۱) عمران خان، نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و مذاکره‌ با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی‌اش گفت که دلیل اصلی سفرش به ایران این است که پاکستان به هیچ وجه خواستار وقوع یک جنگ دیگر در این منطقه نیست.

۲) رهبر ایران در دیدار نخست وزیر پاکستان: جمهوری اسلامی ایران از مدتها قبل طرحی چهار ماده‌ای برای توقف جنگ در یمن ارائه کرده است و پایان این جنگ، می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه به دنبال داشته باشد. به نظر می رسد پیش شرط ایشان، اتمام “درست” جنگ در یمن برای مذاکره با عربستان باشد!

۳) عادل الجبیر، وزیر مشاور امور خارجه عربستان سعودی روز یکشنبه گفت که کشورش در حمله به نفتکش ایرانی، دست نداشته است. روسیه هم می گوید شاید باور نکنید، اما نمی دانیم چه کسی نفتکش ایران را زده است!

۴) روحانی می گوید سرنخ هایی در خصوص عوامل و دلایل حمله به نفتکش ایرانی یافته ایم. ایران می گوید عربستان بر خلاف معاهده های جهانی از کمک به نفتکش ایرانی پرهیز کرده اما عربستان می گوید نفتکش ایرانی GPS خود را خاموش کرده بود.

۵) ارتش سوریه ظرف ۴۸ ساعت آینده به شهرهای کوبانی و منبیج نیرو می‌فرستد. آمریکا ۱۰۰۰ سرباز خود را از شمال سوریه خارج می کند تا ترکیه بتواند، این منطقه را فتح کند. کردهای سوریه با ارتش هم پیمان شده اند. بر اساس صحبت های اردوغان مشخص است که ترکیه قصد دارد کوبانی و منبیج را تصرف کند لذا ارتش سوریه به سمت این شهر ها در حرکت است.

۶) شرکت آریاساسول با سود سالانه ای در سطح ۲هزار میلیارد تومان به عنوان زیر مجموعه پتروشیمی #پارس به زودی عرضه خواهد شد.

۷) عرضه اولیه #دتوزیع ۹۳۴ هزار نفر شرکت کننده داشته است. این مساله به یک چالش اساسی در ماه های آینده تبدیل می شود. بخشی از این ورودی های جدید از شهرهایی با منابع درآمدی ضعیف هستند که درآمد عرضه اولیه را با یارانه ماهانه مقایسه می کنند!

۸) با دستور جهانگیری، وزارت صمت مکلف به مشورت با بخش خصوصی در خصوص عوارض صادرات سنگ آهن شد. عوارض سنگ آهن به شدت مورد انتقاد معدن داران است.

۹) سهام هیدرواطلس در #هپکو به دولت برگشت.

۱۰) وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون درخصوص روند استیضاح رئیس‌جمهوری، آماده همکاری با مجلس نمایندگان این کشور است!!!!

۱۱) کودلکو، پریمیوم کاتد مس سالانه در ایالات متحده را به ۶۸ دلار در هر تن برای عرضه در سال ۲۰۲۰ افزایش داده است که این تعرفه بالاترین سطح از سال ۲۰۱۶ بوده است.

۱۲) یک تا ۲ درصد از سهام آرامکو در ۲۵ اکتبر ، برای بازارهای داخلی عربستان و در تاریخ۲۷ اکتبر برای بازارهای جهان، عرضه خواهد شد.

۱۳) کندی در گزارش خود نوشت: “اقتصاددانان دفتر ملی پژوهش اقتصادی آمریکا، شاخص اصلی تشخیص رکود اقتصادی در اکثر اقتصادهای توسعه یافته را کاهش تولید ناخالص داخلی در ۶ ماه متوالی سال می‌دانند. صندوق بین‌المللی پول پیش‌تر رشد کمتر از ۳ درصد را به عنوان معیار استفاده می‌کرد.

۱۴) ژاکوب کریستنسن مدیر بخش بین المللی شرکت دانسکه بانک، نیز در گزارشی گفت: در حالی که ضرباهنگ اقتصاد جهانی طی یک سال اخیر به وضوح کاهش یافته است، ما هنوز معتقد هستیم، خطر رکود جهانی در دو سال آینده تنها حدود ۲ درصد است.

۱۵) مدیرعامل فولاد مبارکه می گوید در ۶ ماهه سال ۹۸ به میزان کل سال گذشته فروش داخلی داشتیم و همچنین بخشی از صادرات سال گذشته را جبران کنیم و به محصولات جدیدی نیز دست پیدا کنیم همچنین پروژه نورد گرم ۲ نیز در دستور کار است و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی آن خواهیم بود و با یک نقشه راه حساب شده مبارکه طی ۵ سال آینده تبدیل به یک تکنولوژ شود.

۱۶) مدیر عامل شرکت چادرملو می گوید بزودی با حضور مسوولان کشوری، واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو با تولید سالانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در این شهرستان افتتاح رسمی می‌شود.

۱۷) در تاریخ ۲۷ آبان ۱۸درصد سهام زامیاد توسط سایپا به قیمت هر سهم ۲۳۹۵ ريال عرضه می شود.

۱۸) پتروشیمی مبین سهام یک واحد متانولی به ظرفیت ۱٫۶۵ میلیون تن را خریداری کرد. هلدینگ فارس با فروش این شرکت ۶۵۰میلیارد تومان سود شناسایی می کند.

۱۹) بازار جهانی کامودیتی در یک تعادل کار خود را آغاز کرد. از یک طرف توافق اولیه بین چین و آمریکا محقق شد از طرف دیگر واردات چین در ماه گذشته که عموما کامودیتی شامل نفت و محصولات معدنی است ۸٫۵درصد کاهش نشان می دهد. این دو عامل مثبت و منفی، اثر همدیگر را خنثی کردند!

۲۰) بورس شانگهای به سبب توافق اولیه با آمریکا کار خود را با یک جهش مثبت آغاز کرد.

موفق باشید. ۲۲ مهر ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *