۱) در بورس کالا وکیوم باتوم ۲۴ تا ۲۶ میلیون ريال هر تن معامله شد. ورق گرم بین ۴۴ تا ۴۵ میلیون ريال قیمت خورد. کاتد مس ۶۲۳میلیون ريال هر تن، لوبکات ۳۶میلیون ريال، شمش فولاد ۳۴٫۵ میلیون ريال، روغن پایه SN500 سپاهان ۶۰منیلیون ريال و SBR بندر امام ۱۳۰میلیون ريال معامله شد.

۲) ترامپ می گوید احتمالا در نشست ۱۶ نوامبر (حدود ۲ هفته دیگر) با طرف چینی معاهده تجاری امضا خواهد کرد. این مساله باعث شد تا قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی تقویت شود و بورس سهام آمریکا نیز روند صعودی گرفت.

۳) وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه امارات و فرانسه هر دو خواهان کاهش تنش و بازگرداندن اولویت دیپلماسی در ارتباط با ایران هستند، گفت: امیدواریم گفتوگوهای عمیقی با ایران انجام شود که نه تنها برنامه هسته‌ای بلکه امنیت منطقه را نیز شامل شود. (جمله آخر، تقاضای توافقی جدید و نادیده گرفتن برجام است)

۴) امروز چهارشنبه، مقامات فدرال رزرو جلسه ای در خصوص نرخ بهره برگزار می کنند. درصد بسیار بالایی بر این باورند که نرخ بهره کاهش خواهد یافت! این مساله شاخص دلار را تضعیف، اونس طلا و کامودیتی ها را تقویت می کند.

۵) صندوق بین المللی پول می گوید ایران برای جبران کسری بودجه به نفت ۱۹۴ دلاری احتیاج دارد. این صندوق می گوید رشد اقتصادی ایران در ۲۰۱۹ به منفی ۹٫۵ رسیده اما برای ۲۰۲۰ در سطح صفر خواهد بود ضمنا تحریم های جدید تر نمی تواند یک فشار بیشتر به ایران وارد کند.

۶) سعد حریری در لبنان استعفا داد. واکنش ایران به استعفا سرد بود و گفت امیدوار است که مردم لبنان ازین بحران عبور کنند.

۷) در بغداد حکومت نظامی شبانه اعلام شد. در نقاط مختلفی همچون بغداد حکومت نظامی اعلام شده است. برخی خبرگزاری ها می گویند افراد نقاب دار به سمت مردم آتش گشودند و در کربلا ۱۸ نفر کشته شدند. نجف و بصره نیز در وضعیت نا آرادمی هستند. مقتدا صدر در میان معترضان نجف حاضر شد وی گفت دولتی که نتواند خرابی ها را اصلاح کند، هیچ خیری برای عراق ندارد. وی خطاب به عبدالمهدی گفت از هادی العامری می خواهم برای سلب رای اعتماد فوری از شما همکاری کند.

۸) بنی گانتس که مامور تشکیل دولت در استرائیل شده می گوید که دیپلماسی، را برای مقابله با ایران انتخاب کرده است.

۹) محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران از ارسال لایحه بودجه دو سالانه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به مجلس در میانه آذر خبر داده است.

۱۰) سه منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان، در صدد است تا عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس بین‌المللی را روز یکشنبه (سوم نوامبر) آغاز کند.

۱۱) سرهنگ الکساندر ویندمن، عضو ارشد کمیته امنیت ملی کاخ‌سفید که به هنگام تماس تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین مستقیما به آن گوش کرده بود برای ادای توضیحات به کنگره آمریکا رفته است. فشارها برای استیضاح ترامپ به حداکثر رسیده است.

۱۲) برای نخستین بار از دهه ۱۹۸۰، کسری بودجه آمریکا برای چهارمین سال متوالی افزایش یافت.

۱۳) درحالی که قیمت نفت آمریکا طی یک سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته سرمایه گذاران منتظر نتایج ضعیف تری از بازیگران شیل آمریکا در روزهای آینده هستند. این مساله امیدواری ایجاد کرده که آمریکا دیگر نمی تواند بر تولید نفت خود از سال ۲۰۲۱ بیفزاید.

۱۴) محمد علی بد عضو انجمن سیمان می گوید چون کارخانه ها به روز رسانی نمی کنند، ظرفیت تولید سیمان ایران ۲۰درصد کاهش یافته است. در واقع عدم سرمایه در خطوط تولید، منجر به کاهش ظرفیت عملی شده است.

۱۵) بازدهی معادل بانکی اخزا همچنان کمتر از ۲۰درصد سالانه است.

۱۶) هر تن شمش فولاد در CIS به ۳۶۸ دلار رسیده است. این رشد به علت آغاز محدودیت های تولید در چین است.

۱۷) معاون مالی فولاد مبارکه می گوید افزایش سرمایه به تایید هیات مدیره و حسابرس مستقل شرکت رسیده است و در انتظار صدور مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده است.

۱۸) روسیه، چین و هند سیستم پرداخت مالی سوئیفت را کنار گذاشته تا از طریق سیستم جانشین، ٣ میلیارد نفر از مردم جهان را بهم مرتبط کنند.

۱۹) رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی از موافقت وزیر نفت با واگذاری سهام پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دولتی برای رد دیون به بخش خصوصی و بررسی توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد خبر داد.

۲۰) کارشناسان اقتصادی درباره وقوع فاجعه اقتصادی احتمالی در دبی به دنبال رکود بازار مسکن و نبود متقاضی برای ساخت و سازهای سرسام آور مسکن هشدار دادند.

۲۱) سعدمحمدی در خصوص وضعیت فملی گفت در حال حاضر ظرفیت ذوب در مجتمع مس سرچشمه ۲۸۰ هزار تن است و با افزایش ظرفیت ذوب در خاتون‌آباد از ۸۰هزار تن به ۱۲۰هزار تن تا حدود ۲ ماه آینده ظرفیت ذوب در استان کرمان به ۴۰۰هزارتن می‌رسد.

موفق باشید. ۸ آبان ۱۳۹۸

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *