کمک فنر کدالی !

امروز بازار یک روزخوب را آغاز کرد و با روی خندان به استقبال کدال رفت … کدالی که از امروز خشاب خود را پرکرده و همه جوره گزارش های ماهانه را میخواهد هر طور شده تا امسب و با شب زنده داری به بازار برساند به نظر اتفاق خوبی است و شاهد هستیم که اکثر شرکت ها با گزارش های خوب مواجه شده و موج امیدواری را در بازار رقم بزند . مثبت بازار امروز یک اتفاق خوب بود و البته بسیاری حتی فکر نمیکردند محقق شود ولی شد .

بازار امروز شکل و شمایل خوبی را داشت و مهم ترین خصوصیت آن هم این بود که نگاه به سمت سهم های بنیادی و قوی بیشتر شده و در سوی دیگر شاهد فشار فروش نیم ساعته و یک ربع و یک ساعته نبودیم …

امیدواریم در روزهای آتی کدال بتواند کمک فنر خوبی برای بازار شود و او را در این دست انداز های سیاسی و بازارهای جهانی تا حدودی با ثبات نگه دارد و حفظ نماید . گزارش های ماهانه فعلی نوید روزهای خوب گزارش های ۳ ماهه را میدهد و میتواند به بازار پی به ای بدهد و ذهن تحلیل گران را فعال تر نماید .

یک نکته ذهن برخی عزیزان را قلقلک میدهد و پرسش این روزهای بازار شده است…

که خب اگر توافق و یا حتی نیمچه مذاکره ای هم شد واکنش بازار چیست و چه خواهد شد قبل از هر چیز چرا در شرایطی که خبرها این طور در هم کوبنده و منفی بود ناگهان به فاز مذاکره رسیده ایم. یک ادم با حوصله پیدا شود و این کار را بکند ۶ ماه قبل سفر های ظریف را لیست کند و بعد به چند ماه جلوتر بیاید و از سفر ظریف به امریکا آغاز کند . روی نقشه سفر های او را به ترتیب با فلش مشخص نماید که به کدام کشورها رفته است .

ظریف در مدت اخیر بسیار فعال بوده و هم او هم معاونان بسیار فعال بودند از سوی دیگر از عمان بگیر تا قطر و ژاپن و عراق نیز در نقش واسطه در حال گفتگو هستند و به نظر می توان امیدوار بود اتفاقات در حال وقوع است و یا حداقل به وقوع نزدیک شده است .

دیروز هم عرض شد روزهای پیش رو را بسیار با دقت دنبال کنید به خصوص حالا که زمزمه هایی مطرح می شود :

در عید فطر اتفاقات مثبتی در منطقه بین کشورهای اسلامی همسایه رخ دهد !

البته فعلا توصیه ای در مورد مسائل سیاسی نداریم ولی به نظر اگر توافقی شود افت نرخ دلار اولین اتفاق مهم اقتصادی کشور است که بعید است به کمتر از ۸ هزار تومان برسد ولی سرعت ریزش آن کمی بالاست البته برخی افت دلار به زیر ۱۰ هزار را بعید می دانند ولی به هر حال این احتمال مطرح است شاید بازار یک شوک اولیه را روی دلاری ها داشته باشد ولی سریعا بازار با رشد مقداری فروش و رشد پی به ای بازار کار را جبران میکند ولی این طور در نظر نگیرید که با توافق همه چیز گل و بلبل می شود افت دلار و رکود احتمالی و شدت عرضه و نبود تقاضای سفته بازی در بسیاری از کالا ها کار را کمی دشوار میکند . ولی با این حال در میان مدت بازار مسیر مثبت خود را پیدا خواهد کرد …

در کل توافق برای بازار هم سود دارد و هم مخاطرات کوتاه مدت … البته همین حالا که می نویسیم عراقچی گفته است هرگونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا را رد می کنم…

اما نکته بسیار مهم دوم …

از تیتر گزارش بازار امروز مشخص است که همه چیز این روزها از کدال اغاز می شود به کدال ختم می شود جایی که گزارش های ۱۲ ماهه و ماهانه در این چند روز هفته اول خرداد راهی کدال شده و فاز بازار را می تواند تغییر دهد به نظر این اتفاق با این گزارش های خوب در مورد شرکت های بزرگ رخ میدهد و آن چرخشی که از مدت ها قبل در همین بخش ها به آن اشاره کرده بودیم رخ میدهد یعنی بازار به سمت سهم های بزرگ و سهم هایی می رود که ۲ خصوصیت مهم را دارد:

یکی این که وضعیت بنیادی آنها چه در سود سال ۹۷ و چه در ۲ گزارش ماهانه اخیر بهبود داشته و در سوی دیگر قیمت آنها نیز معقول و منطقی است این یکی از مهم ترین بحث های بازار ماست که برخی شرکت ها عملکرد خوبی دارند درست ولی قیمت آنها این سود را کامل پیش خور کرده است و فضا کمی خاص و افراطی پیش رفته ست.

گزارش های رسیده در بازار امروز نشان میدهد بازار با این مختصات بنیادی میل به ریزش ندارد مگر اتفاقث عجیبی رخ دهد و تمایل به برخی سهم های بنیادی کمی بیشتر می شود دقت کنید بنیاد با قیمت باید همراه باشد …

بتا سهم

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *