در هنگام خرید سهام باید حتماً طرح و برنامه داشته باشید…

. در صورت فعال شدن حد ضرر از سهم خارج شوید و به دنبال دلیل‌هایی واهی برای ماندن در سهم نباشید.
بعضاً مشاهده می‌شود که افرادی، سرمایه‌گذاران را تشویق به‌اضافه کردن حجم در ضرر می‌نمایند که این امر باعث به خطر انداختن سرمایه شما می‌شود. چه‌بسا ممکن جبران ضرر متحمل شده تا مدت‌ها غیرقابل‌جبران باشد. اضافه کردن حجم در ضرر معمولاً در شرایط نداشتن برنامه دقیق و استراتژی مدون حاصل می‌شود.
. همیشه در پرتفوی سهام خود حدود چند درصد سرمایه اصلی را نقد نگه‌ دارید. این کار چند مزیت دارد، ممکن است در بعضی مواقع موقعیت‌های خرید مناسبی پیش آید که در این صورت می‌توانید از این چند درصد وجه نقد موجود در پرتفوی استفاده نمایید و کسب سود کنید. مزیت دیگر وجه نقد آزاد در پرتفوی این است که درصورتی‌که سهمی برای مدتی متوقف شد می‌توانید از وجه آزاد استفاده نمایید و پرتفوی خود را تقویت نمایید.

 سرمایه‌ای را برای خرید سهام به بازارهای مالی مخصوصاً بازار سرمایه وارد نمایید که روی آن حساسیت نداشته باشید.

البته باید که سرمایه‌گذاری با سرمایه مازاد صورت بگیرد تا در صورت ایجاد ضررهای مقطعی روی سرمایه، وضعیت مادی و معنوی سرمایه‌گذار را به خطر نیندازد. پروسه سرمایه‌گذاری، یک پروسه بلندمدت است.
. درصورتی‌که اقدام به تحلیل شاخص کل یا شاخص صنعت موردنظر نمودید ولی هیچ‌یک از این تحلیل‌ها با تحلیل سهام شما در یک‌جهت نبود تعصب خاصی روی شاخص کل و شاخص صنعت نداشته باشید؛ زیرا شاخص‌ها یک برآیند کلی از سهام بازار هستند و چه‌بسا برخی از این سهم‌ها تأثیرات بیشتری روی شاخص‌ها دارند.برای خرید سهام همیشه یک سری ملزومات و پیش‌نیازهایی وجود دارد که یکی از این ملزومات نوشتن طرح و برنامه استراتژیک است. نکته مهم اینکه برای موفقیت مدون در بازار سرمایه، باید یک سری قابلیت‌های روانی پیدا که در شرایط خاص بتوانید از آن استفاده کنید.

با ما بورس را بشناسید.

فرهنگ سازی بورس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *