۱) سازمان‌ بورس مجوز افزایش سقف صندوق‌ها را صادر کرد . صندوق های درآمد ثابت می‌توانند ۵ تا ۲۵ درصد منابع خود را در سهام سرمایه‌گذاری کنند و این مساله می تواند منجر به ورود نقدینگی به بازار سهام از سوی صندوق ها شود.

۲) محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران از آمادگی خود برای سفر به عربستان سعودی برای حل اختلافات خبر داد. او گفت اگر شرایط مهیا شود، آماده است برای حل اختلافات با عربستان سعودی به این کشور سفر کند.

۳) عادل الجبیر می گوید ما اطمینان داریم که سلاح‌های مورد استفاده در حمله به آرامکو ایرانی است و پاسخ ما آماده است. به دنبال جنگ نیستیم اما اجازه نخواهیم داد که حمله به ما ادامه یابد.

۴) مدیر پروژه گندله سازی شرکت سنگ آهن گهرزمین می گوید پیشرفت فیزیکی پروژه گندله سازی گهر زمین تا پایان شهریور ماه به بیش از ۹۵ درصد رسید و تا پایان سال طرح به بهره برداری می رسد.

۵) مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری این پالایشگاه در ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

۶) ایران فهرستی را برای مبادله زندانی تحویل آمریکا داده است. وزیر خارجه ایران گفت امیدوار است به زودی “خبرهای خوبی” درباره آزادی مسعود سلیمانی محقق ایرانی بشنود.

۷) مدیرعامل فولاد خوزستان خبر داد؛ هدف گذاری “فخوز” برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان. احداث فولادسازی ۸۰۰ هزار تنی شادگان تا سال ۱۴۰۰ و احداث یک کارخانه جدید ۱٫۲ میلیون تنی تا سال ۱۴۰۲ نیز از خبرهای فخوز است.

۸) یک مقام اتحادیه اروپا روز دوشنبه از آغاز به کار کارگاهی در بروکسل میان ایران و اتحادیه اروپا در چارچوب همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای میان دو طرف خبر داد.

۹) ژاپن پرداخت وام ۱۸ میلیارد دلاری به ایران را تکذیب کرد. برخی رسانه ها ادعا کرده بودند درصورت دست کشیدن ایران از روند کاهش تعهدات برجامی، ژاپن و فرانسه ۱۸.۴۲ میلیارد دلار به ایران قرض می دهند.

۱۰) رییس سازمان برنامه و بودجه از ارسال بودجه دو ساله خبر داد. نوبخت می گوید ۱۵ آبان بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به مجلس ارایه می‌شود و بخش های دیگر ۱۵ آذر ارسال می شود. بودجه به طور کلی خالی از بحث نفت است و برای سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ طراحی می شود.

۱۱) رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه با انتشار گزاره‌برگی دلایل خود برای استیضاح ترامپ را تشریح کرد. رئیس‌جمهورآمریکا به این موضوع واکنش نشان داد. ترامپ می گوید چون همه فهمیده اند که نمی توانند او را در انتخابات شکست دهند به دنبال استیضاح وی هستند.

۱۲) بهای شمش فولاد در بازار CIS به سطح ۳۶۰دلار در هر تن افزایش یافت.

۱۳) رییس کمیسیون اقتصادی از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون متبوعش برای بررسی وضعیت بازار پایه و مشکلات ایجاد شده در آن خبر داد.

۱۴) بانک مرکزی پیشنهاد کرد برای تسهیلات دهی، نسبت مالکانه از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته و نیز اختیار تغییرات احتمالی آتی آن و سایر ضوابط مربوط به شورای پول و اعتبار تفویض شود.

۱۵) هيات پذيرش فرابورس در خصوص آریاساسول طی روز جاری تصمیم گیری می کند. این مساله برای پتروشیمی پارس به عنوان سهامدار عمده مهم است.

۱۶) مدیرعامل مبارکه می گوید در ۶ ماهه اول امسال به اندازه کل سال ۹۷ فروش داشتیم و در بخش صادرات حتی بخشی از کمبود صادرات پارسال را پوشش دادیم، محصولات جدیدی هم عرضه کردیم و ورق‌های جدیدی برای انتقال گاز ترش تولید کردیم.

۱۷) مدیرعامل بانک ملت می گوید: این بانک هیچ گونه سود واهی شناسایی نکرده است؛ حتی در بحث تسعیر نرخ ارز نیز اجازه تسعیر دارایی های ارزی را که در دسترس نبوده است ندادیم. این بانک در دوسال گذشته حتی یک روز هم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی نداشته است.

۱۸) مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان می گوید با جناب آقای درفشی و دوستان متخصص خود در مجموعه قاسم ایران و کارشناسان بیرون از مجموعه مشورت های بسیار زیادی کردیم و قصد داریم تجدید ارزیابی املاک و دارایی های غیر منقول را انجام دهیم.

۱۹) شریعتمداری گفت: شرکت آذرآب امروز قریب به ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد و بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای این شرکت در شرف انعقاد است.

۲۰) مدیرعامل ایرانسل در خصوص خرید سهام های وب گفت: مذاکرات همچنان ادامه دارد چند اختلاف کوچک وجود دارد پس از رفع این اختلاف‌ها ایرانسل خرید خودش را نهایی خواهد کرد.

موفق باشید. ۳۰ مهر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *