بلوف های سیاسی

بلوف های سیاسی باعث می شود که قدرت واقعی سیاسی-نظامی دولت ها قابلیت تحلیل کمتری داشته باشد. تعدد پیام ها ذهن مخاطب عام را درگیر می کند لذا فضا به گونه ای می شود که دیگر نمی توان درک عمیقی از رویدادها داشت.

طی روزهای های اخیر نسبت توئیت های مرتبط به ایران در مقایسه با تمام توئیت های ارسال شده توسط ترامپ (۳درصد) کاهش محسوسی نشان می دهد. بولتن هم یک توئیت حاوی پیامی مثبت به ایران ارسال کرد. در این پیام دیگر اثری از ۱۲ شرط پمپئو که با ماهیت جمهوری اسلامی ناسازگار بود، دیده نمی شود.

حالا شرط ها جای خود را به خواسته ها داده اند. او گفته ایران دست از رفتارهای ویرانگر بردارد، به مردم خود احترام بگذارد و به میز مذاکره بازگردد. (هرچند که ایران میز مذاکره را ترک نکرده است)

طی روزهای اخیر به شدت دیدیم که کشورهایی همچون عمان، عراق و اروپایی ها در تلاش برای میانجیگری هستند. رسانه ها گفتند ترامپ از طریق عمان به ایران پیام فرستاده است. ترامپ هم واکنش نشان داد، او گفت اینکه من پیشنهاد مذاکره داده باشم درست نیست اما اگر اهل مذاکره هستند، تماس بگیرند! دیگر اثری از شرط و پیش شرط ها نیست …

ناوها آمدند، با وجود حضورشان اما بخش پمپاژ نفت مورد هدف واقع شد! کشتی های اماراتی مورد حمله واقع شدند و نتیجه اعتراض عرب ها به عدم اشراف اطلاعاتی آمریکا بود!

پمپئو برای دموکرات ها و جمهوری خواهان جلسه توجیهی برگزار کرد که ایران چه تهدید بزرگی است! آنها گفتند ما توجیه شدیم که ایران در خرابکاری نفت کش ها و حمله به خطوط نفت نقش داشته است. ترامپ هم همین را بهانه ای برای وجود وضعیت اضطراری در منطقه کرد، بنابراین از اختیار قانونی خود در وضعیت اضطراری استفاده کرد و به عرب ها سلاح فروخت! خود سناتورها هم باورشان نمی شد که این جلسه توجیهی با هدف دور زدن کنگره برگزار شده باشد اما جملات آنها به ترامپ مجوز داد تا وضعیت اضطراری اعلام کند.

۱۲۰ هزار سربار که در خبرها آمد جای خودش را به ۱۵۰۰ سرباز داد. آن هم وقتی ۷۰ هزار سرباز در منطقه هستند و ۶۰۰ سرباز به کشورشان بر میگردند و ۱۵۰۰ سربار جای آنرا میگیرند. این یعنی تنها ۱٫۲درصد به تعداد نیروهای نظامی آمریکا در منطقه افزوده شده است!

حالا آمریکا تسلط خود بر کشورهای عربی را افزایش داده و یک قرارداد نظامی هم دریافت کرده و به بهانه این مسائل درآمدهای دشمن شماره یک اسرائیل را به شدت کاهش داده تا حجم تهاجمات بر علیه اسرائیل کاهش یابد.

شاید ازین پس در خبرها بوی جنگ و باروت و تهدید نظامی کمتر احساس شود چون احتمالا ماموریت ترامپ به عنوان یک بازرگان تمام عیار حداقل در کوتاه مدت به پایان رسیده باشد. وقت آن است که ترامپ خود را آماده حمله به رقبای انتخاباتی کند و به فکر کمپین های انتخاباتی باشد، فرصت برای مذاکره با ایران پس از انتخاب مجدد هست.

ایران هم فعلا مذاکره نمی کند تا ببیند آیا ترامپ مجدد انتخاب می شود یا خیر. شرط عقل است که ایران وارد مذاکره با دولتی نشود که شاید از عمرش تنها یک سال مانده باشد و این یک سال را تحمل کند لذا به شما عرض میکنم، #جنگ_نخواهد_شد و #مذاکره_نخواهیم_کرد.

این یعنی تورم، این یعنی تداوم رشد نرخ های فروش و این یعنی ثبات بازار ارز به دلیل محدود شدن غیر واقعی تقاضا. این ها یعنی اگر تحلیل بالا اشتباه نباشد، بهترین بازار همین بازار سهام است.

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *