۱) ظریف در کنفرانس مطبوعاتی گفت گام سوم آخرین گام و به معنی خروج از توافق هسته ای برجام نخواهد بود.وی گفت در نیویورک گفتند اگر به کاخ سفید نروم ظرف دو هفته تحریم می‌شوم.

۲) موافقت‌نامه نظامی بین مجموعه نیروهای مسلح ایران و روسیه به امضا رسیده و دو کشور به زودی در دریای عمان مانور مشترک برگزار می کنند.

۳) بهروز کمالوند، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، می‌گوید: با ادامه بی‎عملی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی، طبق برنامه اعلام شده، ایران حدود یک ماه دیگر گام سوم را برخواهد داشت.

۴) بریتانیا تصمیم گرفته در ائتلاف نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت کند. آلمان ضمن تایید این خبر گفته در یک ائتلاف اروپایی حاضر به مشارکت است.

۵) ترامپ تصمیم گرفت از اول ماه آینده میلادی، ۱۰درصد تعرفه بر ۳۰۰میلیارد دلار صادرات چین به آمریکا در نظر بگیرید و به تصور خود چینی ها تا آن زمان با وی مذاکره و مانع ازین تصمیم می شوند. اما چینی ها ارزش یوان را به صورت تعمدی کاهش دادند و خرید کالای کشاورزی از آمریکا توسط شرکت های دولتی را ممنوع کردند. تحلیلگران می گویند وقتی ارزش یوان از ۶٫۵ به ۷ رسید، اثر ۲۵درصد تعرفه عملا خنثی شد، حالا چین ارزش یوان را باز هم کاهش داد لذا نظام تعرفه ای آمریکا شکست می خورد و از طرف دیگر کشاورز آمریکایی شدیدا تحت فشار قرار میگیرد! چین قبل از آغاز نظام تعرفه ها، اقدام متقابل را عملی کرد!

۶) قیمت اعلام شده در خصوص شکر ( ۳۴۰۰ تا ۵۴۰۰ تومان ) مروبط به بازار آزاد است و ارتباطی به شرکت های تولید کننده ندارد. شرکت های تولید کننده عمدتا در مهرماه ( زمان برداشت چغندر ) نرخ محصول خود را تعیین می کنند.

۷) صدق الحسینی: ‏روزهای طلایی برای ‎طلا دوباره شروع شده است. کاهش ارزش یوان به دلیل جنگ تجاری در کنار کاهش نرخ بهره‌های جهانی و کاهش بازدهی اوراق ریشه‌های این افزایش هستند.

۸) پخش هجرت روز شنبه ۱۹ مرداد در قیمت ۱۸۵۰۰ ريال عرضه می شود و هر سهامدار نهایتا قادر به خرید ۲۲۵ سهم خواهد بود.

۹) ظریف در بخشی از سخنان خود گفته خوشحالم که یکی از اعضای تیم “ب” حذف شد. احتمالا اشاره ظریف به “بن سلمان” باشد. دبکا در خبری گفته بن سلمان متقاعد شده که باید با ایران به تفاهم برسد.

۱۰) سخنگوی دولت چین: سخنگوى وزارت بازرگانى چين : تاييد ميكنيم كه قرار است تمامى خريدهاى ما از محصولات كشاورزى امريكايى متوقف شوند. علاوه بر اين برنامه مورد توافق با امريكا در حذف تعرفه از محصولات كشاورزى اين كشور هم لغو شد!

۱۱) شرکت های تولید کننده سنگ آهن موظف شدند پس از تامین نیاز داخل اقدام به صادرات کنند. این مساله در پی اعتراضات فولادسازان مبنی بر عدم تامین خوراک صورت گرفته است.

۱۲) آمریکا توانسته با استفاده از شرکت های دنبال کننده کشتی های تجاری در جهان، ۱۲ تانکر حمل کننده نفت ایران را شناسایی کند.

۱۳) وزارت خزانه‌داری آمریکا،‌ چین را در لیست کشورهایی که اقدام به تعدیل ارزش واحد پولی خود می‌کنند قرار داد. این مساله در پی توئیت های تند ترامپ در زمینه دستکاری ارزش یوان بوده است.

۱۴) مورگان استنلی: اگر تنشهاى تجارى و جنگ تعرفه ها تشديد شود ، ظرف ٩ ماه آينده ركود اقتصادى بزرگى اقتصاد جهان را دربر خواهد گرفت… افزایش تنش ها بین چین و آمریکا، امید به توافق تجاری را نا امید کرده است.

۱۵) تنش تجاری بین چین و آمریکا از یک طرف و کاهش ارزش پول چین از طرف دیگر باعث شد تا در بازار سهام امريكا شاخص vix 25درصد رشد کند. این شاخص را شاخص ترس می نامند …

۱۶) کره شمالی چهارمین موشک خود را شلیک کرد و گفت مانور نظامى امريكا و كره جنوبى نقض توافق با امریکا است.

۱۷) شرکت های جنرال مکانیک، فناواکارت و نیروگاه جهرم برای عرضه در فرابورس ایران آماده می‌شوند.

موفق باشید ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *