صف خرید

فرار از بحران ؟!

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که مهم ترین ماموریت امروز نجات این سرباز رایان بود که همه بسیج شده بودند او امروز منفی نباشد … بعد از ریزش های اخیر حرکت امروز خروج از بحران بود و باید هر طور شده امروز محدوده های منفی را لمس نمیکرد و اگر هم لمس میکرد باید سریع برمیگشت تقریبا همه ابزار ها بسیج شده بودند تا امروز بازار اسیر بازی نوسانی نشود و چراغ این خانه همچنان پر نور بماند …

بازار امروز خوب آغاز کرد اوباید خوب اغاز میکرد تا فشار روانی ادامه ریزش را خنثی کرده و کسی بد به دل خود راه ندهد .

او باید امروز پایان بحران مقطعی را اعلام میکرد و این امر با سبز شدن شاخص آغاز میشد . البته فروکش کردن موج سیاسی و خبرهای منفی و رونق جهانی ها هم تا حدودی کمک کرده بود تا امروز بازار کار راحت تری را داشته باشد .

اما همه چیز به همین راحتی که مینویسیم نبود . بازار امروز از چنگ منفی ها فرار کرد اما همانند یک سرباز تیر خورده لنگ لنگان می رفت و سرعت قبل را نداشت . حجم معاملات کم شده بود و شرایط بازار هم کمی کم افت و خیز دنبال میشد. دفعات قبل که بازار برگشت نوع برگشت بسیار خاص بود .روز سه شنبه و چهارشنبه نیز عرض شد که نوع فروش بازار کمی متفاوت بوده و افرادی که در این دو روز فروختند امروز خیلی مشارکتی در بازار نداشتند و ترجیح میدادند تماشاچی باشند ولی چرا این بار کمی اوضاع فرق میکند و نتیجه چه خواهد شد .

بازاری که رشد میکند و مدام یکی در گوشش بخواند روی مقاومت است و چند قدم جلوتر تیرباران می شود کمی دست به عصا حرکت خواهد کرد و درست در همین روزها یک ریسک سیاسی دیگر بر بازار تحمیل شده و باعث و بانی این ریزش را رقم زد امروز هم وقتی بازار میخواست روی نمودار حرکت کند و پیش برود و از نقاط خطر فرار کند حجم کم بود و بی رمق دست به این کار می زد اما حالا چه خواهد شد ؟!

برخی از یک ریزش صحبت میکنند ولی به نظر نوع معاملات نشان میدهد که فضای بازار خیلی اهل ریزش های ان چنانی و سخت نیست

اما ممکن است به این راحتی هم اهل رشد نباشد بازار نیاز به این دارد که چند روزی استراحت کند و بعد دوباره این بار با اهرم های جدید حرکت خود را آغاز نماید . معتقدیم بازار تا روز دوشنبه وضعیت خیلی خاص و شفاف و روشنی را ندارد و برای دو روز بعد هم باید گزارش ها برسد و خبرهای سیاسی کمی بهتر شود . موج گزارش های پیش رو شاید برگ برنده بازار باشد و امیدواریم بتواند شوک خوبی به بازار بدهد چرا که از دنیای سیاست به طور کلی ناامید هستیم …

و اما چه در پیش است …

نمیگوییم بازار میریزد خیر ولی به نظر طی روزهای اتی بازار از ان تب و تاب خاص روزهای قبل عقب نشینی میکند و هیجانی رفتار نمیکند به نظر بازار نیاز به اهرم های قوی برای رشد دارد و بی شک موج گزارش ها یا اتفاقات خوب سیاسی باید کمک حال او باشد . این را عرض میکنیم که اگر بازار به هر دلیلی در روزهای اتی جو رونق قبل را نداشت ناگهان فاز منفی برنداریم شاید مدت استراحت و نیاز او به خبرهای قوی تری بیشتر باشد .

و اما یک نکته در مورد بازار پایه که این روزها پر حاشیه است .

این روزها بحث بازار پایه ای ها داغ است بیاید کمی ساده صحبت کنیم ! پیغام از سمت ناظر بازار و مدیران بورسی روشن بود: با توجه به اتفاقاتی که رخ داده و ترس برخی رویداد ها قرار است ریسک این بازار با توجه به این تحولات افزایش یابد و جذابیت ان کم شود که همینطور شد و این شرایط را داریم . بخشی ازاین نگرانی را درک میکنیم چه پول های تازه واردای که صرف این دست سهم ها شدند بدون هیچ گونه پشتوانه تحلیلی !

ولی به نظر در این بازار سهم های خوب و بنیادی مسیر صعودی خود را طی میکنندو باقی با مشکلاتی مواجه خواهند شد .

توصیه ما این است بهتر است کمی هم کوتاه بیایید و ساده به موضوع نگاه کنید همیشه از قدیم گفتند ساده زیباست !! ساده تر قانون را اجرا کرده و روزهای نوسان را بسته به رنگ بندی ۴ ۳ ۲ کرده و برای هر روز ۳% نوسان تعریف کنید .اگر فکر میکنید دوباره داستان می شود از همین امروز حجم بمنا را هم برای انها به شکل دیگر تعریف کنید ولی این بازی به نظر راه به جایی نخواهد برد . این داستان منچ و مار پله را بهتر است کوتاه کنیم و پیچیده کردن این بازار نمیتواند راه کار باشد در عین سادگی پذیرش محدودیت ها شاید منطقی تر باشد .

البته دوستان بازار پایه هم ژست افراد بی اطلاع و مظلوم را نگیرند انها بارها و بارها هشدار را شنیده و در عین این شنیدن ریسک این سهم هارا قبول کردند ! امروز گزارش شزنگ را میخواندیم سهمی که هیچ وقت به سود نرسیده ولی قیمت ان را با هزار پروژه و داستان به ۴ هزار تومان رساندند ! قبول کنید عزیزان قبول کنید این بازار از منطق خارج شده بود …

و حالا سراغ اخبار برویم …

رئیس جمهور برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دوشنبه به نیویورک سفر می کند

محمدجواد ظریف در بدو ورود به نیویورکه در جمع خبرنگاران ایرانی، با تشریح اهداف سفر خود اعلام کرد: نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ روز چهارشنبه در نیویورک برگزار خواهد شد.

فرمانده کل سیان:

هر کاری بکنیم، آن را اعلام خواهیم کرد. ما هم اراده عمل و هم زبان گفتن و به مسئولیت گرفتن اقداماتی که انجام می دهیم، را داریم 

سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه:

اگر دشمن غلطی کند پاسخ کوبنده ای می گیرد دشمنان باید عبرت بگیرند و ادبیات خود را نسبت به ملت ایران تغییر دهندما همچون چهل سال گذشته ایستاده ایم جزو پنج کشور برتر دنیا در حوزه پهباد هستیم

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا:

بر اساس اطلاعات استخراج شده توسط سعودیها، آمریکا و دیگر گروه های تحقیقاتی، مشخص است که تسلیحات به کار گرفته شده ساخت ایران بوده و از این پرتاب شده بودند تمامی دلالیل نشان می دهند که ایران مسئول این حمله بوده است.

تلویزیون اسرائیل:

نتانیاهو قصد دارد به شرط تبرئه شدن از اتهاماته، از صحنه سیاسی کناره گیری کند شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل جمعه شبه فاش کرد، “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل در صدد است به شرط تبرئه شدن از اتهامات، از صحنه سیاسی کناره گیری کند.

پاسخ امریکا به حمله به تاسیسات نفتی عربستان فرستادن نیرو برای محافظته هوایی از تاسیسات نفتی عربستان و امارات و تسريع در تحویل تجهیزات نظامی خریداری شده قرار دادن بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در فهرست تروریسته دقت کنید که هر دو اقدام آمریکا نمایشی و با هدف بایگانی این داستان و کاهش تنش است … هم بانک مرکزی ایران سالهاست که در تحریم است و هم نیروهای نظامی آمریکا در حال حاضر در کشورهای GCC مستقر هستند

وزیر امور خارجه قرار دادن نام بانک مرکزی در فهرست تحریم ها نشان دهنده این است: ناامیدی و شکسته از “فتار حداکثرى” (آمریکا علیه ایران جلوگیری از تامین مالی غذا و دارو توسط بانک مرکزی ایران برای مردم کشور ترس “تیمی” از بازگشت آمریکا به مذاکرات تلاش های تیم ب” برای کشاندت رئیس جمهور ترامپ به جنگ

رئیس امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح:

به زودی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، رزمایش مشترک دریایی را با روسیه و چین بعنوان دو قدرت بزرگ به صورت سه جانبه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهیم کرد برآوردها و تحلیل های سیاسی و نظامی بسیار روی این اتفاقات حساب باز خواهند کرد و در تحولات راهبردی مد نظر قرار خواهند داد منطقه ای که قرار است در آن رزمایش مشترک انجام شود، شمال اقیانوس هند و دریای عمان است که آب های بین المللی و آزاد است

در خبرهای اقتصادی دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد برای جبران بخشی از کسری بودجه ناشی از عدم تامین درآمدهای نفتی در بودجه سال جاری از سران قوا مصوبه گرفت تا علاوه بر ۳۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی، تا سقف ۳۸ هزار میلیارد تومان دیگر اوراق منتشر کند.

دوشنبه احتمالا بازارهای جهانی خوبی را داریم :دولت آمریکا ۴۰۰ قلم کالای چینی را موقتا از تعرفه وارداتی معاف کردین کالاها پیشتر در زمره چند صد میلیارد دلار کالایی قرار داشتند که واردات آنها مشمول تعرفه ۲۵ درصدی گمرکی به امریکا می شد

بازار
سیمانی های برگشتی!!!

در سیمانی ها شاهد برگشته روند خوبی بودیم گزارشات شهريور ماه امنیتی و انتظار می رود وضعیت خوبی در انتظار سیمان ها باشد سهامی که با صفوف خريد و رشد قیمتی به پیشتازی خود ادامه میدهند البته امروز یک گزارش میاندوره ای از سیمان هرمزگان کمی ما را به شوک برد و نگران کرد و البته امیدواریم بقیه این طور گزارش ندهد که اگر این طور شود سونامی فروش در راه خواهد بود .

سهرمز

سهرمز در گزارش ۹ ماهه با سرمايه جدید ۳۹۵ و با سرمايه قبلی ۷۹۰ ریال محقق کرده است. گزارش ۶ ماهه با سرمايه قديم ۵۵۲ میلیارد ریال را محقق کرده بود. در ۳ماهه ۱۰۹ ريال سود محقق کرد و پیشرفت خوبی در این مدت داشته است . سهم ۳ ماهه ۷۱۸ میلیارد ریال فروش ، ۵۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۵۸ميليارد ريال سود خالص داشته است. در ۶ ماهه ۱۶۱۴ میلیارد ریال فروش ، با جهشی بسیار خوب ۲۵۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۲۹۹ میلیارد ریال سود خالص داشت در ۹ ماهه فروش به ۲۲۰۴ ولی در یک عقب گرد سود عملیاتی فقط ۲۰۴ میلیارد ریال بوده و زیان عملیاتی داشته است . در نهایت با سود غیر عملیاتی ۴۲۸ میلیارد ریال سود محقق کرده است . از نظر عملیاتی ضعیفه و از نظر خیر عملیات مشته است

سیمان فارس و خوزستان

سهم با صف خرید خوبی همراه شده است سهم توانسته سطوح ۴۲۰ تومانی را پشت سر بگذارد و به سمت قیمت های ۴۶۰ تومان روانه شده است سفارسی که وضعیت سودسازی خوبی داشته و ارزش آن آی وی بالایی هم داراست.

سیمان سپاهان

در سیمان سپاهان سهم با قدرت به سمت سطوح ۲۸۰ تومانی راه افتاده است این اسم سیمانی با تحول در نرخ های فروش همراه و ارزش ذاتی ۲۰۰ الی ۳۲۰ تومانی دارد سهمی که فروش شهریور ماهدش نیز به نظر مثبت و قیمت های فروش اثر گذاری قابل توجهی داشته باشند

سیمان هگمتان

با صف خرید همراه شده و به قیمت های بالای ۱۲۰ تومان رسید سهمی که انتظارات از این شرکت به شدت بالا رفته و علاوه بر سود سازی بالا در سال مالی جدید شایعاتی در خصوص افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی سبب توجه بازار به این سهم سیمانی شده است، سهمی که اهداف قیمتی ۹۰۰ تومانی را در پیش خواهد داشت

در این گروه سترات را هم خوب خریدند به نظر او به همراه سبهان و سخوز می توانند جز گزینه های خوب بنیادی بازار و رشد باشند .

بانک های نشان دار!!!
که در دل خود اخبار مثبتی

در بانک ها برخی بانک ها با روند صعودی همراه و در موقعیت خوبی قرار دارند بانک های نشان داری داشته که این اخبار مثبت سبب توجه بازار به آن ها شده است.

در بانک پاسارگاد

صف خرید و رشد قیمت سهم ادامه داشته و سطوح مقاومتی ۲۲۰ تومانی هم شکسته شد حالا سهم به سمت سطوح ۲۴۰ الی ۲۵۰ تومانی روانه شده است اگر تراز عملیاتی بانک در شهریور ماه مثبت باشد حتى انتظار رشد قیمتی بیشتر در این سهم وجود خواهد داشت.

در بانک صادرات

اگر چه روند سهم مثبت بود اما فشار عرضه ها در سهم بالا می باشد عرضه ها در سهم شدت گرفته و این عرضه ها باعث شده اترک هم برای رشد قیمتی کمتر شود به نظر میرسد خروج برخی حقوقی ها از سهم زمينه را برای رشد قیمتی بهتر در صادرات که دارای وضعیت تکنیکال ایده الی نیز می باشد فراهم سازد.

بانک دی

که شایعات افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی را دنبال می کند با نوسانات ارامی در سطوح ۴۶۰ تومان که مصادف با مقاومت سخت سهم میباشد مواجه است برخی از یک جابجایی خاص بین این سهم و کرمان خبر میدهند و در سوی دیگر برخی نیز انا را به واسطه مجوزات تام هنوز در پرده ای از ابهام میدانند.

امروز ونوین را نیز عجیب خریدند گفته می شود سهام وثيقه دیگری نیز در راه است که اگر از ادود سهم را ازار خواهد داد ولی در صورت توافق نسبی حتی می توان به فضای خوب و نوین برای رشد و نوسان امیدوار بود .

بیمه های خاص!!!
بیمه البرز

را در قیمت های ۲۲۰ تومان معرفی کردیم سهم با صف خرید به بست سطوح ۲۸۰ تومان روانه شده است فردا سهم به این سطوح رسیده و در صورت شکست این قیمت ها مهمان سطح قیمتی ۳۲۰ تومانی خواهد بود سهمی که در قیمت های ۳۲۰ تومانی انتظار پایان این موج صعودی تکنیکال را داریم

بیمه آسیا

با رشد قیمتی همراه شده است، سهمی که بازدهی بسیار خوبی داشته همچنان با رشد قیمتی همراه می باشد سهم مقاومت ۴۲۰ تومانی را بشکند تا هدف قیمتی ۴۶۰ تومان صعود خواهد داشت تراز ارزش مثبت و تراز عمليات متحول شده انتظارات را از بیمه اسیا حسابی بالا برده است

بیمه نوین

ارام ارام به قیمت های ۲۴۰ تومانی نزدیک میشود سطوح ۲۴۰ تومان سبب افزایش عرضه ها در سهم میشود به نظر میرسد انتظار خبری از افزایش سرمایه با صورت های مالی ۶ ماهه بتواند راه را برای رشد قیمتی بیشتر در این سهم بیمه ای سود ساز و پر پتانسیل آماده سازد.

در این گروه کوثر هم خوب معامله شده و صف است به زودی او نیز افزایش سرمایه را قطعی و راهی مجمع می شود

ساختمانی های لرزان!!!
ثغرب

سعی دارد تا مجددا به سطوح بالای ۲۰۰ تومان بازگردد سهمی که میتواند تا قیمت های ۲۲۰ تومان هم نوسانات، مثبت را به همراه داشته باشد وضعیت دارایی های شرکت سبب شده تا تغرب همچنان مورد توجه باشد.

ثنوسا

همچنان پیشتاز بازار است سهمی که به سمت سطوح قیمتی ۲۶۰ تومانی رفته تا در صورت عبور از این قیمت ها تا قیمت های ۲۸۰ و ۳۰۰ تومان صعود داشته باشد عمده دلیل رشد قیمتی و اقبال به این سهم ورود پوله سنگین به معاملات ثنوسا ارزیابی و شایعات فروش زمین های کیش هم دسته اویز این رشد قیمتی شده است.

اس پ

با صف خرید همراه و فردا به هدف قیمتی ۲۴۰ تومانی خواهد رسید سطوح قیمتی ۲۴۰ الی ۲۵۰ تومان سطوح مناسبی برای تعادل

میباشد اما اگر سهم همچنان با صف خرید و رشد قیمتی همراه شود بعید نیست به قیمت های ۲۸۰ تومانی هم دست یابد.

این گروه در حین شارپ بودن در بد بازار ناگهان منفی می شود اگر در این گروه سهم دارید کمی مراقب این افت و خیزها نیز باید باشید .

موقعیت جذاب برای شکار سرمایه گذاری ها!!!

برخی سرمایه گذاری ها پس از اصلاح در موقعیت خوبی قرار گرفته و میتوانند گزینه کم ریسک و مطمئنی برای رشد قیمتی با دید میان مدت باشند.

وصندوق

با تثبیت در قیمت های بالای ۳۶۰ تومان ارام ارام به سمت هدف قیمتی ۴۰۰ تومان روانه میشود سهم ارزش ذاتی بالایی داشته و هم سود سازی سنگین و نهم ان ای وی بالا سبب شده تا سهم در موقعیت رشد قیمتی خوبی با ريسک کم قرار بگیرد سهم در صورت عبور از قیمت های ۴۰۰ الی ۴۲۰ تومان اهداف قیمتی بالاتری نیز خواهد داشت.

تاصيكو

هم با نوسانات مثبت و رو به بالا آرام آرام به سمت سطوح قیمتی ۲۸۰ تومانی حرکت می کند این سهم سرمایه گذاری هم وضعیت بسیار خوبی داشته و اخبار خوبی را در مجمع منتشر کرد سهمی که از رشد بازار حسابی جا مانده و حداقل برای صعود تا سطوح ۳۲۰ تومان را دارا می باشد

سرمایه گذاری خوارزمی

در کف قیمتی ۱۸۰ تومانی نوسان ارامی را تجربه میکند نکته مثبت شرکت بسته شدن کف قیمتی ۱۸۰ تومان استه خوارزمی صورت های مالی ۱۲ ماهه خوبی را منتشر و به نظر می رسد سود سال مالی جدید نیز همچنان صعودی باشد خوارزمی کم کم از قیمت های ۱۸۰ تومان فاصله و در مسیر رشد قیمت اهداف ۲۰۰ و ۲۲۰ و ۲۴۰ تومانی مسعود خواهد داشت

چهارگوشه بازار!!! 

ذوب آهن با نوسانات مثبته همراه شد دو خبر مهم در این سهم جريان يافته است ابتدا بازدید وزیر صنعت از خط تولید ریل های ملی در شرکت و دومین خبر افتتاح طرح توسعه مدير تزريق پودر فعال است در مهر ماه که سبب کاهش قابل توجه بهای تمام شده در شرکت خواهد شد ذوب مسیر تحول بنیادی را طی و به نظر می رسد سعی در جبران عقب ماندگی از رشد بازار دارد سهم با شکست قیمت های ۲۰۰ تومان باب جدیدی را در زمینه رشد قیمتی باز خواهد کرد

پتروشیمی زاگرس

با صف خرید همراه شد این سهم توانسته با رشد قیمتی به سمت قیمت های ۲۰۰ تومانی روانه شود انتظارات از گزارش شهريور ماه شرکت بالا رفته و به نظر میرسد بازار به این سهم سود ساز پتروشیمی خوشبین شده است سهمی که فاصله زیادی با سطوح ارزش ذاتی خود داشته و جای صعود خوبی دارد هر بار زاگرس این طور صف شده و حرکت کرده است خبرهای خوبی از گزارش در راه دارد که می تواند جالب توجه باشد .

الومینیوم ایران

هم با نوسانات مثبت به سمت قیمت های ۶۰۰ تومانی میرود این سهم سود ساز که شایعه سود ۱۲۰ تومانی دارد حتی توان رشد قیمتی تا سطوح ۷۰۰ تومان را دارا می باشد سهمی که گزارشات مهمی به خصوص صورت های مالی ۶ ماهه را دارد و در صورت نشان دادن توانا رسیدن به سود ۱۲۰ تومانی مسیر صعودی سهم تقویت خواهد شد.

خودرویی ها امروز خوب معامله نشدند …

امروز یک لحظه عکس جمالی را که زمانی اسطوره سهامداران در تلفیق کردن و افزایش سرمایه بود در دادگاه دیدیم ! چقدر این زندگی کثیف است … بگذریم بازار خودرویی ها امروز خیلی داغ نبود به نظر آنها به یک خبر در حد تجدید ارزیابی نیاز دارند که برای ایران خودرو میتواند بسیار سریع روک کدال نشسته و شرایط را تغییر دهد.

شپاس

در شپاس نیز وضعیت بد نیست و زمزمه های افزایش نرخ به گوش میرسد قیمت قیر قله بوناته، ایتالیا و اسپانیا به صورت FOB حدودا ۶۰ دلار در هر تن افزایش داشته است، همچنین قیمت قیر سنگاپور هم ۱۰ دلار در هر تن افزایش داشته و به ۴۰۵ دلار در هر تن رسیده است، اما قیر بحرین در حال حاضر ثابت است و احتمال می رود با تاخیر افزایش نرخ داشته باشد. قیمت قیر کره جنوبی، تایلند و تایواته نیز حدودا ۳۸۰ دلار در هر تن و ثابت گزارش شده است. به نظر می رسد وکیوم باتوم در بازار ایران با شروع مهرماه حدود ۲۷ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد، گزارش این ماه سپاس و گزارش ۶ ماهه می تواند در روند سهم بسیار موثر باشد.

حکشتی

حکشتی هم با ۳۶۰۰ میلیارد تومان تسعیر در زیر مجموعه ها مواجه بوده و داستان جالبی را دارد به نظر سهم می تواند فضای خوبی را تجربه کند اگر کمی شفاف تر در مورد این عدد و نحوه افزایش سرمایه با تقسیم آن در زیر مجموعه ها صحبت شود.

ولساپا

هم امروز مورد توجه بازار بود البته در مثبت ها و بالای ۲۰۰ فروشنده زیادی داشته از نظر نموداری قیمت های ۲۲۰۰ و بر ۲۳۰۰ ریال را هدف او میدانند گزارش این ماه این سهم و بعد ۶ ماهه می تواند مهم باشد .

وصنعت

هم امروز مثبت بود سهم نزدیک به ۱۰۰ ریال سود محقق کرده است و با این سود قیمت حوالی ۳۲۰۰و ۳۳۰۰ ریال منطقی است کسرا و کاذر امروز هر دو مثبت بودند در کنسرا زمزمه از گزارش خوب از یکی ای زیر مجموعه ها سهم را مثبت کرده و به نظر باید توجه بیشتری کرد در سوی دیگر کاذر که بعد از افزایش سرمایه حسابی منفی شده بود امروز بهتر شد و در مسیر رشد قرار گرفته است.

دلر

امروز دلار دوباره در صدر قرار گرفته بازار منتظر گزارش ماهانه این سهم است در دلر در فروردین با یک گزارش خوب ۶۱۳ میلیارد ریال فروش زده بود در اردیبهشت، این عدد ۵۶۹ میلیارد ریال شده و خرداد ۶۳۵ میلیارد ریال و تیر ۶۴۲ میلیارد ریال فروش زده و مرداد ۶۸۳ میلیارد ریال فروش زده و اتفاق خوبی و جمعا در ۵ ماهه ۳۱۴۵  میلیارد ریال فروش زده است سهم در مدت مشابه سال قبل ۱۸۳۰ میلیارد ریال بوده است و گزارش خوبی است.

فملی

هم امروز با اخبار خوب به خصوص خبر افزایش سرمایه مواجه بود و این خبر روی کدال رسید فملی هم افزایش سرمایه ۳۰ از محل انباشته می دهد فملی در سال ۹۸ پیش بینی سود ۱۰۳۰ ریالی ودر سال ۹۹ نیز ۱۴۱۰ ریال سود پیش بینی کرده است که این تازه حداقل هاست .

فاسمین

هم به زودی خبر افزایش سرمایه را روی کدال میگذارد و می تواند مورد توجه باشد از سهم خبرهای خوبی از ارائه گزارش خوب در ماهه و گزارش ماهانه به گوش میرسد .

پالایشی ها

امروز بد نبودند ساعت شنی آنها برای گزارش های ماهه به کار افتاده است در بازار در گروه پالايش زمزمه های یک سود قابل توجه در شبندر شنیده می شود شاید با دید میان مدت خرید این سهم و نگهداری گزینه بدی نباشد ولی به هر حال یکی از سهم های خوب گروه است شپنا و شبریز هم بازی های خوبی را دارند. اگر اهل نوسان هستید شبریز و اهل نگهداری میان مدت هستید شپنا و شبندر گزینه های بهتری هستند . بازی این گروه با انتهای مهر و انتشار گزارش ۶ ماهه تازه آغاز می شود.

كگل هم در اخر باید از این سهم صحبت کرد که یکی از ارزان ترین سهم های بازار است انصافا این هم یکی از به قیمت ترین اسم های گروه سنگ آهن بازار است و واقعا با فروش ۱۴۰۰ ریال سود هر سهم این شرکت که به راحتی محقق می شود قیمت های ۶۶۰۰ و ۶۰۰ ریال برای سهم شوخی است.

بتا سهم

#گزارش_بازار

صف خرید / صف خرید / صف خرید / صف خرید / صف خرید / صف خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *