۱) سی نماینده تهران در نامه‌ای به محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران از او خواستند که با توجه به قطع طولانی مدت اینترنت هرچه سریع‌تر نسبت به برقراری اینترنت موبایل استان تهران اقدام کند.

۲) تظاهرکنندگان مخالف دولت عراق خیابان‌های اصلی مرکز شهر بصره در جنوب عراق را اشغال کردند. جاده های اصلی به که میادین نفتی منتهی می‌شد و همچنین یک پل اصلی که جنوب را به شمال عراق وصل می‌کرد، به وسیله معترضان بسته شده است.

۳) نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حدود ۲۰۰ زندانی حوثی را با هدف حمایت از صلح و پایان دادن به پنج سال جنگ در یمن آزاد کرده است.

۴) وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که امسال هیچ افزایش قیمتی در نرخ گازوئیل و هر کالای دیگری نخواهیم داشت. (سال بعد؟)

۵) وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید چنانچه این وزارتخانه مطمئن شود تولید هر قطعه یا تجهیزات به اندازه نیاز کشور و با کیفیت مناسب وجود دارد، از واردات آن جلوگیری خواهد کرد.

۶) غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به وزیر صمت نسبت به عواقب عوارض ۲۵درصد بر صادرات مواد معدنی هشدار داد. گفته می شود پایش دو ماهه تعیین عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات مواد معدنی که تا پایان آبان ماه اجرا شده قرار است طی نشستی دوباره به تصمیم گیری برای ادامه روند یا کاهش عوارض و یا به طور کلی لغو عوارض گذاشته شود.

۷) ۱۶۴ نفر از نمایندگان مردم در خانه ملت طی نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار موافقت با طرح حذف سود مرکب شده‌اند.

۸) قطر ۱۶۰میلیارد دلارپروژه تعریف کرده و ساختمانی های ایران هم به دنبال حضور در پروژه هستند. گفته می شود ۱۲۰ شرکت ساختمانی ایرانی برای انجام مذاکرات با قطری‌ها عازم این کشور شده اند. شرکتهای ایرانی ۳۰ هزار واحد مسکونی در سوریه می‌سازند.

۹) وزارت خارجه چین می گوید اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه کاهش تنش‌ها در خصوص موضوع هسته‌ای ایران است. موضوع هسته‌ای ایران به مرحله حساسی رسیده است

۱۰) گلوبال تایمز می گوید مذاکره کنندگان چین و آمریکا به یک اجماع بر سر توافق تجاری فاز اول رسیدند که شامل حذف تعرفه ها نیز می باشد اگرچه هر دو طرف اختلاف نظرهایی همچنان دارند.

۱۱) رئیس فدرال رزرو پاول بامداد روز سه شنبه به وقت تهران بار دیگر نسبت به اقتصاد ایالات متحده ابزار خوشبینی کرد و از رضایت خود نسبت به سیاست های پولی فعلی سخن گفت و در کل اشاره به نیمه پر تر لیوان داشت.

۱۲) نخست وزیر چین می گوید شرایط نامطمئن خارجی در حال افزایش است. اقتصاد چین با شرایط نامطمئن بزرگتری مواجه است. چین با چالش های بیشتری بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ مواجه می شود.او می گوید چین عملیات اقتصادی خود را در یک رنج معقول نگه می دارد.

۱۳) رئیس فدرال رزرو دالاس رابرت کاپلان می گوید شانس خوبی وجود دارد تا رشد ۲% در سال آینده داشته باشیم.وی می گوید سیاست های پولی اکنون در جایگاه مناسبی است.کاپلان می گوید ما اکنون منحنی بازدهی نرمال تری داریم.اقتصاد به چیزی بیشتر از سیاست های پولی نیاز دارد.او می گوید باید شاهد تغییرات اساسی در چشم انداز اقتصادی باشیم تا نرخ ها را تغییر دهیم.وی در ادامه می گوید رشد فصل چهارم در سال جاری در حال حرکت به سوی تضعیف است.وی از شرایط نامطمئن و آسیب آن به اقتصاد ابراز نگرانی می کند.

۱۴) تراز تجاری بخش کالای ایالات متحده بهتر از انتظارات که ۷۱.۳- بیلیون بود به ۶۶.۵۳- بیلیون رسید.

۱۵) به گزارش رویترز وزیر انرژی روسیه و تولید کنندگان‌نفت این کشور قرار است در پایان این هفته بحث و گفتگویی پیرامون توافق+OPEC داشته باشند.

۱۶) خبرنگار فاکس نیوز ادوارد لارنس تا ساعتی دیگر از احتمال انتشار اخباری جدید پیرامون توافقUSMCA و توافق تجاری آمریکا و چین خبر داد.

۱۷) فولاد مبارکه با طرح شهید خرازی به تولید لوله های نفتی می رسد و کشور ازین محصول بی نیاز می شود.

۱۸) مدیرعامل حپارسا می گوید روی تجدید ارزیابی کار خواهیم کرد و برای خرید لوکوموتیو های جدید افزایش سرمایه هم می دهیم.

۱۹) رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس جمهوری آمریکا را به جلسه استیضاحش دعوت کرد.

موفق باشید. ۶ اذر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *