سمازن

سمازن گزارش ۹ ماهه خود را منتشر کرد. سال مالی این شرکت منتهی به ۳۰ آذر است. در گزارش قبلی ( ۶ ماهه ) این شرکت ۱۲۱۶ میلیارد ريال فروش، ۳۷درصد حاشیه سود (ناخالص عملیاتی) و نهایتا ۱۵۶ میلیارد ريال سود ساخته بود. در تابستان ۷۸۵میلیارد ريال درآمد داشته و حاشیه سود ۴۵درصد را تجربه کرده است. با این مدل پیش برود، سود خالص کل سال به ۶۰۰ میلیارد ريال می رسد در حالی که طی ۹ ماه ۴۱۶ میلیارد ريال سود ساخته است. لذا eps به ۳۷۰ ريال می رسد. قیمت هر برگ سهم همکنون در مرز ۴۰۰۰ ريال است.

مادیرا

مادیرا ۶ ماهه خود را منتشر کرد. در سه ماه اول ۲۸۵۳ میلیارد ريال درآمد و ۴۷درصد حاشیه سود (ناخالص عملیاتی) محقق نمود. در تابستان ۲۹۳۷میلیارد ريال درآمد با حاشیه سود مشابه بهار داشته است. لذا به نوعی خطی پیش رفته و عملکرد تابستان مانند بهار است. در بهار ۶۸۷ ريال، در تابستان ۷۰۵ ريال سود ساخته ضمن اینکه این اعداد بدون سود حاصل از خطوط جدید است. شرکت در گزارش ۷ مهر ماه اعلام کرده طرح ماشین لباسشویی ۳ ابان به بهره برداری می رسد. ظرفیت ۳۰۰هزار دستگاه است و در سال جاری بین ۱۷۵۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دستگاه آزمایشی تولید و به فروش می رسد. ازین جهت به نظر می رسد سود ۶ ماهه دوم از ۶ ماه نخست بالاتر باشد و سود سال بعدی هم به ضرب لباسشویی روند صعودی بگیرد.

کتوکا

کتوکا در سه ماه نخست ۴۷۸میلیارد ريال درآمد و حاشیه سود (ناخالص عملیاتی) در سطح ۲۱درصد داشته لذا ۴۲۹ ريال eps محقق کرد. در تابستان ۵۸۷ میلیارد ريال درآمد داشته و حاشیه سود ۳۱درصد را تجربه کرده است ازین جهت eps مجموع ۶ ماه به عدد ۱۲۸۱ ريال رسیده است. به لحاظ درآمد و نرخ فروش انتظار داریم شرایط تابستان تکرار شود ازین جهت گزارش کتوکا مثبت ارزیابی می شود چون با تداوم درآمد فعلی اعداد eps 6 ماه دوم از ۶ ماه اول تا ۲۵درصد بالاتر خواهد بود. قیمت هر سهم همکنون ۲۰۷۵۱ ريال است.

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *