تجار

تجار احتراماً به استحضار میرساند تحصيل سهام شركت ليزينگ ايرانيان در سنوات قبل و در زمانيكه سهامدار عمده اين شركت مجموعه تعاوني خاص ايران خودرو بوده و با سياستهاي درون گروهي صورت پذيرفته كه بهاي تمام شده خريد آن نيز بالا بوده است.(وفق صورتهاي مالي حسابرسي شده موجود). در سال ۱۳۹۶ قيمت سهام اين شركت در بازار كاهش داشته و در سال ۱۳۹۷ نيز به همين منوال بوده كه عدم احتساب ذخيره كاهش ارزش سرمايه گذاري در خصوص اين سهم موضوع بند گزارش حسابرس در شهريور و اسفند ماه ۹۷ بوده است ، كه وفق بند ۳ تكاليف مقرر در مجمع عمومي عادي مورخ ۱۹/۰۴/۱۳۹۸ مقرر گرديد اين سهام با كمترين زيان ممكن به فروش رسيده و در فعاليتهاي عملياتي و سودآورتر و مولد استفاده گردد.

در سال ۱۳۹۸ و با بهبود نسبي شاخصهاي بورس ، قيمت سهام روند صعودي يافته ليكن با توجه به موضوع فعاليت و وضعيت شركتهاي ليزينگ در ايران اين شركت با رصد بازار سهام و با افزايش نسبي قيمت آن و رسيدن بهاي هر سهم به حدود ۲۲۰ تومان شروع به فروش اين سهام نمود.

كه در بدو امر بتواند با كمترين زيان ممكن اين سهام را واگذار نمايد و از محل نقدينگي حاصل بتواند هم بخشي از بدهي را تسويه نمايد و هم بتواند با سرمايه گذاري در بازار سرمايه از جمله صندوقهاي سرمايه گذاري و سهام ، نقدينگي لازم جهت انجام عمليات ليزينگ را داشته باشد كه از تاريخ فروش اين سهام تا تاريخ تنظيم اين گزارش و از محل منابع فروش آن مبلغ ۱۵٫۱۳۰ ميليون ريال سود حاصل از خريد و فروش سهام عايد شركت شده است. همچنين با توجه به تغيير موضوع فعاليت اين شركت به واسپاري و در راستاي دستورالعمل هاي بانك مركزي در خصوص ميزان سرمايه گذاري در سهام شركتها مي بايستي اين واگذاري صورت مي پذيرفت.

غدیس و رشد فروش …

عطف به نامه دریافتی از آن سازمان محترم با شماره پیگیری ۵۷۲۵۴۷ به استحضار می رساند ، برآورد قبلی اینشرکت در خصوص فروش تاپایان سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲٫۲۷۳٫۶۴۴ میلیون ریال (کل سال ۱۳۹۸) بود . پیرو افشای اطلاعات صورت گرفته در مورخ ۹۸/۰۴/۱۱ و ۹۸/۰۲/۲۸ در خصوص افزایش قیمت محصولات و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته ، پیش بینی می شود اینشرکت تا پایان سال جاری از محل فروش محصولات خود ،‌ درآمدی حدود ۲٫۸۵۰٫۰۰۰ میلیون ریال ( کل سال ۱۳۹۸) کسب نماید . ( افزایش حدود ۲۵ درصدی فروش سالانه ) شایان ذکر است که صورتهای مالی میاندوره اینشرکت در دست تهیه می باشد و تاثیرات مربوط به افزایش بودجه ، همزمان با صورتهای مالی میاندوره اینشرکت تقدیم حضور خواهد گردید . پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی نهایت تقدیر و تشکر را می نماییم .

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *