معامله‌گری به احتمالات و خصوصاً به یادگرفتن اندیشیدن در احتمالات برمی‌گردد. «مارک داگلاس»…

وقتی‌که معامله‌ای در بازار سهام انجام می‌دهم، تنها انتظاری که دارم، حصول نتیجه است و بس. «مارک داگلاس»
تنها انتظاری که باید داشته باشید این است که اگر از استراتژی معاملاتی‌تان در طی زمان کافی پیروی کنید و البته با فرض اینکه استراتژی کارا و صحیحی را در پیش‌گرفته باشید، درنهایت، سود خواهید کرد.

به عنوان مثال: یک فروشنده ماشین را در نظرتان تصور کنید. این فروشنده نمی‌داند که خریدار، کدام ماشین را می‌خرد یا حتی اصلاً اقدام به خریدی می‌کند یا خیر؛ درنتیجه، هیچ انتظار خاصی از افراد مختلف ندارد. هر بار که این فروشنده به مشتریان در انتخاب ماشین مناسب کمک می‌کند، در حال پذیرفتن یک نوع ریسک است زیرا وی، وقتش را صرف مشتری می‌کند که ممکن است هیچ بازده ای از آن عایدش نشود؛ البته به همان نسبت، یک سود خوب و عالی هم در دل این موقعیت برای وی نهفته است.ما به دلیل عدم کنترل بر بازار، تنها می‌توانیم روی استراتژی یا لبه معاملاتی‌مان به‌عنوان بهترین تکنیک مدیریت معاملات حساب کنیم؛ با اتکا به این تکنیک و استمرار در این راه، می‌توانیم نتیجه‌ی ‌این عدم کنترل را به نفع خودمان تغییر دهیم.

بعد از انجام معامله، هرگز نمی‌دانیم که چقدر سود یا ضرر خواهیم کرد؛

پس باید با آگاهی از این مسئله، معاملاتمان را مدیریت کنیم. معامله‌گر نمی‌داند که بازار تا کجا به‌پیش می‌رود یا اینکه آیا روند معکوسی در پیش خواهد گرفت یا خیر. تنها چیزی که می‌داند این است که سطوح کلیدی چارت، لبه معاملاتی وی است و باید آن را بارها و بارها تکرار کند تا در طی زمان، به سود برسد. این معامله‌گر در حال پذیرش ریسک بازار است اما درعین‌حال، فرصتی برای کسب سود نیز در اختیار دارد.در هر معامله‌ای انتظاری تصادفی وجود دارد که به معنی توزیع تصادفی سود و زیان برای هر حاشیه معاملاتی است.

شما نمی‌توانید از پیش بدانید که آیا این معامله برایتان سودی خواهد داشت یا خیر؛ تنها چیزی که می‌دانید این است که اگر استراتژی معاملاتی‌تان را به مدت کافی دنبال کنید می‌توانید سود کسب کنید. شما باید بتوانید با این مقوله کنار بیایید و این مسئله، به مهارت معامله‌گر برمی‌گردد. معامله‌گر حرفه‌ای از شم خود به هنگام خروج از معامله‌ای استفاده می کن و این کار، هیچ اشکال یا ایرادی هم ندارد اما به اینجا رسیدن، به آموزش، زمان و تجربه نیاز دارد.

معامله‌گری به کسب سود در هر معامله‌ای خلاصه نمی‌شود.

مارک داگلاس می‌گوید، معامله‌گری به احتمالات و خصوصاً به یادگرفتن اندیشیدن در احتمالات برمی‌گردد.
وقتی‌که شما یک لبه معاملاتی با احتمال بالا را با درک و پذیرش این حقیقت که هر معامله‌ای نتیجه‌ای تصادفی دارد ترکیب می‌کنید، درصورتی‌که از نظم کافی جهت حفظ و تکرار این امر در بلندمدت برخوردار باشید، می‌توانید خودتان را در موقعیت کسب سود مستمر از بازار قرار دهید.

فرهنگ سازی بورس

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *