اید و می رود ظریف به بغداد می رود بغداد به عربستان و ترکیه می رود ! همه اینها به کنار همتی هم میگوید در آن ۳ ساعتی هستیم که ما میدانیم زدیم ولی مردم هنوز نمیدانند زدند و اگر بدانند چه می شود !

به طور کلی اوضاع بسیار خاص و پیچیده شده است و به نظر واسطه های متعددی بین ایران و امریکا در حال میانجگری هستند . ببنید هر چه که هست در بازار این خبرها فعلا خیلی موثر نبوده گوش بازار ازاین حرف ها پر است و فعلا نتیجه گیری نمیکند ولی..

طی ۲ هفته آتی بهتر است ۲رویداد مهم را در نظر داشته باشید :

اول عید فطر است از همین حالا زمزمه هایی شنیده می شود که ممکن است تحولات منطقه ای مثبتی را در این ایام داشته باشیم سفر نخست وزیر عراق این موضوع را نشان میداد اما از آن مهم تر رحلت امام و سخنرانی مهم رهبری است به نظر این همه رفت و آمد ها و میانجگری ها باید جایی خود را نشان دهد باید دید سیگنال مثبتی از این رویدادها می توان دریافت کرد …

فعلا روی این موضوع خیلی حساب نکنید ولی به هر حال موضوع مهمی است و نشانه های ان در بازار اثرات قوی را دارد.

اما عامل بعدی در گزارش های ماهانه نهفته است .

یک توصیه مهم برای تحلیل گران داریم. دوره ۳ ماهه چهارم شرکت های برتر را جدا کرده و آنها را خوب زیر نظر داشته باشید یعنی شرکت هایی که در ۳ ماهه چهارم عملکرد خوبی را داشتند . بعد گزارش های ماه به ماه می آید به نظر مهم ترین اتفاق این است که در گزارش های ماه به ماه شرکت ها فروش خوب ۳ ماهه چهارم را بتوانند پوشش دهند و یا حتی از آن فراتر روند به نظر این یک سیگنال خوب برای آن شرکت است .

بسیار معتقدیم که گزارش های ماهانه شرکت ها در اردیبهشت اعداد خوبی است و تا به امروز در شرکت های متوسط شاهد این موضوع هستیم و گزارش ها خوب بوده است به نظر آخر این هفته تقریبا گزارشی نیست که نیامده باشد و همه چیز شفاف و روشن است و این میتواند اتفاق خوب مثبتی برای بازار باشد چرا که معتقدیم با گزارش ها و تکمیل شدن آن یک کف محکم قیمتی در بازار ساخته می شود که شکاف آن بسیار سخت و بعید است و حرکت روی آن آسان تر … البته امیدواریم این طور باشد …

بتا سهم

 

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *