۱) رئیس جمهور فردا به نیویورک می رود. همچنین روز چهارشنبه نشست مشترک اعضای برجام برگزار خواهد شد. مقامات عمان با ایران نیز دیدار و گفتگو دارند.

۲) در خصوص تحریم بانک مرکزی، اقای همتی می گوید این تحریم ها نمایشی است و برخی تحلیلگران غربی می گویند این تحریم نشان داد آمریکا در قبال ایران ابزار جدیدی ندارد! برخی فعالان اقتصادی می گویند این تحریم می تواند واردات غذا و دارو را سخت تر کند و بر همکاری بانک مرکزی ایران با عراق، روسیه و اروپا اثر منفی داشته باشد و آنرا کم اثر ندانسته اند.

۳) سرتیپ قدیر نظامی، رئیس امور بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ایران از برگزاری مانور نظامی مشترک بین ایران، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند خبر داده است.

۴) در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله گسترده سایبری به تاسیسات صنعتی و نفتی ایران، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری این موضوع را تکذیب کرد. روز گذشته گفته شد که حملات سایبری به تاسیسات نفت و گاز ایران شده است.

۵) حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در نامه‌ای به درخواست استاندار استان مرکزی برای فسخ قرارداد سازمان خصوصی‌سازی با مالک عمده سهام هپکو در اراک، دستور رسیدگی “فوری” داده است.

۶) عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه در عربستان سعودی، می‌گوید کشورش با متحدانش در حال رایزنی است تا “اقدامات لازم” را در برابر ایران انجام دهد.

۷) سازمان ملل از پیشنهاد حوثی ها برای آتش بس با ائتلاف به رهبری عربستان، حمایت کرد. روز گذشته حوثی ها گفتند در هر لحظه، هر نقطه ای را بخواهند، هدف می گیرند.

۸) «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری گفتند دولت آمریکا با اعزام نیروی بیشتر به منطقه جهت محافظت از عربستان سعودی موافقت کرده‌ است.

۹) بهمن دیزل دو محصول جدید معرفی کرده است. مینی بوس و کامیونت شیلر جدیدترین محصولات این شرکت هستند.

۱۰) علی رغم بهره منفی در اتحادیه اروپا اما نرخ تورم در سطح ۱درصد باقی مانده و هیچ افزایشی را نشان نمی دهد. همین باعث شده تا یورو در مقابل دلار تضعیف شود.

۱۱) تحویل نخستین محموله ریل قطارهای پرسرعت تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان شنبه ۳۰ شهریور ماه در ذوب آهن اصفهان با حضور وزیر مربوطه برگزار شد.

۱۲) جریان بازار پایه و قوانین آن به مجلس کشیده شد. مقامات سازمان بورس می گویند که دامنه نوسان بازار پایه طبق قوانین تا ۵درصد افزایش خواهد یافت که این بازار به تعادل برسد.

۱۳) بلوک وامید آگهی شد: قیمت پایه ۱۴۲۸۲ ریال در تاریخ ۲۹ مهر .۲۰% نقد و باقی اقساط ۵ ساله.

۱۴) طرف چینی در حین مذاکرات از آمریکا خارج شد در حالی که مذاکرات در جریان بود! ترامپ هم گفت اصلا ما به توافق نیاز نداریم اما لحظاتی قبل اعلام شد ترامپ بیش از ۴۰۰ کالای چینی را از تعرفه ۲۵ درصدی معاف کرده است!

۱۵) زیر مالی فرانسه گفته اروپا سال آینده تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ بر کالاهای آمریکایی وضع می‌کند.

۱۶) زیرمجموعه غپینو در حوزه آرایشی و بهداشتی، موفق به دریافت «نشان تایید» و گواهی ثبت محصولات تولیدی جوشان در کشور کانادا و اخذ تاییدیه از وزارت بهداشت این کشور شد.

۱۷) دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو از آغاز پرداخت بخشی از مطالبات قطعه‌سازان از سوی ایران‌خودرو طی هفته‌های آینده و همچنین بازنگری قراردادهای آنان خبر داد.

۱۸) دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد برای جبران بخشی از کسری بودجه ناشی از عدم تامین درآمدهای نفتی در بودجه سال جاری از سران قوا مصوبه گرفت تا علاوه بر ۳۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی،‌ تا سقف ۳۸ هزار میلیارد تومان دیگر اوراق منتشر کند.

۱۹) طی روزهای قبل شاهد کاهش بازدهی اوراق اخزا در بازار هستیم. این نشان می دهد تقاضا برای آن تقویت شده ضمن اینکه ورودی نقدینگی به سمت اوراق بدهی شدت گرفته است.

۲۰) با آسیب دیدن تاسیسات آمریکا، قیمت قیر در بازارجهانی روند صعودی پر قدرتی گرفته و اسپرد آن بالا رفته است. مهمترین رقیب صادراتی ایران، عربستان است، باید دید در نبود موقت عربستان، ایران چه کاری می کند.

۲۱) برخی خبرگزاری ها می گویند پس از تعیین تعرفه توسط ایران بر روی سنگ آهن، چینی ها سنگ آهن آفریقا یا جنوب شرق آسیا را جایگزین ایران می کنند!

موفق باشید. ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *