نرخ های فروش فروس در اردیبهشت ماه ۳۱ درصد بالاتر از متوسط سال قبلی است. داده های موجودی نشان می دهد متوسط نرخ مواد اولیه در بدترین سناریو ۴۱ درصد بالاتر از متوسط سال قبلی است.

ضمنا مقدار فروش با شیب مناسبی در حال رشد است اما فرض کردیم مقدار فروش ۵ درصد رشد کند. در چنین فضایی اگر هزینه ها همچون دستمزد ۲۵ درصد رشد کند، سود سال ۱۳۹۸ به صورت ناخالص در سطح ۱۰۴۳ میلیارد ریال خواهد بود که در واقع حاشیه سود سال ۹۷ تکرار می شود.

لذا عدد eps به بالای ۹۰۰ ریال خواهد رسید. اگر فرض کنیم نرخ فروش و نرخ ماده اولیه به یک اندازه رشد کند آنگاه عدد eps به ۱۱۵۰ ریال در سال ۹۸ می رسد. نکته دیگر اینکه فروس در نظر دارد دو واحد آپارتمان خود را که در بلوار اسفندیار واقع و حدود ۶۱۸ متر مربع دارای کاربری اداری می باشد در سال ۱۳۹۸ به فروش برساند. همچنین حدود ۱۵۰۶قلم اقلام راکد که مورد کارشناسی ، کارشناسان واقع شده را در سال ۱۳۹۸ نیز به فروش می رسد.

این می تواند سود غیر عملیاتی ایجاد کند. توجه داشته باشید که فروش طی ماه های اخیر همچون سایر نمادها رشد قیمتی تجربه کرده است.

فروسیلیس در تلاش است تا سود ۶۱۵ ريالی سال ۹۷ را به مرز ۱۰۰۰ ريال در سال ۹۸ نزدیک کند.

قیمت سهام طی هفته های اخیر رشد کرده و شرکت هم در نظر دارد آپارتمان های بلوار اسفندیار را به فروش برساند.

ولید هلالات

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *