رفتم که رفتم !

امروز بازار صدای جشن و پایکوبی و خنده هایش به چندین و چند کوچه آن طرف تر میرسید به خصوص بازار ارز و سکه ! و البته حسابی شاد و خوشحال بود و این شادی را در حالی تجربه میکرد که هنوز نه کبابی به راه شده و نه منقلی ! ولی به هر حال او امروز سرخوش فریاد می زد رفتم که رفتم !!

به هر حال شوق و ذوق این اتفاقات بازار را صعودی کرده است و البته باید اذعان کرد که رکود سایر بازارها باردیگر جریان نقدینگی را به سمت بازار هل داده و این فضا را رقم زده است .

در مورد بازار نیز باید اذعان داشت بازار نمیتوانست از دیشب تا امروز این همه خبرخوب را بشنود و واکنش امروزش سرد و بی روح باشد و به بازار باید حق داد که امروز این وضعیت خوب را رقم زد و حالا شاهدیم فضای خوبی در بازار حاکم شده و ان دسته از افراد تکنیکالیست که برای رشد بازار مردد بودند امروز با این حرکت و این اتفاق تقریبا مطمئن شده باید به سمت اولین هدف شاخص یعنی ۲۳۷ و ۲۳۸ هزار گام برداریم و اتفاق مهمی در انتظار بازار است.

اما بازار امروز درگیر چند مولفه خاص بود…

که یکی یکی آنها را بحث میکنیم اولی بحث دلار است که بی محابا در حال کاهش بوده و شرایط عجیبی را رقم زده است که بسیار اظهار تعجب میکنند به نظر وقتی دلار نیما در مرز ۱۱ هزار تومان است و هزینه های ساید خاص خود را دارد افت دلار کاغذی به کمتر از ۱۲۵۰۰ کمی بعید است ولی یک نکته مثبت را باید دید که تثبیت دلار در ۱۲۵۰۰ و نزدیک شدن دلار نیما به این نرخ یکی از بهترین اتفاقاتی است که میتواند رخ دهد ولی در مجموع برخلاف برخی عزیزان به شرایط اقتصادی واقع بینانه نگاه میکنیم و افت دلار را انقدر قوی نمیبنیم و رسیدن به پوسته سخت دلار را در مرز ۱۲۵۰۰ و حمایت جدی دراین منطقه را پیش بینی میکنیم .

نکته بعد را دوست داریم در یک جمله خلاصه کنیم !

خوش بینی سیاسی کورمان نکند! ببنید جوری دارد تحلیل می شود که انگار ابه دارد می آید و توافق نامه را مکتوب کرده و این طرف فقط یک هاااا روی مهر میخواهد و تمام ! اوضاع سیاسی بسیار خوب بوده و بهبود داشته است دیپلماسی عمومی طرفین شرایط بسیار خوبی را دارد و همه چیز بهتر شده.

ابه به تهران می آید و این بی نظیر است ولی آنطور نیست که به اوضاع سیاسی بسیار خوش بین باشیم به نظر اگر کسی دارد با دید توافق یا قطعی شدن آن طی روزهای اتی سهم میخرد به نظر کمی غیرمنطقی است این ارزوی همه ماست ولی کمی این موضوع غیر منطقی خواهد بود و این موضوع زمان بر است و به نظر در یک بازی والیبالی پله پله خبرهای بهتر را می شنویم مثلا زکا آزاد می شود و بعد نوبت طرف مقابل است این پلکانی را باید شاهد باشیم .

نیمه دوم خرداد را داریم و به نظر از حالا تا آخر تیر بازار در ۴ رویداد مهم قرار میگیرد که بسیار حائز اهمیت است

به نوعی دوباره در این ۶۰ الی ۶۵ روز بمباران خبری می شود که میتواند سرنوشت ماه های آتی بازار را رقم بزند رویداد اول که طی روزهای اتی آغاز می شود آغاز گزارش های ماهانه خرداد است که می تواند شکل شمای کلی گزارش ها را روشن کند ،رویداد بعدی مجامع است که از تیر تا انتهای آن داغ تر و جدی تر می شود ، رویداد سوم یکی از مهم ترین اتفاقات است که بیان خواهیم کرد جریان فکری بازار را می تواند تغییر دهد گزارش های میاندوه ای و ۳ ماهه شرکت هاست و در نهایت رویداد چهارم گزارش ماهانه تیر که میخ محکم ۳ جریان قبلی است .

بازی از آنجا جالب می شود که بازار این طور دارد همه شرکت ها را میخرد و محرک او ارزش جایگزینی و محاسبه سود های عجیب است ولی گزارش ۳ ماهه در واقع اولین محک بزرگ این شرکت هاست و به نظر این گزارش ها که برسد یک شکاف بین برخی سهم ها ایجاد می شود و می تواند کمی در بازار چالش برانگیز باشد و درست در نقطه مقابل برخی سهم ها که رشد ندارند در آن مقطع با گزارش های خوب روند بهتری را آغاز نمایند و این دقیقا اتفاقی است که می تواند رخ دهد و نشان دهنده بهبود نسبی در سهم های خوب بنیادی است.

بتا سهم

 

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.
تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *