وسواس ۳۳۰ !

امروز یکشنبه از ان روزهای حساس بود که بازار باید نفس میگرفت و حرکت میکرد ولی انگار کمی پیرمرد شده است …! بازار شبیه این ورزش کارانی شده که کمی اضافه وزن پیدا کرده و غروب ها دور از چشم مربی سیگاری هم چاق میکند ! همین می شود که در زمین نفس کم می اورد و نیمه دوم نتوانست مسیر را خوب ادامه دهد البته این روند چند مدت گذشته است که به اعداد خاص از ۳۲۰ و بعد ۳۳۰ وسواس فکری پیدا کرده و در مواجه با ان پر عرضه ظاهر می شود .

این تنگی نفس برای برخی نماد ها شبیه بریدن و زمین خوردن و نوسان و نفس نفس زدن های انها کمی بیشتر است . انها که وزن بالایی در این زمین نداشتند به واسطه قدرت پول و هزار جریان دیگر وارد باشگاه حرفه ای ها شده و دراین روزهای سخت خیلی زودتر از بقیه پنچر می شوند و این خاصیت این گروه است که بارها در مورد ان صحبت کردیم البته بازار بالا و پایین زیاد دارد و نباید تا یک گل خورد ناامید شده و تا ۲ گل زد فکر کنیم بازی تمام شده است !

و اما در مورد بازار …

روزهای قبل که در مورد بازار مینوشتیم برخی عزیزان البته با کمی خشم ما را مورد عنایت قرارمیدادند که چرا میگوید بازی سهم های نوسانی و پروژه تمام شده و گردش به سمت سهم های بنیادی است . قبل از هر چیز باید اصلاح کنیم اصلا سهم را بزرگ و کوچک نکنید تقسیم بندی بازار می تواند به ان شکل باشد که برخی سهم های بازار بنیادی هستند و قیمت فعلی سود را توجیه میکند و برخی خیر . که البته در شرایط فعلی بازار با اطلاعات مالی ماهانه شهریور و گزارش های ۳ ماهه بخش عمده ای از بازار در قیمت نمی تواند سود را توجیه کرده و باید اصلاح کند .

برای همین در روزهای گذشته روی گزارش ها تاکید میکردیم تا عیار این موضوع مشخص شودتا به امروز جریان پول با دهن کجی به گزارش و بنیاد شرکت ها می تاخت و می برد امروز ان جریان نه این که متوقف شده باشد خیر جریان پول هنوز هست ولی به نظر کمی وسواس گرفته و به سود شرکت ها نگاه قوی تری را دارد .و بازهم تکرار میکنیم این ۳ ماهه دوم تقریبا اخرین دور از یک فروش رونقی و تورمی است و ممکن است در ۶ ماهه بعد خیلی فضا به این شکل نباشد .از همین رو نقش گزارش ها در وضعیت بازار میتواند موثر باشد و این بار این اثر شاید کمی بیشتر شود . البته بعد از جریان گزارش شاید برخی پول ها دوباره بازی خود را داشته باشند ولی ریسک این بازی در این قیمتها و این شرایط قطعا بیشتر است.

و اما سناریو بازار چه می شود و چه در پیش است .

به نظر بازار گارد خوبی برای فتح ۳۳۰ هزار برداشته و هنوز می توان خوش بین بود . برخلاف بسیاری معتقدیم بازار هنوز برگ های برنده زیادی دارد . ولی روز قبل در روزی که همه سرمست بودند عرض کردیم گذر از این نقطه به این اسانی ها نخواهد بود . شاید بارها تا لب چشمه برویم و برگردیم ان هم تشنه !

معتقدیم جریان پول کمی کند شده و حالا باید اهرم های دیگری برای کمک به بازار برسد بازارهای جهانی ، تجدید ارزیابی ، گزارش های پیش رو می توانند مورد توجه باشند البته در روزهای بعد در مورد ابزارهای جدید جذب پول هم حرف میزنیم ولی به نظر کار کمی دشوار شده و اولین تبعات ان هم احتمالا کم شدن سرعت حرکت بازار و کاهش حجم ها باشد .

به نظر بازار باردیگر در این چند روز پیش رو زیر فشار می رود و باز ممکن است تا ۳۲۰ درجا بزند ولی انرژی خود را جمع میکند تا یک باردیگر به سمت بالا حرکت کند این بار این انرژی از گزارش ها خواهد بود که اگر منطقی و مناسب باشد خیلی زود همه ابهامات از سر بازار رفع شده و این رشد رقم میخورد . ولی بازهم میگوییم سرعت رشد بازار و حرکت نماد ها مثل ۶ ماهه اول نیست . سرعت ارام تر و حرکت نماد ها این طور نیست که همه با هم باشد .خلاصه باید گفت بازار از این به بعد به راحتی ۶ ماهه اول نیست بسیار مراقب سهم های غیر بنیادی باید بود که با باد و شیپور رشد کردند امروز معکوس شدن جریان هم وزن این الارم را تا حدودی صادر میکرد.

و حرف آخر …

اما امروز اگر عزیزان ناراحت نمی شوند یک باردیگر در مورد سیستم و خرابی های متعدد ان صحبت کنیم. البته طی روزهای گذشته تا حدودی توضیحاتی ارائه شده بود که انصافا باید قبول کرد طرف مقابل هم محدودیت هایی دارد ولی به نظر باید هر تلاشی را انجام داد تا این موضوع برطرف شود به خصوص در روز عرضه های اولیه پیشنهاد این است که عرضه های اولیه به خصوص از سمت ان لاین ها در ساعاتی غیر از ساعات رسمی بازار انجام شود مثلا نماد مورد نظر روز قبل برای سفارش گیری باز شود مثلا روز قبل از عرضه از ساعت ۲ بعد از ظهر الی ۲۲ سفارش گیری انجام شود .

در مرحله بعد ۸ تا ۸:۲۵ همان روز و در مرحله اخر ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۳۵ مرحله اخر سفارش گیری صورت پذیرد و در ساعت ۱۴ عرضه اولیه انجام شود این روزهای عرضه اولیه تقریبا سیستم با کندی فزایده ای مواجه می شود که این می تواند یکی از راه های ان باشد . البته این پیشنهاد ما نیست بحث بسیاری از بچه های بازار است که امروز و روزهای قبل در روم ها و کانال ها وجود داشت منتهی چون شما عزیزان خیلی مشغول و بیزی هستید و ما بیکار گفتیم جمع بندی کنیم و خدمت شما ارائه شود …

بتاسهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

📆 تاريخ : ۱۳۹۸/۰۷/۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *