۱) معاون وزیر بهداشت می گوید هر ۱۰درصد مالیات بر سیگار ۲۰هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد می کند اما مافیای این بخش اجازه افزایش نداد و به ناچار بنزین گران شد.

۲) گفته می شود مدیرعامل هلدینگ فارس به دلیل بازنشستگی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد اما این مساله تاکنون رسما تایید نشده است.

۳) موگرینی از ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا کنار رفت و کار را به جوزف بورل سپرد.

۴) عراقچی که به واقع گرایی معروف است و مصاحبه های چند ساله آن خالی از افعال معکوس است در یک مصاحبه گفت ما در حال رسیدن به سازوکارهای جدیدی در روابط با شرکای اقتصادی خود به ویژه با چین هستیم. روش‌های نوینی پیدا شده و ما در حال بازگشت به یک شرایط با ثبات اقتصادی در روابط ۲ کشور هستیم.

۵) فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک ضمن استقبال از پیوستن ۶ کشور جدید به «اینستکس»، گفته‌اند برای حل مسائل مربوط به پایبندی ایران به برجام، ممکن است به ساز و کار حل اختلاف رجوع کنند. این جملات به معنای احتمال استفاده از مکانیزم ماشه برای بازگرداندن تحریم های اتحادیه علیه ایران است.

۶) اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل ملی صنایع مس ایران روز گذشته در صدا و سیما حاضر شد. در مس سونگون به ذخایر خوبی رسیدیم و در میدوک با اکتشافات ذخایر به بیش از یک میلیارد تن رسیده است. در سال ۹۸ تولید نسبت به سال قبل ۱۰ درصد بالاتر است. ظرفیت ذوب مس تا پایان سال جاری به ۴۰۰ هزار تن می رسد و چشم انداز ظرفیت ذوب مس در کشور در آینده نزدیک به ۵۰۰ هزار تن ارتقا خواهد یافت. به زودی افزایش سرمایه ای ار محل سودهای انباشته خواهیم داشت.

۷) پس از انقضای قراردادهای قبلی روسال در سال گذشته و اجرای تمام و کمال آن از سوی این شرکت روسی سال، مقامات RUSAL اعلام داشتند، هنوز قرارداد جدیدی را با گلنکور Glencore یکی از بزرگترین تجار و غول تجارت کالا در جهان امضا نکرده است.این در حالی است که روسال حدود ۸ سال برای فروش محصولات خود با گلنکور قرارداد داشته است.پیش بینی می شود RUSAL به عنوان بزرگترین آلومینیوم ساز جهان، در سال ۲۰۲۰ در بازار اتحادیه اروپا ۴۷ درصد از سهم خود را از دست بدهد.

۸) صالحی می گوید اتش سوزی های چند پتروشیمی در سال های قبل مرتبط با ویروس استاکس نت بوده در حالی که آن زمان گفته می شد به دلیل گرمای زیادی است!

۹) ایران و سوریه تفاهمنامه‌ای به منظور احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی امضا کردند.

۱۰) مدیرکل جدید آژانس گفت که در رابطه با توسعه برنامه‌های هسته‌ای کشورها از جمله ایران موضعی عادلانه اما سخت خواهد داشت. ناظران می‌گویند که نظر او در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران به نظر دولت آمریکا نزدیک است.

۱۱) در حالی اولین کمک معیشتی از محل حذف یارانه بنزین ابتدای آذر واریز شده بود که کمک بعدی ۱۰ دی واریز خواهد شد.

۱۲) استعفای عادل عبدالمهدی در پی پیام آیت‌الله سیستانی اتفاق افتاد و قرار است امروز در پارلمان عراق بررسی شود. به جز ناصریه باقی شهرها نسبتا آرام است.

۱۳) سواپ اوره مجددا آغاز شده و این مساله منجر به کاهش هزینه حمل محصول برای شرکت های پتروشیمی خواهد بود. در گذشته شیراز و شپدیس سواپ انجام می دادند.

۱۴) مدیرعامل ذوب از افزایش ۸ درصدی تولید این شرکت در هشت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. یزدی‌زاده ابراز امیدواری کرد که این افزایش تولید تا پایان سال به ۱۰ درصد افزایش یابد.

۱۵) سامانه اموال مازاد بانک‌ها با هدف شفافیت و سرعت بالای عرضه دارایی بانک ها با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد.

۱۶) عضو هیات مدیره وبصادر می گوید میزان مانده مطالبات این بانک در هشت ماهه نخست سال جاری در مجموع حدود شش درصد کاهش یافته است که این موضوع در بهبود سودآوری بانک نقش مؤثری دارد.

۱۷) فولاد سفید دشت زیر مجموعه مبارکه رکورد جدیدی با تولید ۷۰ هزار و ۳۰۳ تن آهن اسفنجی در ۳۰ روز کاری به دست آورد.

۱۸) مدیر معدن کگهر می گوید با استخراج ۱۷,۶۶۱,۹۷۶ تن سنگ آهن در ۱۱ ماهه شاهد ثبت رکوردی دیگر در شرکت گهرزمین بودیم. این نماد روز گذشته اطلاعیه های خود را روی کدال قرار داد.

موفق باشید. ۱۰ آذر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *