ذوق بازار کور شد!

امروز ازآن روزهای سخت و اعصاب خرد کن بود با این همه خبر مثبت، بازار منفی شد و این منفی شدن الارم خوبی برای سهامداران نبود. انها انتظار روز خوبی را داشتند ولی گویا در سود بودن و اولویت شناسایی سود و نزدیک شدن به نقاط مقاومت که از سوی برخی چارتیست ها ترسیم شده بود باعث شد تا فشار فروش امروز بیشتر شود ولی هنوز جای نگرانی خاصی وجود ندارد و نمی شود منفی بافی کرد و برای یک روز منفی بگوییم بازار سردی اش کرده است و به چای و نبات نیاز دارد !

امروز بازار نشان داد که چقدر کار سخت و دشواری را دارد همه امروز فکر میکردند بازار گل و بلبل و هزار وعده که خوبان داده بودند بالاخره یکی وفا کند و بازار مثبت باشد ولی دیدیم که این طور نشد و بعد از نیم ساعت بازار وا رفت و برای نرفتن به صفوف فروش بین نمادها مسابقه بود .

امروز قبل از شروع بازار وضعیت بسیار خوبی را متصور بودیم هر خبر مثبتی که قرار بود برسد رسیده بود از سیاسی و جهانی و کدالی همه مثبت بودند ولی در طول بازار و با اغاز ان شاید فقط ۳۰ دقیقه بازار جو خوش بینی را تحمل کرد و بعد دوباره فاز بازار منفی سراغ سهامداران امده و شدت عرضه ها امروز زیاد شد.

اما داستان بازار چه شد و چه شد که این چنین فضا ناگهان منفی شد.

ببنید برخی معتقدند که بازار برای چه باید مثبت باشد؟ چه عواملی به بازار امده که باعث این موضوع شده است.؟ همه این خبرها قدیمی و بازار به خبرهای جدیدی نیازدارد !

ببنید این که بازار امروز منفی شد و یا خوب نبود یک بحث است ولی این که در یک شرایط خاص که باید مثبت می بود ناگهان منفی شد درد بیشتری دارد گاهی اوقات از بازار انتظاری نیست ولی خوب معامله می شود و گاهی برعکس انتظار ما از بازار زیاد است و بازار منفی می شود و تمام ذهنیت ها را تغییر میدهد .

البته برخی معتقدند مثبت های ناگهانی هفته قبل این منفی های امروز را به همراه داشته و بازار همه چیز را پیش خور کده بود و حالا دیگر خبری برای پیشرفت ندارد . او یکی یکی برگ های برنده خود را سوزانده است و حالا به اخبار جدید تری نیاز دارد !

البته ما به این شدت منفی نگاه نمیکنیم ولی معتقدیم بازار تا رسیدن دو اتفاق مهم یعنی فصل مجامع و گزارش های ۳ ماهه کمی شاید درجا بزند ولی هنوز روی حرف خود هستیم :

بازار روی برخی شرکت ها هنوز جای رشد دارد و روی برخی جای اصلاح جدی …

با انتشار صورت های مالی ممکن است درست همین حسی که امروز داشتید دوباره متولد شود.به این شکل که برخی عزیزان قیمت ها را با سود های محقق شده و حاشیه سود ها مقایسه کنند و تصمیمات در بازار جور دیگری شود از همین رو تاکید میکنیم در انتخاب سهم در این مدت بسیار دقت کنید و با وسواس فراوان سهم انتخاب کنید که این موضوع به خصوص در گزارش های ماهانه به شما می تواند کمک نماید …

نباید منفی بازار امروز را مصداقی برای روزهای اتی برشمرد ولی میتوان اذعان داشت در روزهای اتی عرضه زیاد است ولی خبرهای خوب میتواند شکل وشمایل بازار را تغییر دهد .یکی از این خبرها گزارش های ۳ماهه است که نه برای همه برای بخش هایی از بازار مهم و اثر گذار خواهد بود
اما این اخر کاری یک نکته به ذهن رسید خواستیم بیان کنیم واقعا برخی موارد را نگوییم غم باد می شود …

یاد فیلم همسفر می افتیم که بنده خدایی از علی(بهروز خان ) میپرسید علی تو زن داری ؟ نامزد داری ؟؟ تا حالا عاشق شدی ؟! او هم در جواب میگفت انگولک مون نکن ﻧﺬﺍﺭ ﯾﺎﺩ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﺑﯿﻔﺘﯿﻢ … ﻣﺎ ﮐﺠﺎﯾﯿﻢ ﺗﻮ ﮐﺠﺎﯾﯽ!!

واقعا ما کجاییم و شما کجایید !

امروز در خبرها امده بود معاون وزیر اقتصاد گفته بود که…

تکلیف مالیات بر عایدی سرمایه بزودی مشخص می شود موضوع را در سطح کارشناسی پیگیری کردیم و بحث مالیات بر عایدی سرمایه آماده شده و تا پایان هفته به وزیر اقتصاد ارائه می شود.اگر این موضوع برای سپرده های بانکی و ساختمان و … باشد شاید واقعا امری لازم و ضروری است چرا که در هیچ جای دنیا روی مایحتاج ضروری مردم نوسان گیری نمی شود …

در هیچ کجای دنیا هم نرخ سود ۲۵% نداریم !! ولی در جامعه ای که قرار است مردم به حضور در بازار سرمایه تشویق شوند این خبر برای بازار سمی مهلک است ..

عزیزان ، مدیران ، دانشمندان ، دلاوران… تو رو خدا در این شرایط خاص و حساس با این بازار سرمایه ور نروید یه به قول بهروز خان او را انگولک نکنید و روی اعصاب این بازار راه نروید و او را به این شکل تحریک نکنید تازه کمی مردم عادی جذب بازار و سهام شده اند این طور تیشه به ریشه اعتماد این افراد نزنید !

انصافا تا به امروز هم تنها بازاری که مالیات خود را نقد و درست و حسابی می داد همین بازار سرمایه بود که از خریدو فروش چه سود میکرد و چه ضرر مالیات پرداخت می شد شرکت های بدبخت هم که مالیات میدهند ! حالا مالیات بر عایدی سرمایه دیگر چیست که سر این بازار آوار میکنید ! حتی حرف ان هم این روزها برای بازار خوب نیست و بهتر است هر چه سریعتر تکذیب شود که برای سهام این موضوع معاف است تا افراد جذبه بیشتری برای حضور در بازار داشته باشند . این تهدید را به یک فرصت خوب تبدیل کنید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *