دسبحان

در میان دارویی ها نماد دسبحان گزارش ۶ ماهه منتهی به شهریور خود را منتشر کرد. این شرکت در سه ماه بهار ۶۵۰میلیارد ريال درآمد با حاشیه سود (ناخالص عملیاتی ) ۵۱٫۵درصد داشت و نهایتا ۱۸۰ ريال eps ساخته بود. در تابستان حدود ۹۵۰ میلیارد ريال درآمد داشته با حاشیه سود ۵۳درصد. ازین جهت گزارش خوبی است که درآمد فصلی رشد کرده و حاشیه سود درصدی هم افزایش یافته لذا در تابستان ۲۹۸ ريال eps ساخت و مجموع سود ۶ ماه به ۴۷۸ ريال رسید. معمولا سودآوری این دارویی در ۶ ماه دوم بیشتر از ۶ ماه نخست بوده است. همکنون قیمت سهم ۹۰۰۰ ريال است.

کچاد

کچاد گزارش ۶ ماهه داد اما بند عجیب و جدیدی در گزارش دیده می شود. این شرکت ۴۴میلیارد سهمی است، در بهار ۳۴۴ ريال سود ساخت، به شکلی که ۲۱٫۳۳۱میلیارد ريال درآمد با حاشیه سود ۵۴درصد داشته است. در تابستان ۲۸٫۳۵۸میلیارد ريال درآمد داشته با حاشیه سود ۴۶درصد. ترکیب فروش هم تغییر یافته و وزن فولاد به فروش رسیده سنگین تر شده است.

در کل ۶ ماه ۶۰۶ ريال eps ساخته اما نکته عجیب هزینه مالیات شناسایی شده است. در فرمت جدید گزارشات، بندی به نام مالیات سال های قبلی درج شده که سود عملکرد سال جاری کسر گردیده، این در حالی است که طی ۳ ماه نخست شرکت مالیاتی نداده است! مالیات مزبور مربوط به سال ۱۳۹۵ است و مانده پرداخت نشده آن نیز ۳۸۵ میلیارد ريال است. در واقع اصل تطابق حسابداری در فرمت جدید زیر سوال رفته و رقم مزبور می بایست به حساب تعدیل سنواتی ثبت می شد. در هر حال یکی از دلایلی که سود تابستان کمتر از بهار شده، شناسایی مالیات سال ۱۳۹۵ در تابستان ۱۳۹۸ است!

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *