۱) اکبر ترکی، نماینده مجلس ایران، می‌گوید امارات “هفتصد میلیون دلار” پول بلوکه شده ایران را برگردانده و صرافی‌های بسته شده ایرانی “دوباره فعال شده‌اند.” این موضوع مساله تازه ای نیست و به تازگی رسانه ای شده است، در واقع علت کاهش نرخ دلار از ۱۵۵۰۰ تومان به محدوده فعلی همین عامل است.

۲) بریتانیا ۳شنبه در خصوص برگزیت تصمیم می گیرد. موضوع تصمیم گیری در خصوص این است که این کشور بدون توافق یا با توافق از اتحادیه خارج شود.

۳) دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید در روزهای آینده از سه نسل جدید سانتریفیوژ رونمایی می‌شود و مدار ثانویه رآکتور بازطراحی شده اراک در دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.

۴) مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا می گوید نظامیان این کشور که از سوریه خارج می شوند، در غرب عراق مستقر خواهند شد. آقای اسپر به خبرنگاران گفته است که هدف از این کار “مقابله با قدرت گرفتن مجدد داعش در عراق” و کمک به دفاع از این کشور است.

۵) سعید درخشانی می گوید هیچ دلیل منطقی برای ریزش بازار متصور نیستم و معتقدم روند منفی قیمت سهم ها در بازار، تداوم نخواهد داشت. این منفی‌ها را فرصتی برای خرید ارزیابی می‌کنم، چرا که قیمت اکثر سهم‌ها افت زیادی داشته و برای خرید، جذاب شده‌اند.

۶) همتی روز گذشته گفت که باید برای پول های بزرگ، نرخ سود کاهش یابد! این مساله به نفع بازارهای موازی خصوصا سهام خواهد بود چون بیمه ها و نهادی ها بخش بیشتری از منابع خود را وارد بازار می کنند.

۷) نامه ای در فضای مجازی منتشر شده که نشان میدهد بابت تولید هر کیلو شکر از چغندر، ۱۰۵۰ تومان یارانه به یک شرکت پرداخت شده است. این میزان یارانه برابر با ۲۵درصد نرخ فروش هر کیلو شکر است اما هنوز اطمینان نداریم که این یارانه تنها به برخی شرکت های خوزستان پرداخت شده یا عمومیت دارد.

۸) حسن امیری معاون نظارت بر بورس ها و ناشران می گوید، آئین نامه اصلاحی معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بزودی ابلاغ می شود. با این اتفاق شرکت هایی که پیشنهاد هیات مدیره برای تجدید داده اند، می توانند به فکر دریافت مجوز باشند. در میان بیمه ای ها، خودرو، سیمان و دارو بسیاری از شرکت ها منتظر این ابلاغیه بوده اند و ازین جهت خبر خوبی است.

۹) همتی روز گذشته گفت موافق ارز ٤٢٠٠تومانى نيستم اما اين سياست دولت است.

۱۰) مدیرعامل فخاس می گوید به زودی خبرهای خوشی راجع به پروژه کنسانتره سازی فولاد سنگان می شنوید و در یک بازه زمانی ۲ ساله به دو و نیم میلیون کنستانتره فولاد سنگان می رسیم.

۱۱) آمارها نشان می دهد کسری آلومینیوم جهان در سال ۲۰۱۹ بین ۰٫۸ تا ۱٫۲ میلیون تن خواهد بود. این مساله می تواند قیمت جهانی این فلز را تقویت کند.

۱۲) روزنامه ماینیتی در مطلبی می گوید که ژاپن و فرانسه می خواهد به ایران ۱۸میلیارد دلار وام در مقابل نفت پیشنهاد بدهند. البته هیچ رسانه دیگری این مساله را منتشر نکرده است.

۱۳) پلنر در تحلیلی از وضعیت بازار جهانی فولاد می گوید از طرفی حاشیه سود تولید فولاد در چین کاهش یافته و از طرف دیگر به دلیل مسائل زیست محیطی باید تولید کاهش یابد لذا موجودی انبارها در چین نزولی است و تقاضا تقویت شده است. بسیاری امیدوارند که قیمت های جهانی فولاد در سطوح فعلی باقی بماند.

۱۴) کمپانی شیلیایی کودلکو که بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است، اعلام کرد که در حال ارزیابی برای تعطیل کردن واحد ذوب مس «ونتاناس» (Ventanas) در یک منطقه ساحلی آلوده است.

۱۵) روز گذشته وکیوم باتوم ۲۴٫۶ میلیون ريال در تن، لوبکات سنگین ۳۸٫۶میلیون ريال، اوره داخلی کرمانشاه ۱۹٫۷۷میلیون ريال، پریل ۱۹٫۳میلیون ريال مورد معامله قرار گرفت. شد.

۱۶) دلار نیمایی برای این هفته ۱۰۶٫۸۶۶ ريال تعیین شد.

موفق باشید ۲۹ مهر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *