در مراسم معارفه سهم عرضه اولیه ای دکپسول چه گذشت؟

به نقل از فرابورس ، در ابتدای این نشست، مدیرعامل شركت توليد ژلاتين كپسول ايران با نماد دکپسول به معرفی تاریخچه این شرکت، ظرفیت تولیدات، میزان سرمایه و … پرداخت و گفت: شركت توليد ژلاتين كپسول ايران در سال ۱۳۷۶ با ۶ خط تولید فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۸۲ این رقم را به ۸ خط تولید رساند که با توسعه خطوط تولید طی سال‌های بعد، هم‌اکنون دارای ۱۴ خط تولید است.

رامین رمضانی با بیان اینکه شرکت ژلاتین کپسول ایران در زمینه ساخت کپسول‌های ژلاتینی در سایزهای مختلف فعالیت می‌کند، افزود:

ظرفیت اسمی این شرکت در حال حاضر تولید ۶.۳ میلیارد کپسول در سال است که قابلیت افزایش به ۷.۵ میلیارد کپسول را داراست و این در حالی است که نیاز سالانه کشور ۵.۵ میلیارد کپسول است.

رمضانی با اشاره به اینکه داروسازی فارابی سهامدار عمده ژلاتین کپسول ایران با دارا بودن ۱۹۹ میلیون سهم معادل ۹۹.۹۹۵ درصد از سهام این شرکت است، در خصوص میزان سرمایه این شرکت گفت: سرمایه ثبتی دکپسول در سال ۷۵ رقم ۵۰۰ میلیون ریال بوده که در دی‌ماه ۹۷ به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در ادامه درباره استراتژی‌های شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران اظهار کرد:

استراتژی توسعه بازار این شرکت شامل شناسايي بازارهاي صادراتي جديد، افزايش ظرفيت توليد، توسعه زیرساخت‌ها و انجام بازاريابي علمي است. همچنین در بخش مالی، استراتژی رهبری و کنترل هزینه‌ها به منظور كاهش قيمت تمام شده و افزايش سودآوری در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این در بخش تولید نیز استراتژي تنوع و توسعه محصول را داریم که هدف از آن تكميل سبد محصول، افزايش كيفيت محصول و افزايش رضايت مشتري است.

رمضانی در پاسخ به سوالی در خصوص صادرات دکپسول گفت:

در حال حاضر شرکت ژلاتين كپسول ايران به کشورهای سوریه، قزاقستان، عراق، لبنان و ارمنستان صادرات دارد و در نظر داریم صادرات به این کشورها را بیشتر کنیم.

مدیرعامل شركت توليد ژلاتين كپسول ايران به روند تولید و فروش بر اساس آمارنامه دارویی اشاره کرد و گفت: این شرکت از اواخر سال ۹۶ روند رو به رشدی را در تولید تجربه کرده به طوری که از تولید ۵ میلیارد عدد کپسول تولیدی در این زمان، این تعداد را به ۵ میلیارد و ۶۰۶ میلیون کپسول در سال ۹۷ رسانده است.

رمضانی همچنین با بیان اینکه میزان فروش این شرکت در دو دهه اخیر حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از نیاز کشور بیشتر بوده است، افزود:

در فروردین ۹۸ هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تامین، فروش ۱۹۲ میلیون کپسول را برای شرکت تولید ژلاتین کپسول در نظر گرفت که تولید ما در این ماه به ۲۶۷ میلیون رسید؛ یعنی ۴۰ درصد بیشتر از مقدار اعلامی توسط هلدینگ بود.

وی در ادامه اطلاعاتی در خصوص دارایی‌ها و سود شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران ارائه داد و گفت: دارایی‌های جاری این شرکت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۹٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر سود ناخالص این مجموعه از ۱۷۹ میلیارد ریال به ۲۹۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ رسیده که نشان از رشد ۶۱ درصدی است. سود عملیاتی آن نیز از سال ۹۶ تا ۹۷ از رقم ۱۱۶ میلیارد ریال به ۲۳۰ میلیارد ریال رسیده که ۹۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شركت توليد ژلاتين كپسول ايران سود قبل از مالیات این شرکت را در سال ۹۶ حدود ۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:

 

این رقم در سال ۹۷ به ۲۱۴ میلیارد ریال رسیده که ۱۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین سود خالص دکپسول از ۶۸ میلیارد به ۱۵۱ میلیارد ریال رسیده که نشان‌دهنده بیش از دو برابر شدن سود خالص این شرکت در سال ۹۷ است.

در بخش دیگری از این نشست، داود منصوربخت عضو هیات مدیره شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با بیان اینکه ظرفیت تولید این شرکت بالاتر از مصرف داخل کشور است، گفت: از این رو بخشی از این تولید مازاد به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

منصوربخت همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد حاشیه سود، کاهش قیمت تمام شده محصولات را از استراتژی‌های این شرکت عنوان کرد و افزود:

بهای تمام‌‌شده فروش دکپسول در سال ۹۶ حدود ۶۲ درصد بود که این رقم در سال ۹۷ به دلیل کاهش هزینه تولید به ۵۵ درصد رسیده است.

در ادامه، اعظم هنردوست مدیرپرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) به عنوان نماینده سهامدار عمده شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در این نشست خبری اعلام کرد: شرکت تیپیکو در تلاش است در شش ماه نخست سال ۹۸ هر ماه یک شرکت جدید را در بازار سهام عرضه اولیه کند.

نکات مهم و فشرده دکپسول

حاشیه سود ناخالص محصولات شرکت ژلاتين كپسول ايران در انواع سایز پوکه کپسول از سال ۹۴ تا ۹۷ افزایشی بوده، بطوریکه میانگین از حدود ۳۶٪ به ۴۵٪ رسیده است.

ماده اولیه اصلی شرکت، ژلاتین یا گرید دارویی است که از اروپا وارد می شود که فغلا در ایران وجود ندارد. ( تعرفه ۱۲٪)

سود سال ۹۵: ۹۲۵ ریال
سود سال ۹۵: ۵۷۴ ریال
سود سال ۹۷: ۷۵۵ ریال
پیش بینی سود سال ۹۸ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۱۰۷۲ ریال
پیش بینی سود سال ۹۹ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۱۵۷۲ ریال
پیش بینی سود سال ۱۴۰۰ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۱۹۱۵ ریال
پیش بینی سود سال ۱۴۰۱ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۲۲۵۵ ریال
پیش بینی سود سال ۱۴۰۲ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۲۶۶۹ ریال

پیش بینی نرخ یورو

پیش بینی نرخ یورو برای سال ۹۸ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۷۸۰۰۰ ریال
پیش بینی نرخ یورو برای سال ۹۹ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۱۰۹۲۰۰ ریال
پیش بینی نرخ یورو برای سال ۱۴۰۰ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۱۵۲۸۸۰ ریال
پیش بینی نرخ یورو برای سال ۱۴۰۱ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۱۸۰۳۹۸ ریال

پیش بینی نرخ یورو برای سال ۱۴۰۲ بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۲۱۲۸۷۰ ریال

پیش بینی تقسیم سود در مجمع بر اساس ارزشگذاری شرکت: ۸۲% سود

پرداخت سود واریزی برای سهامداران حقیقی: دی ماه ۹۸

شرکت در فروردین ماه سال ۹۸ مبلغ ۲۹,۲۷۲ میلیون ریال فروش داشته است.

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *