آموزش در معامله‌گری، بنیاد و اساس حرفه معامله‌گری است…

ضررتان را کنترل کنید؛ سعی نکنید از آن دوری‌کنید. حقیقت این است که شما نمی‌توانید از ضرر اجتناب کنید؛ پس یاد بگیرید تا آن‌ها را با روش‌های مدیریت سرمایه و ریسک/بازده کنترل کنید. هرچه زودتر این کار را انجام دهید، زندگی‌تان در قامتِ یک معامله‌گر برایتان آسان‌تر می‌شود. اگر سعی کنید تا از ضرر دوری‌کنید، ممکن است برای مدتی هم موفق شوید، اما وقتی‌که به‌ناچار مجبور به پذیرش ضرر شدید، احتمالا ضررتان بزرگ و قابل‌توجه خواهد بود.
معامله‌گران اغلب سرمایه خود را در معاملاتی که با استراتژی معاملاتی‌شان ‌همخوانی ندارند یا معاملاتی با سود اندک، صرف می‌کنند. یکی از مهم‌ترین قوانین معاملاتی حفظ سرمایه است تا بتوانید در صورت بروز شرایط خوب، از آن موقعیت‌ها بهترین بهره را ببرید. وقتی سرمایه خود را در معاملات معمولی یا ضعیف هدر نداده باشید، شما فرصت‌های زیادی را در دست خواهید داشت و می‌توانید بهترین بهره را از زمان‌ها ببرید.

برای معاملاتتان برنامه‌ریزی کنید.

در بسیاری از مواقع، معامله‌گران بدون هیچ برنامه‌ای به بازار وارد می‌شوند. آن‌ها هیچ استراتژی‌ای برای مدیریت ریسک و نقطه خروج ندارند و حتی گاهی بدون داشتن هیچ استراتژی‌ای برای ورود، صرفاً در حال سرمایه‌گذاری به هدف هستند.شما باید قبل از اینکه معامله کنید باید بدانید که در هر معامله، چقدر ریسک می‌کنید؛ شما نباید از آن مقدار فراتر بروید.سپس، باید نقطه ورودتان را بشناسید و تنها در آن نقطه، وارد معامله شوید. در زمان‌هایی که استراتژی شما سیگنال ورود قطعی صادر نکرده است، وارد معامله نشوید؛ در آن صورت،‌در حال پذیرفتن ریسک بالایی هستید. قبل از اینکه وارد معامله‌ای شوید، باید درباره نقطه خروجتان‌ هم فکر کرده باشید؛ ممکن است شما با توجه به شرایط بازار، از استراتژی معاملاتی‌تان انحراف پیدا کنید اما نکته‌ای که مهم است این است که حتماً برای خروجتان برنامه‌ای تدارک ببینید.

اگر می‌خواهید در معاملات به موفقیت برسید، باید واقع‌بین باشید. قالب فکری معامله‌گری مناسب برای کسب سود، ذهنیت و تفکری است که بر یادگیری صحیح معاملات و نه یک‌شبه پولدار شدن متمرکز است. سود کردن از معاملات، نتیجه نهایی از واقع‌گرا شدن و انجام صحیح کارهای زیاد به‌صورت مستمر در طی زمان است. صرف خواستن شما،‌آن را محقق نمی‌کند. افراد اغلب فکر می‌کنند که معامله‌گری راهی آسان برای کسب سود بیشتر است اما معامله‌گری هم همانند کارهای دیگر، به زمان، تلاش، ازخودگذشتگی و اشتیاق نیاز دارد.

** اگر می‌خواهید تازه وارد بازار سرمایه شوید و یا اینکه مدتی است معامله‌گری را بدون هیچ آموزشی شروع کرده‌اید،‌باید بدانید که شما به آموزش نیاز دارید. آموزش در معامله‌گری، بنیاد و اساس حرفه معامله‌گری است؛ اغلب معامله‌گران تازه‌وارد، بازار سرمایه حاضرند پولشان را قبل از اینکه هیچ آموزشی ببینند، در بازار از دست بدهند. اگر می‌خواهید بهترین نتایج را به دست بیاورید، در یادگیری و آموزشتان سرمایه‌گذاری کنید.

با ما بورس را بشناسید.

فرهنگ سازی بورس

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *