کفرا و جلسه مجمع دیروز …

مطالب مهم مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
رشد چشمگیر فروش صادراتی کفرا درسال ۹۷ به مبلغ ۱،۱۴۴،۴۰۹ دلار به عراق که نوید بخش توسعه بیشتر درآمدهای ارزی در سالهای آتی است.
طرح توسعه جمبزه که به فرآوری مواد اولیه کارخانه اصلی کمک می کند در سال۹۷ فاز اول آن پیشرفت ۷۰درصدی داشته و پیش بینی می شود تا آبان ۹۸ فاز اول آن تکمیل شود و فاز دو آن ۱۸ ماه بعد از آبان تکمیل می شود.درصورت راه اندازی این طرح ۳۰درصد مواد اولیه توسط خود شرکت تولید می شود و از واردات کاسته شده و به تبع وابستگی آن به ارز کاسته می شود.
سهم شرکت در بازار داخلی در آجر در سال ۹۷، ۲۱ درصد و در مواد ویژه ۸درصد بوده است.

عمده مصرف شرکت ارز نیما است ولی چون ارز نیما برای ثبت سفارش سقف ها و محدودیت هایی دارد مابقی ارز مورد نیاز شرکت با نرخ سنا تامین می شود.
افزایش نرخ فروش شرکت متناسب با نرخ دلار و قیمت مواد اولیه وارداتی است که در طول دوسال گذشته به علت سیاست های مذکور چین قیمت گرافیت مورد استفاده شرکت۱۰برابر، منگزیت ۴برابرو بوکسیت ۲برابر شده است.

سفانو

سفانو در فروردین ۸۲ میلیارد ریال صادرات زده است و در مجموع ۱۳۶ میلیارد ریال فروش فروردین شرکت بوده در اردیهبشت به روال برگشته و ۲۶۶ میلیارد ریال فروش زد جمع فروش ۲ ماهه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است و در مدت مشابه سال قبل این عدد ۱۷۲ میلیارد ریال بود.

سمگا

سمگا در حالی که در سود عملیاتی نسبت به سال قبل افت داشته ولی با کمک سرفصل سایر درآمدها غیرعملیاتی و فروش دارایی ها در واقع به سود ۶۵۹ ریالی رسیده که ۲۲۳% از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

بتا سهم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *