شپدیس

شپدیس در اردیبهشت بهترین ماه فروش را زده و ۵۰۲۷ میلیارد ریال فروش زده است ۱۶۷ هزار تن با نرخ ۲۰,۴۵۶,۲۸۸ ریال فروش داشته است . ۸۲ هزار تن داخلی با نرخ ۱۶,۰۸۲,۵۴۶ ریال . در فروردین ۴۳۷۹ میلیارد ریال فروش داشته است . ۱۶۳ هزار تن صادر شده با نرخ ۱۸,۲۲۵,۷۲۱ و نرخ داخلی نیز ۱۶,۰۷۵,۵۰۴ ریال است . در اسفند فقط ۱۹۶۱ میلیارد ریال فروش زد.نرخ فروش ۱۹۳۱۶۹۴۴ ریال بوده وفقط ۴۰هزار تن صادر کرده است.

شپدیس در بهمن بیش از ۱۲۸ هزار تن با نرخ حوالی ۲۰۵ دلار صادرات داشته و در مجموع ۳۲۷۵ میلیارد ریال فروش زده است . نرخ ریالی فروش ۱۷,۳۵۷,۹۵۶ ریال است . سهم دی ماه با فروش ۳۱۶۷ میلیارد ریالی مواجه شده سهم ۱۴۳,۵۷۱ تن صادر کرده است و نرخ صادرات ۱۷,۱۰۵,۹۲۷ریال است . سهم در آذر ۶۳ هزار تن اوره با نرخ ۲۱,۰۷۴,۵۰۶ ریال صادر کرده و فروش شرکت ۱۹۷۵ میلیارد ریال بوده است .شپدیس در حالی در ابان با فروش ۳۰۰۴ میلیارد ریالی مواجه بوده در مهر شپدیس با فروش ۴۷۰۱ میلیارد ریالی مواجه بود و فروش۸ ماهه ۳۳۸۶۱ میلیارد ریال بوده و به نظر گزارش بسیار خوبی است و مدت مشابه این عدد ۱۶۸۳۷ میلیارد ریال بوده است.

 

شتران و ۹۰ ریال تعدیل سود …

ديوان محاسبات كشور در خصوص نحوه تسويه حساب زيان ناشي از مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله اي مربوط به فروش فرآورده هاي نفتي ويژه شركت هاي پالايش نفت در دوره ۳ ماهه منتهي به ۱۳۹۱/۰۹/۳۰ را به پيوست ايفاد مي دارد. لازم به ذكر است ميزان طلب شركت پالايش نفت تهران بابت مابه التفاوت مذكور برابر ۲۸۲۸ ميليارد ريال بوده كه شامل ۲۶۹۳ ميليارد ريال فروش و ۱۳۵ ميليارد ريال ماليات و عوارض بر ارزش افزوده آن مي باشد. میزان تاثیر شناسایی درآمد مزبور بر سود هر سهم شركت مبلغ ۹۰ ريال مي باشد.

شبندر و فقط ۳۴ ریال !

با توجه به تغییر نرخ ارز در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ از نرخ مرجع به مبادلاتی، در سه‌ماهه سوم سال ۱۳۹۱، خوراک شرکت‌های پالایشی با نرخ ارز مبادله‌ای و فروش فرآورده‌های ویژه با نرخ ارز مرجع در صورت‌های مالی شرکت منعکس گردید.

این موضوع، موجب تحمیل ضرر و زیان ناشی از مابه‌التفاوت نرخ ارز در نرخ فرآورده‌های ویژه به شرکت‌های پالایشی شد که اعتراض و درخواست پرداخت مابه‌التفاوت از سوی شرکت‌های پالایشی، منجر به پیگیری و رسیدگی از سوی دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی گردید. پس از تایید توسط دیوان محاسبات مقرر شد شرکت‌های پالایشی بابت مابه‌التفاوت مذکور، درآمد شناسایی و مبلغ محاسبه شده را به حساب بدهکار شرکت ملی پالایش و پخش به طرفیت از دولت منظور نمایند.

درآمد شرکت از این محل ۵۸۷ میلیارد ریال است که طبق اعلام نظر بازرس قانونی به حساب سایر درآمدهای عملیاتی منظور خواهد گردید و میزان تاثیر آن بر سود هر سهم در حدود ۳۴ ریال خواهد بود.

بتا سهم

 

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.
تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *