۱) شرکت ایران‌خودرو در استان وان ترکیه کارخانه تاسیس می‌کند. این تصمیم بعد از سفر فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران‌ خودرو به ترکیه گرفته شد.

۲) معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید واگذاری بلوک سهام آذرآب با جدیت در حال پیگیری است.ما موافقت بانک کشاورزی را گرفتیم تا بخشی از وسایل و تجهیزاتی که آذرآب در نزد سازمان تامین اجتماعی دارد آزاد شود.

۳) مدیرعامل بانک اقتصاد نوین می گوید با پیگیری‌های حقوقی و قضایی، برخی پرونده‌های تسهیلاتی کلان این بانک تعیین تکلیف شده است. وی افزود بحث افزایش سرمایه، فروش سرمایه‌گذاری‌ها و فروش املاک تملیکی، مهم‌ترین اولویت‌های بانک در شش ماه دوم سال هستند.

۴) نفت سپاهان رکورد افزایش ۱۶ درصدی توزیع روغن‌موتور درشش‌ماه اول سال ۱۳۹۸ را به دست آورد که باعث شده سهم این شرکت ازتوزیع روغن دربازار به ۲۰ درصد برسد.

۵) رئیس بنیاد مستضعفان گفت فاز دوم فولاد کاوه نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

۶) روند استیضاح ترامپ به صورت جدی کلید خورد. حالا جلسات استیضاح به صورت عمومی پخش و در همین ماه نوامبر خواهد بود. جالب اینکه، بولتون برای ادای شهادت در تحقیقات استیضاح احضار شده است! حالا با این فشار بر ترامپ، بسیار تصور می کنند که شانس وی برای انتخاب مجدد در آینده بسیار کاهش یافته چون احتمالا ترامپ محکوم به قسم دروغ خواهد شد!

۷) سیاست بریتانیا تغییر کرده است. از وقتی ترامپ در فشار استیضاح قرار گرفته، بریتانیا به سمت اتحادیه اروپا در حال تغییر جهت است. ترامپ گفته با این کار دیگر نمی توانیم توافق تجاری با بریتانیا داشته باشیم.

۸) منابع نظامی کره جنوبی گفته‌اند که کره شمالی “دو پرتابه نا مشخص” را به سوی دریای ژاپن شلیک کرده است.

۹) رئیس جمهوری عراق در سخنانی گفت که چنانچه پارلمان بر سر جانشین نخست وزیر به توافق برسد، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با استعفا موافقت کرده است. آرامش در عراق برای اقتصاد ایران بسیار با اهمیت تلقی می شود.

۱۰) آیت الله علی سیستانی از مراجع تقلید پرنفوذ شیعه در عراق نسبت به دخالت “بازیگران خارجی” در اعتراضات ضد دولتی در عراق هشدار داد و از جناح های سیاسی در عراق خواست که از درگیری خودداری کنند.

۱۱) آمریکا تحریم‌های تازه ای برای ایران در نظر گرفته است. این تحریم‌ها بخش ساخت و ساز یا عمران را هدف قرار داده، آمریکا می‌گوید به این دلیل که سپاه پاسداران را با فعالیت‌های ساخت و ساز در ایران مرتبط می‌داند، این تحریم‌ها را اعمال کرده است.

۱۲) پمپئو می گوید سیاست دولت آمریکا از همان ابتدا مقابله با چین بوده است. بالأخره داریم به میزان خصومت حزب کمونیست با ایالات متحده پی می‌بریم. آمریکا به دنبال تقابل با چین نیست و صرفا خواهان شفافیت در چین و نقش‌آفرینی اقتصاد بازار در این کشور است.

۱۳) عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید در گام چهارم ایران قصد ندارد از NPT خارج شود و این اقدام هیچ زمان صورت نمی گیرد چون منفعتی ندارد.

۱۴) استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه کارزار جلب حمایت علیه ایران، جمعه در سفر به دهلی نو با مقامات هندی دیدار و گفتگو کرد.

۱۵) وزیر منابع نفتی نیجریه خبر داد، عبدالعزیز بن سلمان به من اطمینان داد که سعودی‌ها آماده هستند کاهش بیشتری در تولید نفت صورت دهند! این مساله قیمت نفت را در سطح جهانی تقویت کرد.

۱۶) بانک مرکزی چین این هفته برای دومین بار قراردادهای بازخرید اوراق قرضه بانک‌های تجاری را نقد نکرد و به این ترتیب نقدینگی را از بازارهای مالی خارج نکرد. این اقدام با هدف حفظ نقدینگی کافی در سیستم بانکی انجام می‌شود، چراکه افزایش هزینه‌کردهای مالی در انتهای ماه می‌تواند تاثیر فروش مجدد اوراق قرضه ذخیره به بانک‌ها را خنثی کند.

۱۷) انستیتو بین المللی آلومینیم میگوید که تولید آلومینیم دنیا در ماه سپتامبر با کاهش ۳٫۲%-مواجه شده و در مجموع ۵۳٫۳ میلیون تن آلومینیم در این ماه تولید گردیده است!

۱۸) شاخص PMI کایشین چین در حوزه تولید که دربرگیرنده بنگاههای کوچک و متوسط است، رقم ۵۱٫۷ را برای ماه اکتبر نشان میدهد که فرای انتظار ۵۱ اقتصاددانان بوده و محرک تقاضا و قیمت کامودیتی ها است.

۱۹) با بدتر شدن شرایط آب و هوایی استان هبی در شروع فصل سرد و احتمال بروز وارونگی هوا، دولت محلی تانگشان امروز اعلام وضعیت اضطراری درجه ۲ نمود بنابراین تولید کاهش می یابد و به نفع قیمت فولاد در جهان است.

۲۰) حجم بدهى هاى ملى دولت فدرال امريكا به رقم بى سابقه ۲۳ تريليون دلار رسيد! اين بزرگترين حجم بدهى يك دولت در جهان است! تحلیلگران این مساله را منجر به تضعیف شاخص دلار در جهان دانسته اند.

موفق باشید. ۱۱ آبان ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *