متری یازده و نیم !

امروز عمده مقدمه در مورد این قانون جدید است . ببنید قبل از هر چیز اول در مورد یک موضوع باید ابعاد آن روشن شود یکی از ابعاد بحث اخیر بعد زمان است . یعنی ممکن است قانونی در یک مقطع زمانی خوب و در مقطع زمانی دیگر همان قانون خوب نباشد . این یعنی اجرای حتی یک قانون خوب در زمان بد میتواند موجب به هم ریختگی شود مصداق بارز آن اجرای این قانون عجیب در این مقطع خاص است که ما زیر ریسک زمین و زمان و ترامپ و دلار و تحریم و هزار حرف دیگر هستیم حداقل از داخل نباید این طور مورد هجوم قرار بگیریم .

نکته بعد این است که …

هیچ کسی رد نمیکند که اعتبارها باید سر و سامان داده شود هیچ کسی منکر این موضوع نیست ولی به نظر بهتر است با ارامش و در فضای بهتر و این موضوع حل و فصل شود و البته و صد البته ریسک های این اتفاق دیده شود .

این روشی که در پیش گرفته شده بی شک موجب افزایش نوسان در بازار می شود درست مثل آنچه امروز در سایپا دیده شد و بدعت های عجیبی در بازار بنا نهاده می شود اگر این کار بد است چرا زمان بندی میکنید برای قبل ۱۱:۳۰ بد است برای بعدش خوب ؟! ببنید این قانون در این فضا می تواند نوسان روی سهم های کوچک را در طول بازار به شدت افزایش دهد و این خود با ذات این قانون گذاری در تضاد است . اما بیایید کمی راحت تر باشیم .

البته نه به راحتی کامنت خاص امروز !!!

ببنید تقریبا واضح است که عزیزان در سازمان چند وقتی است میخواهند به نوعی ریسک بازار برای سهم های کوچک و سفته بازی و نوسان گیری را بالا ببرند تا چنین بازی هایی در آن شکل نگیرد . نفس کار اتفاق خوبی است ولی روش های خوبی را انتخاب نمیکنند .

ببنید شما میخواهید تیمی را شکست دهید که قدرتش با رشد نقدینگی بیشتر شده ولی به نظر عامل اصلی ضعیف تر شدن تیم مقابل است شرکت های بزرگ بازار به هر دلیلی تاکید میکنیم به هر دلیلی از عرضه حقوقی ها تا حذف پیش بینی سود جذابیت خود را از دست داده و پول هابه این سمت می ایند و راه مبارزه در این مسیر به نظر ضعیف کردن تیم مقابل نیست بهتر است تیم بزرگتر ها را قوی کنید با هر ابزاری که می شود.

در هر صورت این تصمیم به نظر نه در زمان خوب ونه با جزئیات خوبی در حال انجام است و بهتر است یک باردیگر مثل قانون قبل بازار پایه ها ابعاد ان مرور شود بازهم میگوییم هیچ کسی مخالف این موارد نیست هر چه بازار نظم بیشتری بگیرد بهتر است ولی شاید بهتر باشد در فضای فعلی بازار ارامش و این تغییرات ناگهانی نباشد .

این بحث عمده بازار بود ولی دیروز یه شکل ریز به یک نکته اشاره کردیم که…

از دنیای سیاست و خبرهای آن نباید غافل شد : تحولات سیاسی است که فعلا بازار خیلی به آن وزن نداده است ولی همچون ابرهای سیاه و تاریک روی سر بازار دور میزنند ولی بازهم تاکید میکنیم فعلا بازار به آن وزن نداده است ولی این دلیل نمی شود ان را به طور کلی نبینیم و فراموش کنیم ، بهتر است گوشه ذهن خود این تحولات را داشته باشیم و یادمان باشد همین بازاری که پر حجم و خوشحال سهم میخرد با یک خبر ممکن است همه چیز را فراموش کند اصلا بحث دید منفی نداریم فقط و فقط میگوییم خبرهای سیاسی را دنبال کنید و با دقت بیشتری دنبال نمایید .

بتا سهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *