عطرین نخ قم

عطرین نخ قم به تازگی تغییراتی در ترکیب محصولات خود ایجاد کرده است. این شرکت به همین سبب در حجم تولید و فروش کاهش نشان می دهد اما باید توجه داشت که محصول جدید تولید شده حاشیه سود بسیار بالاتری نسبت به محصولات قبلی دارد لذا کاهش مقدار فروش نسبت به میانگین نگران کننده نیست. این شرکت در مقایسه با سال قبل رشد نرخ فروش ۱۰۷ درصد و رشد نرخ هزینه مواد ۱۱۴ درصد را تجربه می کند.

در این فضا انتظار می رود حاشیه سود ۲۰ درصد با درآمد سالانه ۱۶۷۰ میلیارد ریال داشته باشد. در این صورت ۲۵۵۰ ریال eps طی سال ۹۸ خواهد داشت اما از آن جهت که تغییری در ترکیب تولید و فروش داشته ایم، در سطح کمتر تولید برخی هزینه ها به تناسب باید کاهش داده شود و مبلغ مصرف مواد نیز به همان تناسب افت می کند به شکلی که حاشیه سود سال ۹۸ را به سمت ۲۶ درصد هدایت خواهد کرد. در این حالت می توان انتظار eps حدود ۲۸۰۰ ریال را داشت. این شرکت به تازگی افزایش نرخ دریافت کرده و از ابتدای خرداد آن را لحاظ کرده است.

افزایش نرخ فروش در عطرین نخ قم منجر به ایجاد شرایطی شده تا علی رغم تحقق ۱۱۱۳ ريال سود در سال ۹۷ اما انتظار ۲۵۵۰ ريال الی ۲۸۰۰ ريال eps برای سال ۹۸ داشته باشیم.

ولید هلالات

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.
تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *