لاستیکی سهند با نماد پسهند طی دوره های اخیر توانسته به شکل با اهمیتی بر نرخ فروش خود بیفزاید. طبق داده های موجود نرخ فروش جاری ۲ برابر سال ۹۷ است در حالی که دوده صنعتی و کائوچو ۵۵ درصد بالاتر از متوسط سال ۹۷ معامله می شود.

در چنین فضایی اگر هزینه هایی همچون دستمزد ۲۵ درصد رشد کند می توان انتظار داشت که درآمد شرکت به حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال با حاشیه سود ۴۵ درصد برسد. این حاشیه سود اندکی غیر منطقی است چون در سال های اخیر بی سابقه است.

در سال ۹۷ حاشیه سود ناخالص ۲۸ درصد بوده اما به هر حال مادامی که دوده زیر ۱۰۰ میلیون ریال در هر تن، کائوچو مصنوعی بندر امام زیر ۱۲۰ میلیون ریال و محصول شرکت نزدیک به ۵۰۰ میلیون ریال باشد، طبیعی است که مدعی باشیم سود ناخالص پسهند ۴۵۰ میلیارد ریال است که ۱۷۷ درصد بالاتر از سال جاری است.

با مفروضات فوق پسهند در سال ۹۸ به ۱۰۰۰ ریال eps می رسد اما بواقع خیلی زود است که با قطعیت در مورد كل سال ۹۸ صحبت کنیم. شاید باید بگوییم اولین تحولات پسهند را در گزارش ماهانه ها دیده ایم …

سود ۲۲۰ريالی سال ۹۷ به شرط تداوم نرخ های جاری فروش و مواد اولیه با رشد مناسبی همراه خواهد شد.

ولید هلالات

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *