“شوک به سهامداران”

بازار پس از هفته ای سخت به سمت بازار مثبت حرکت کرد. در گروه خدمات فنی و مهندسی نماد رتکو که این چند روز اخیر با قدرت حرکت کرده بود؛ با صف خرید همراه بود. رنیک هم بالاخره پس از منفی هایی که نصیبش شده بود مثبت معامله شد و رمپنا نیز مثبت بود. گروه فرآورده های نفتی و معدنی ها معاملات مثبت بود.

شراز، شرانل و شبریز با رشد حداکثری همراه بودند. گروه فلزات اساسی همسو با کلیت بازار مثبت بودند. فاسـمین، فسـرب، کاوه، ارفــع، فايــرا، فــراور، فــروس، کیمیــا در سقف مجاز داد و ستد شدند. در گروه های محصولات شیمایی نماد های فارس، تاپیکو، پارسان و جم پیلن با تقاضای مناسبی همراه بود. معاملات در اکثر نماد های گروه بانکی، خودرو و قطعات و رایانه ای مثبت بود. شاخص کل از رشد نماد های بنیادی بازار رشد ۹۰۰۰ واحدی رقم خورد.

روز بعد شاخص در ابتدا با  تاثیر از افزایش تقاضا رشد خوبی را آغاز کرد

اما پس از گذشتن مدتی از ساعت بازار عرضه ها افزایش یافت و گروه حمل و نقل و سیمانی معاملات نوسانی و اصلاحی را پشت سر گذاشتند. محصولات دارویی مجددا فشار فروش را تجربه کردند.  در گروه فرآورده های نفتی شبریز، شراز و شبندر در سقف مجاز خود معامله شدند. در گروه بانک نماد های وبملت و وتجارت با رشد دو درصد شروع به کار کردند. در ادامه تمامی گروه ها از افزایش عرضه در بازار در امان نماندند. شاخص هم رشد ۱۰۰۰ واحدی را با بشترین تاثیر از فارس، فملی و پارس ثبت کرد.

روز یکشنبه شرکت توزیع دارو پخش نیز با نماد #دتوزیع عرضه اولیه شد و به هر کد حقیقی و حقوقی تعداد ۶۶ عدد سهم در سقف قیمتی ۲۳۰۰۰ ریال اختصاص یافت.

روز بعد بازار با افزایش عرضه ها شروع به کار کرد. در گروه فراورده های نفتی و فلزات اساسی شاهد عقب نشینی سهامداران بودیم. نماد شپنا با رشد یک درصدی همراه شد اما نماد‌ها با عقب نشینی همراه بودند. در گروه محصولات شیمایی با وجود منفی بودن کلیت گروه نماد شیراز رشد بیش از ۳ درصدی داشت. گروه سیمانی ها، انبوه سازان و حمل و نقل معاملات اصلاحی داشتند و منفی داد و ستد شدند. نماد های محصولات کاغذی تا سقف مجاز پیش رفتند و معامله شدند. گروه دارویی نیز با صف فروش همراه بود و تنها نماد صف خرید آن، نماد تازه وارد دتوزیع بود. شاخص کل با افت ۶۳۰۰ واحدی همراه شد و سهامداران را نگران کرد.

این نگرانی ها روز بعد بیشتر شد و عرضه ها افزایش یافت. تقریبا اکثر گروه‌ها منفی داد و ستد شدند و با صف فروش همراه بودند.

نماد های تازه وارد کویر و دتوزیع صف خرید خود را حفظ کردند  در گروه بانک نماد وبملت رشد بیش از ۲ درصدی داشت و وبصادر و وتجارت در صفر تابلو داد و ستد شدند. در گروه خودرو و قطعات برخلاف جو عمومی بازار معاملات خوبی ار تجربه کرد. نماد خودرو در بازار منفی صف خرید داشت و خساپا رشد بیش از ۳ درصدی داشت. اما خپارس صف فروش سنگینی داشت. نماگر بازار ۱۰ هزار واحت ریخت و افت بی سابقه ای را رقم زد.

بازار روز آخر منفی آغاز شد، در گروه بیمه و سیمانی همچنان فشار فروش در نماد ها واضح بود. نماد های سهگمت، سرود و سخوز نماد های متعدل گروه بودند. چکاپا نمادی بودی که در سقف مجاز داد و ستد شدند. نماد وبملت در محدوده صفر و نماد وتجارت و وبصادر مثبت داد و ستد شدند. در گروه خودرو و قطعات نماد خودرو و خسپا منفی معامله شدندو نماد شبندر در گروه فرآورده های نفتی رشد حداکثری داشت. در ادامه بازار صف فروش خیلی از نماد های متعادل شدند و شاخص کل با ۸۰۰ واحد مثبت را ثبت کرد.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *