گل طلایی در وقت طلایی !

امروز بازار شبیه تیمی بود که در وقت طلایی در مقطعی که باید میبرد گل زد و هر چه گذشت انرژی و روحیه او بیشتر شد . امروز یکی از بهترین و خاص ترین روزها بودکه بازار در مرز نقطه حساس حمایت خود باید به واکنش میرسید که رسید و یک برگشت خوب را زد و این برگشت در خودرویی ها شکل گرفت و در بقیه کامل تر شد .در مورد بازار ، امروز مثبت را لازم داشت این مثبت امروز بسیار مورد نیاز بود که اتفاقا با خبر خیلی پیش نرفت و بیشتر جریان پول و لیدر محوری خودرو بود که بازار را بالا کشید .
شوک خوبی برای همه بود و کمی از تخمه به دست هایی که منتظر ریزش بازار هستند کم کرد … آنها هم کم کم دارند می بینند ان ریزشی که منتظرش بودند محقق نمی شود میشود با خبرهای بهتر ترغیب به خرید نیز بیشتر شود …

به هر حال امروز از این نظر مهم بود که باید هر جور شده این دید را به عزیزان میرساند که:

۱- حواس ها هنوز به بازار هست و ناامیدی در کار نیست.

۲- این بازار قرار نیست به این راحتی ها تن به ریزش بدهد ولی این طور نیست که بگوییم با این مثبت تمام شد و همه چیز حل شد خیر … هنوز روی همان محور تعادل بوده که یکی زیر و یکی رو هستیم . در مورد بازار این نقطه تعادل در هر صورت ۳ مسیر پیش رو دارد یا باید این نقطه تعادل با خبر منفی به هم بخوردکه از دید ما تنها عامل این موضوع تصمیمات ناگهانی و شبانه دولت است و بعید است اتفاق عجیبی رخ دهد حتی از دید ما خبرهای سیاسی هم خیلی به بازار شوک نمیدهد چرا که رشد دلار را از ان طرف خواهیم داشت .

یا باید این تعادل با شوک مثبت تغییر کند که او نیز خبرهای خوب مثبت را نیاز دارد چه گزارش ها چه دلار چه خبر تجدید و چه جریان پول باید این جریان را به سمت مثبت شدن تغییر دهد . و یا اتفاق سوم و جریان سوم … سعی میکنیم روزهای پیش رو در مورد هر یک از این روند ها صحبت کنیم ولی امروز از جریان سوم صحبت میکنیم یعنی خبرها و گزارش ها جوری پیش برود که همین روند یکی زیر و یکی رو یک روز مثبت و یک روز منفی پیش برود اما تا کجا ؟! سال قبل را به یاد می آورید .

در مهر بازار بدجوری عرضه شد

و بعد هم کم کم گزارش های ضعیف و شرایط ضعیف پیش رفت و بازار هم اصلاح کرد و در اذر و دی روی روال و خط صافی پیش رفت و حجم و ارزش معاملات هم کم شد . ولی بعد چه شد درست رسیدیم به همان نقطه ای که دیروز هم عرض شد آر به آر بازار در بهمن انقدر جذاب شد که صدای همه در ارزندگی و خرید درامد و کم کم بازار حرکت کرد . البته گزارش های ماهانه و ۹ ماهه خوب هم موثر بود.

بازار این روزها به شدت شبیه روزهای خاص سال قبل است و امیدواریم فقط این نقطه جذابیت سریع تر به وجود اید .

اگر کسی میخواهد این بازار سریعتر حرکت کند به نظر باید به بازار شوک های خبری و بنیادی وارد شود و این را هم دقت کنید بازار به نقاطی رسیده که می توان با خبرهای مثبت او را کم کم به حرکت دراورد . بازا به شدت به شوک درمانی نیاز دارد و امیدواریم جریان بازار طوری پیش برود که این شوک درمانی در جهت مثبت پیش برود کمی از غضنفر های دولتی نگرانیم ولی شرایط بازار این امادگی را دارد که یک باردیگر وارد ریل و فضای مثبت شود .

نکته دیگر شاید برخی بچه های بازار از ما دلگیر شوند ولی باور کنید به نفع بازار است …

چند وقت قبل در مورد عرضه اولیه و نتایج ان صحبت کردیم بازهم پیشنهاد میدهیم برای بهبود وضعیت و شرایط خاص بازار و یک شوک درمانی دوباره سیستم عرضه های اولیه را از سر گرفته و شرکت های بزرگ را راهی بازار کنید ببنید برخی میگویند این موجب فشار به بازار می شود معتقدیم وقتی مشخص باشد که مثلا قرار است فقط ۱ میلیون تومان نهایت به هر کد برسد یا نهایت ۲ میلیون تومان بعید است کسی از بزرگان و حتی کوچک های بازار این مبلغ را نقد نداشته باشند .

منتهی فرق این بار این است که ۲ اتفاق باید رخ دهد اتفاق اول این است که نشان داده می شود:

۱- چراغ بازار سرمایه برخلاف بقیه بازار که راکد است همچنان روشن است.

۲- منابعی که توسط شرکت عرضه کننده از بازار جذب می شود دوباره صرف بازار گردانی همان نماد و یا نماد های دیگر گروه شود این موضوع باید رخ دهد و باید اتفاق بیافتد تا جریان خروج پول از بازار هم باعث نگرانی نشود و سود کردن کد های جدید جریان نقدی جدید ایجاد کند. شک نکنید در بار قبل که بازار جذاب شد نقش عرضه های اولیه بسیار زیاد بود.

حرف آخر …

بازار دوباره فته سراغ سهم بازی و پروژه و سهم های کوجک منتهی این بار کمی وضعیت بنیادی تر پیش می رود ولی بازهم توصیه میکنیم دقت لازم را داشته باشید و بدون تحلیل و دلیل سهم نخرید البته این خاصیت بازار های ضعیف از نظر حجم است که پروژه بازی رونق میگیرد نمیدانیم فعلا خوب است یا بد ولی این که هر اتفاقی کمک کند فعلا در این شرایط چراغ این خانه روشن باشد و خاموش نشود اتفاق بدی نیست ولی امیدواریم انتهای خوبی داشته باشد .

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *