۱) عربستان می گوید ۴۰درصد ظرفیت از دست رفته به مدار بازگشته و ۶۰درصد دیگر هم طی هفته های بعدی وارد مدار می شود. از طرف دیگر موجودی ذخائر آمریکا نیز کاهش نداشته و این مسائل منجر به افت قیمت نفت در بازار جهانی شد. نکته جالب اینکه آمریکا استفاده از ذخائر خود را متوقف کرد!

۲) ترامپ می گوید که دفاع نظامی از عربستان ارتباطی به این کشور ندارد. مقام عالی رتبه عربستان پس از چنین سخنانی گفت خودمان می توانیم از خودمان دفاع کنیم. آمریکا ایران را مسئول حمله به عربستان دانسته اما اگر عربستان هم ایران را مسئول بداند، باید پاسخی بدهد اما چون پشتیبانی آمریکا را ندارد، قصدی هم برای پاسخگویی نخواهد داشت. حالا پمپئو در حال سفر به عربستان است، مقامات این کشور می گویند چرا وزیر خارجه؟ باید وزیر جنگ را می فرستادی! کسی که می خواهد پاسخ بدهد، وزیر خارجه اش را نمی فرستد.

۳) تحلیلگران غرب سخنان رهبر ایران را مثبت ارزیابی کرده اند. آن ها می گویند آیت الله خامنه ای در ماه های قبل مذاکره با آمریکا را سم دانسته بود اما حالا با شروطی، مذاکره را می پذیرد ضمن اینکه سخنان رهبری ایران، تکرار سخنان رئیس جمهور است لذا سیاستمداران ایرانی به وحدت کلمه رسیده اند.

۴) رسانه‌های ایتالیایی از وقوع انفجار مهیبی در پالایشگاه نفت شهر «ساناتزار دو بورگوندی» واقع در استان «پاویا» خبر دادند. پالایشگاه نفت ساناتزارو دو بورگوندی، یکی از بزرگترین تاسیسات نفتی در ایتالیا است.

۵) مذاکرات تجاری چین و آمریکا پنجشنبه در واشنگتن انجام می‌شود. ترامپ می گوید تصور می کنم قبل از ۲۰۲۰ به توافق با چین می رسیم.

۶) رییس جدید اینستکس در سفر به ایران و دیدار با نمایندگان بخش خصوصی و اعضای اتاق‌های مشترک ایران و آلمان و اتاق بازرگانی تهران، از اعلام آمادگی چند بانک اروپایی برای ورود به مکانیزم مالی ساز و کار ویژه مالی تجارت با ایران، خبر داد.

۷) دادستان تهران با بیان اینکه علل نگهداری چندین هزار خودرو سایپا و ایران خودرو در پارکینگ های روباز در دستگاه قضا پیگیری خواهد شد، گفت: اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه سازان نیز خواهیم رفت.

۸) نتیجه انتخابات اسرائیل تا اینجا نشان می دهد که نتانیاهو برای حفظ سمت نخست وزیری کار سختی در پیش دارد.

۹) ‌ تعرفه صادرات مواد خام معدنی ۲۵ درصد از ابتدای مهر تعیین شده است. در میان این کالاها کنسانتره و گندله دیده می شود. برخی می گویند کنسانتره مس هم شامل تعرفه شده و عجیب اینجاست که کنسانتره مس در داخل مصرف خاصی ندارد.

۱۰) تایرا، ارفع و بیمه ما افزایش سرمایه می دهند.

۱۱) صادرات آلومینیوم چین در آگوست به پایین ترین سطح از فوریه ۲۰۱۹ رسید. حجم صادرات آلومینیوم چین در ماه آگوست در حدود ۴۷۰ هزار تن بوده که افت ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت و پایین ترین سطح از فوریه امسال می باشد.

۱۲) بزرگترین تولیدکننده مس دنیا پریمیوم کاتد مس اروپا برای عرضه در سال آینده میلادی را در سطح ۹۸ دلار اعلام کرد. این رقم نسبت به سال جاری بی تغییر است.

۱۳) قیمت شمش فولاد CIS در سطح ۳۵۸ دلار و ورق گرم ترکیه ۴۶۰ دلار هرتن. برخی منابع می گویند ترکیه به ایتالیا، هر تن ورق را ۴۸۰دلار هر تن فروخته است.

موفق باشید. ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *