یکی زیر و دو تا رو !

امروز بازار با یک برگشت خوب و تمام عیار داشت برای فروشنده های بدبین شکلک در می اورد و از راه دور با دست اشارتی میکرد که عزم سوی ما کن !!
البته یک روز مثبت یا یک روز منفی نمیتواند ملاک خوبی برای بازار باشد ولی در مجموع جو منفی چند وقت گذشته نسبت به بازار از بین رفته و شاهد شرایط بهتری هستیم .تقریبا میتوان با قطعیت گفت توفان به پایان رسیده و همه مشغول بازیابی خود هستند. بازار در یک روز بین تعطیلات این چنین خوب و پرحجم دنبال شد رویداد خوبی بوده و نشان میدهد جو خوش بینی هنوز در بازار وجود دارد.

بازار البته هنوز در جریان نقدینگی لنگ میزند و حجم قبل را ندارد

ولی گزارش های ماهانه انصافا بد نبوده اند حتی کوچک تر ها هم از میانگین خود لوتر هستند بزرگ تر ها از شهریور جلو زدند . قبل از بررسی این را بگوییم که در نحوه گزارش دهی را تغیراتی دادیم میانگین فروش شش ماهه اخیر و میانگین نرخ را اوردیم در مورد این موضوع یک توضیح بدهیم .

ببنید معتقدیم در بسیاری از شرکت ها جو ۶ماهه اول حتی تکرار شود و سود سال ۹۹ شرکت ها هم در همین حد و حدود باشد هنوز بازار جای زیادی برای رفتن و حرف زیادی برای گفتن دارد از همین رو معتقدیم علاوه بر روند فروش ماه های اخیر این که نرخ ها نیز باشد و در کنار این دو میانگین فردش ۶ماهه قبل هم باشد نکته مهمی است . از دید ما تا وقتی فروش روند نزولی سنگین نگرفته و از میانگین کمتر نشده اتفاق منفی خاصی را نمیتوان متصور باشیم . البته این را هم باید اذعان کردسوپر گزارش خیلی نداریم ولی همین روند هم طی شود شرایط خیلی بد نیست .

این را هم بگوییم بسیاری از فروشنده ها در بازار فروختند به دلیل این که چشم انداز فروش و سود را خوب نمیبینند

ولی گزارش های ماهانه میتوتند موید بهبود نسبی وضعیت بنیادی شرکت ها باشد و کف قیمتی انها را محکم تر کند و برخی را که در مورد قیمت ها تردید دارند حداقل شفاف تر نمایند . البنه این را هم بگوییم درست در نقطه مقابل این موضوع نیز قرار داریم که هر چه جلوتر برویم وضعیت شرکت های غیر بنیادی روشن تر شده و و این اتفاق که ممکن است در جریان سود اوری شرکت ها نیز خبرخاصی نباشد تقویت می شود .

به هر حال هنوز بازار مشکل نقدینگی را دارد و وقتی این طور است باید دل به اتفاقات بنیادی بست . گزارش های ماهانه و بخرهای افزایش سرمایه فعلا تنها برگ های برنده بازی ما هستند ولی احساس می شود این برگ ها برش قوی را برای حکم لازم کردن و تغییر جریان بازی ندارد … بازار معتاد به جریان پول شده و به این جریان پولی به شدت نیازدارد …

امروز یک پیشنهاد داریم

البته میدانیم برای خیلی از بچه های بازار این موضوع جالب نیست و این را عاملی برای منفی شدن بازار میبینند ولی واقعا عرضه اولیه می تواند جالب باشد .. ۱۰۰ هزار تومن و ۲۰۰ هزار تومن بیشتر شوخی است حتی در بهترین حالت ۲میلیون هم شوخی است از همین رو به عزیزان در بورس پیشنهاد میدهیم به سرعت ۲ الی ۳ عرضه اولیه دیگر و بزرگ را راهی بازار کنند .

میدانیم سخت است در این فضا این پیشنهاد را مطرح کردن ریسک بالایی است ولی گاهی اوقات باید نشان دهیم این بازار هنوز زنده است هنوز جای خوبی برای پول هاست لازم است که با جریان نقدینگی چنین رویدادهایی دوباره به جریان بیافتد البته اتفاقات دیگری هم میتواند رخ دهد اگر واقعا دولت در پی اهمیت و تشویق و جذب مردم به این بازار است راهش هم روشن است کافی است مشوق هایی برای بخش هایی از بازار تعریف شود به سرعت دوباره این جریان خود را بازسازی خواهد کرد . امروز خیلی قصد طولانی کردن کلام نداریم و فکر میکنیم پرداخت به گزارش ها مهم تر است …

بتا سهم

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *