اختلاف قیمت بین نفت کوره با گوگرد ۳٫۵درصد و ۰٫۵درصد در هر تن ۴۰ دلار است. این مساله باعث شده تا پالایشگاه ها تقاضای خود برای نفت ترش را کاهش دهند اما پالایشگاه های پیچیده، از اختلاف قیمتی بین نفت ترش و شیرین بهره برده و با خرید بیشتر نفت ترش، تعادل را به بازار بازگردانده اند.

همکنون نفت خام ترش و شیرین ۹ دلار اختلاف قیمت دارد و نفت کوره ترش و شیرین اختلاف ۶دلاری در هر بشکه دارد.

تحلیلگران می گویند وضعیت پیش آمده بر روی چین اثر بسیار مهمی دارد.

آن ها می گویند اختلاف قیمت پیش آمده فرصت های خوبی در اختیار چین قرار می دهد، لذا بر این باورند که چین تقاضای قوی به سمت این بازار وارد می کند.

همکنون کرک نفتا منفی ۲٫۳دلار است که نسبت به هفته های قبل بهبود یافته است. کرک نفت کوره به دلیل ارزان بوده گرید ۳٫۵درصد گوگرد بهبود یافت و در سطح منفی ۱۲ دلار برای هر بشکه است.

کرک گازوئیل با نیم دلار کاهش به ۱۲٫۶دلار رسید. بازار در حال چرخش و یک تنش غیر عادی بوده اما آن را تقریبا هضم کرده است.

افزایش هزینه باربری به شکل غیر متعارف و همینطور تعمیرات پالایشگاه ها، قیمت ها را با نوسانات شدید مواجه کرده بود اما همکنون با پایین آمدن قیمت نفت کوره با گوگرد بالا، پالایشگاه های پیچیده به سمت خرید این فرآورده رفته اند به شکلی که علی رغم کاهش مصرف کشتی ها از HSFO اما تنها ۳۰هزار بشکه مصرف این فرآورده کاهش یافته است.

حدود ۲۰درصد تولید پالایشگاه های ایرانی نفت کوره است. کرک این فرآورده ۶دلار نسبت به قبل کاهش یافته به عبارتی سود پالایشی همکنون ۱٫۲دلار در هر بشکه کاهش یافته به عبارتی سود پالایشی ۱۰درصد کاهش یافته است.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *