چشم و گوش به خبرها !

بازار امروز را در حالی اغاز کردیم که با موج مثبت دیروز کمی فضا ملایم تر بود و هوای عرضه در بازار بیشتر شده بود ولی در دقایقی از بازار فشار فروش هم افزایش یافت و برخی را نگران کرده است .

۲ نکته بسیار مهم در مورد بازار امروز دیده می شود

اولین آن و به نظر مهم ترین ان غالب بودن هیجان بر تحلیل در بازار است ببنید به راحتی می شود مشاهده کرد که در بازار هیجانات روزانه جای خود را به تحلیل داده است و با بسیاری از سهم ها مواجه ایم که یک روز به واسطه جو بازار صف خرید و عرضه نمی شود و همه تشنه و فردا همان سهم چو تخته پاره بر موج رها روی دریاست .

این اتفاق خوبی نیست و یک نشانه از بیمار بودن بازار است نشانه ای که نشان میدهد یک جای کار بازار می لنگد و اگر اتفاق عجیبی رخ بدهد بازار قابلیت واکنش های غیرمنطقی را داراست و درست نکته دوم نیز در همین راستاست که ببنید وقتی بازار سراغ سهم هایی می رود که بیشتر ماهیت پروژه بودن و یا کوچک بودن و نوسانی را دارد وقتی بازار کمی به هم میریزد به اصطلاح بورسی ها زیر پای این سهم ها خالی است و ریسک آن هم بالا …

این موضوع را برای چندمین باراست که بیان میکنیم در مقاطع پیش رو با رسیدن گزارش ها عیار شرکت ها بیشتر مشخص می شود و آن وقت اصلاح ها کمی دلگیر تر و جدی تر می شود و چه بهتر از مقطع فعلی به فکر ۳ الی ۴ هفته پیش رو باشیم و کمی بیشت دقت نماییم.

ببنید در بازار در عین این که باید به ارزش بازارها و شرایط خاص آن دقت کرد باید به روند سوداوری هم وزن داد کاری که در حال حاضر کمتر صورت میگیرد و باعث شده است تا بازار از سهم های بزرگ روگردان باشد ولی گاهی اوقات لازم است سود کسب شده با کوچکتر ها را با سهم های بزرگ حفظ نمایید .

و اما یک نکته

امروز بازار کمی در مورد سقوط قیمت دلار نگران بود و از رکود احتمالی پیش رو میترسید ولی دیروز هم عرض شد به نظر برخی تحلیل ها از ریزش قیمت دلار کمی غیرواقعی است دیروز عرض کردیم : به نظر وقتی دلار نیما در مرز ۱۱ هزار تومان است و هزینه های ساید خاص خود را دارد افت دلار کاغذی به کمتر از ۱۲۵۰۰ کمی بعید است.

ولی یک نکته مثبت را باید دید که تثبیت دلار در ۱۲۵۰۰ و نزدیک شدن دلار نیما به این نرخ یکی از بهترین اتفاقاتی است که میتواند رخ دهد ولی در مجموع برخلاف برخی عزیزان به شرایط اقتصادی واقع بینانه نگاه میکنیم و افت دلار را انقدر قوی نمیبنیم و رسیدن به پوسته سخت دلار را در مرز ۱۲۵۰۰ و حمایت جدی دراین منطقه را پیش بینی میکنیم .

امروز تقریبا این واکنش را شاهد بودیم برخی میگفتند بحث سیاسی است ولی به نظر موج روانی و اقتصادی این موضوع را باعث شده و عین این اتفاق و خوش بینی به تحولات سیاسی هم نباید باشد و باید کمی مراقب بود که بیش از اندازه به تحولات سیاسی خوش بین نبود که با هر خبری ناگهان سرد و گرم شود …

بتا سهم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *